  • Data: 2017-01-12 11:25:53
    Temat: Re: Smog
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 06:47:51 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Wymieniłem właśnie filtry w centrali, jakieś zwykłe, pewnie G4 albo coś
    > podobnież. Nie powinny teoretycznie zatrzymywać mikrometrów, ale powierzchnia
    > filtra czarna i wyraźnie śmierdzi sadzą. Coś tam więc zatrzymuje,
    > mimo że okoliczne ludki dość daleko i póki co mało smrodzą.
    > Myślę nad zrobieniem lepszego filtra wewnątrz, tylko do tego trzeba
    > większą puchę skonstruować, żeby powierzchnia filtrowania była większa.

    Ja u siebie w Korei zimą robię filtr bąbelkowy. Największa pompka akwariowa jaką
    znalazłem, plastikowy kontenerek od rupieci, taki wysoki, woda do 3/4 wysokości,
    wężyki, kamyki z najdrobniejszym ziarnem jakie znalazłem. Bulgocze to cichutko całą
    dobę, przy okazji utrzymuje wilgotność na dobrym poziomie, bo zimą jest sucho.
    Wiosną, latem i jesienią niepotrzebne, bo Chiny gaszą piece i powietrze jest czyste.
    A zimą z tego kontenerka wylewam brudną wodę codziennie, znaczy wyłapuje nieźle. Ale
    nie mam aż takiego mikroskopu żeby podejrzeć co w tej wodzie jest. Kolor zasadniczo
    czany. Korea jeździ głównie dieslami, prąd głównie z atomu, ogrzewanie elektryczne,
    więc raczej sadza z silników i to co przyleci zza morza.