  • 1. Data: 2012-06-02 09:34:58
    Temat: Smar pachnący Pewexem ;)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie!

    Ostatnio coraz ciężej znaleźć działający serwer news, ale to OT.

    Pytanie takie:
    W dawnych czasach dobry sprzęt typu magnetofon czy video był smarowany
    białym smarem odpornym na wodę, nie brudzącym się. Takie sprzęcicho
    marki JVC, Sony, czy jakieś inne (wtedy jeszcze prawdziwe Japończyki z
    Pewexu) ładnie pachniały czasem przez kilka lat.

    Co to był za smar?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 2. Data: 2012-06-02 10:29:10
    Temat: Re: Smar pachnący Pewexem ;)
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-02 09:34, Adam pisze:
> [...]
    > marki JVC, Sony, czy jakieś inne (wtedy jeszcze prawdziwe Japończyki z
    > Pewexu) ładnie pachniały czasem przez kilka lat.

    jak był to nie wiem
    ale ten jest podobny
    UM141.97
    http://www.cyfronika.com.pl/smary_uniwersalne.htm

    tylko chyba nie pachnie.

  • 3. Data: 2012-06-02 12:49:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > marki JVC, Sony, czy jakieś inne (wtedy jeszcze prawdziwe Japończyki z
    > Pewexu) ładnie pachniały czasem przez kilka lat.

    Ja stosuję to:

    http://www.agawa.pl/smar-silikonowo-teflonowy-tf-315
    62-580-15549.html

    Jest białe, ale nie pachnie Pewexem :-(

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2012-06-02 17:48:21
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Pewności, że to to samo, nie mam, nie mniej pamiętam smar, który przychodził
    razem z terminalami dalekopisowymi produkcji USA. Samar doskonały do mechanizmów
    precyzyjnych, dodatkowo nie powodujący korozji metali nieżelaznych ani tworzyw,
    o charakterystycznym zapachu. To był smar robiony wyłącznie na bazie składników
    mineralnych. Obecnie chyba nie do dostatnia bo wypierany przez syntetyki. Co do
    stosowania smarów i olejów tkzw. maszynowych w mechanice elektroniki, to mogą
    być problemy z powolnym niszczeniem elementów z niektórych tworzyw lub
    gumopodobnych.
    PP