  • 1. Data: 2016-01-22 16:41:42
    Temat: Siłownik na 1/4 obrotu
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebuję zrobić sterowanie otwieraniem naraz kilku zaworów. Zawory
    wymagają dość niewielkiej siły (szacuję, że 5 Nm) i 1/4 obrotu.
    Czy są dostępne jakieś gotowce realizujące taki ruch, czy trzeba będzie
    coś kombinować?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-01-22 17:16:48
    Temat: Re: Siłownik na 1/4 obrotu
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-22 o 16:41, Jacek pisze:
> [...]
    > wymagają dość niewielkiej siły (szacuję, że 5 Nm) i 1/4 obrotu.
    > Czy są dostępne jakieś gotowce realizujące taki ruch, czy trzeba będzie

    Do zaworów kulowych jest gotowiec:
    http://www.betaco.pl/automatyka_hvac/silowniki_do_za
    worow/silowniki_obrotowe/va9104,p1719097707

    Można podłączyć 5 zaworów, równolegle, do jednej linii.

  • 3. Data: 2016-01-22 20:58:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-22 o 17:16, WM pisze:

    > Do zaworów kulowych jest gotowiec:
    > http://www.betaco.pl/automatyka_hvac/silowniki_do_za
    worow/silowniki_obrotowe/va9104,p1719097707

    > Można podłączyć 5 zaworów, równolegle, do jednej linii.
    Dzięki za pomoc, fajne siłowniki, ale dla mnie za wolne. Czas przejścia
    72 sekundy a u mnie otwarcie i zamknięcie musi być bardzo szybkie.
    Jacek

  • 4. Data: 2016-01-23 01:04:26
    Od: 4...@g...com

    Jak szybko to zamiast zaworow kulowych kup zawory elektromagnetyczne.

  • 5. Data: 2016-01-23 06:09:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 20:58:56 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    worow/silowniki_obrotowe/va9104,p1719097707

    > Dzięki za pomoc, fajne siłowniki, ale dla mnie za wolne. Czas przejścia
    > 72 sekundy a u mnie otwarcie i zamknięcie musi być bardzo szybkie.
    > Jacek

    Pneumatyczne szybsze. Tradycyjny producent Flowserve, ale może nie najtańszy.

  • 6. Data: 2016-01-23 09:25:36
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-23 o 01:04, 4...@g...com pisze:
    > Jak szybko to zamiast zaworow kulowych kup zawory elektromagnetyczne.

    Też bym tak zrobił, jak było można. Niestety zawory są przez 99,9% czasu
    odkręcane ręcznie, a jedynie na czas prób muszą być sterowane
    siłownikiem na czas pobierania próbek. Tak wymaga norma, a dla audytora
    norma święta rzecz.
    Jacek

  • 7. Data: 2016-01-23 09:38:19
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-22 o 20:58, Jacek pisze:

    > Dzięki za pomoc, fajne siłowniki, ale dla mnie za wolne. Czas przejścia
    > 72 sekundy a u mnie otwarcie i zamknięcie musi być bardzo szybkie.

    No to pozostaje odpowiednio zaprojektowana dźwignia i liniowy siłownik
    pneumatyczny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2016-01-23 09:43:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-01-23 o 9:38, PeJot pisze:
    > liniowy siłownik pneumatyczny.
    Są też obrotowe.

    Robert

  • 9. Data: 2016-01-25 11:11:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >czasu odkręcane ręcznie, a jedynie na czas prób muszą być sterowane
    >siłownikiem na czas pobierania próbek. Tak wymaga norma, a dla

    a) zawor reczny, a el-m obok, moze przejdzie :-)
    b) na pewno taka norma ? Swiat idzie w kierunku automatycznych
    instalacji, a tu recznie ?
    c) na pewno sa i szybsze sterowniki ... choc duza sila wymaga duzej
    mocy do szybkiego krecenia,

    d) zobacz czy jest mozliwa reczna regulacja razem z takim
    silownikiem - to nie jest regula.

    J.

  • 10. Data: 2016-01-27 00:33:45
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    worow/silowniki_obrotowe/va9104,p1719097707

    > Dzięki za pomoc, fajne siłowniki, ale dla mnie za wolne. Czas przejścia 72
    > sekundy a u mnie otwarcie i zamknięcie musi być bardzo szybkie.

    Serwo,
    ja akurat temat znam od str modelarstwa a nie przemysłu i nie wiem jak to
    wygląda w niutonach bo podaje się najczęściej ich siłę w kilogramach ale
    modelarskie ok 50-gramowe serwo na orczyku 5-centymetrowym wyrabia ok
    6-10kg, a koszt takiego elementu to od ok 40pln wzwyż, do ok 220 za
    heavy-duty z przekładniami metalowymi czy węglowymi (w tych tańszych jest
    zwykle pe czy teflon). Są szybkie, typowo machają jakieś 60* w 0,3-0,5sek.
    Miałem do czynienia z kilogramowymi silnikami krokowymi 1-3Nm i śmiem
    twierdzić że jest to mniej-więcej porównywalne z takim 50g serwem.