  • Data: 2023-11-21 15:47:11
    Temat: Re: Smar
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Nov 2023 13:01:23 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    [...]
    > No grafit to chyba ślizgowo? Po co grafit, jeśli miałby się obracać z
    > rolką?

    W sensie takim, ze rolka stała, nie obracająca się, pas sie po niej
    ślizga. To by miało jakis sens to co pisałes.

    > Dlaczego? Dalej nie widzę sensu, ale może czegoś nie chwytam. Bez
    > złośliwości to piszę.

    Rolka sie jednak obraca na osi.
    Więc potrzebny materiał, który sie dobrze ślizga.

    Teflon, nylon, grafit ...

    -weglem/

    marny-odlewany/

    > Tego jest więcej. Teflon w ceramice, teflon w metalu itp. Ale nie tu
    > jest to czego nie rozumiem. Jak to się ma obracać to nie działa jako
    > powierzchnia ślizgowa. Jeśli ma się obracać to wręcz ślizgowa być nie
    > powinna.

    W srodku ma być śliźgowa, tam gdzie ośka przechodzi.
    Nawiasem mówiąc - na fotce wygląda tak, jakby miała wewnętrzna tulejkę
    wsadzoną.

    > No chyba, że wiadomo, że naturalną przypadłością tej
    > konstrukcji jest zacieranie się na osi tej rolki i to ma robić za jakiś
    > mechanizm bezpieczeństwa?
    >
    > A może to ma chronić przed gromadzeniem się ładunku

    Moze to byłoby jakies uzasadnienie, ale opór elektryczny wysoki.

    > i jednocześnie zapewniać lepsza niż goły metal przyczepność?

    To tylko napina.

    J.