  • 1. Data: 2009-12-17 22:44:49
    Temat: Sms reklamowe w Orange.
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    Jak mozna wyłączyć smsy reklamowe z Orange oraz podobne smsy z innych firm
    które czasem mozna dostać bo czasami to jest denerwujące. Czy Orange ma taką
    możliwość ich wysyłania bez zgody użytkownika ?

  • 2. Data: 2009-12-18 00:58:45
    Temat: Re: Sms reklamowe w Orange.
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    On 17 Gru, 23:44, "Darek" <a...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Jak mozna wyłączyć smsy reklamowe z Orange oraz podobne smsy z innych firm
    > które czasem mozna dostać bo czasami to jest denerwujące. Czy Orange ma taką
    > możliwość ich wysyłania bez zgody użytkownika ?

    Od dawna toczę z nimi boje w tej sprawie. Może zacznę od początku...

    Latem 2007 pierwszy raz się wkurzdenerwowałem na smsy o konkursach i
    napisałem maila do b...@o...pl wg wzoru znalezionego tu na grupie.
    Wtedy skutek był zadziwiający - po kilku dniach smsy reklamowe
    przestały przychodzić. Do maja bieżącego roku był absolutny spokój.
    W maju smsy o konkursach zaczęły znów przychodzić, więc posłałem im
    identycznego maila, jak w 2007. Tym razem odzew był mniej obiecujący.
    Odpowiedzieli mi, że muszę posłać im listę numerów premium, z jakich
    dostaję niechciane sms, to oni łaskawie w moim imieniu przekażą
    zewnętrznym firmom obsługującym te numery zlecenia usunięcia mojego
    numeru z list dystrybucji. Grzecznie odesłałem im kilka numerów oraz
    pytanie, dlaczego tym razem procedura jest inna niż ostatnio.
    Uzyskałem odpowiedź, że oni nie rozsyłają żadnych materiałów tego
    typu, że robią to firmy zewnętrzne, a winny jestem ja, bo wpisanie na
    listy dystrybucyjne tych firm spowodowanie jest korzystaniem z ich
    usług, np. wysyłaniem sms na numery premium. Ponawiałem zgłoszenia, bo
    smsy reklamowe wciąż przychodziły i ciągle dostawałem tą samą
    odpowiedź. Przypadkiem wysłałem nawet zapytanie do UKE w tej sprawie.
    UKE uzyskało od orange taka samą odpowiedź, jak ja i przekazało mi ją
    na piśmie.
    Nie rozumiem, jak to możliwe, że w 2007 się wszystko ładnie udało bez
    dodatkowych szczegółów z mojej strony, a teraz muszę się spowiadać, co
    do mnie przychodzi.
    Inna sprawa, że większość tych SMSów rozsyłanych przez rzekome firmy
    zewnętrzne, ma w treści info, że regulamin konkursu jest na stronie
    orange.pl.

    Ogólnie - straciłem pomysły i nie mam nadziei, że cokolwiek uda się w
    tej sprawie załatwić.

    Pozdrawiam,
    Jacek Skórzewski

  • 3. Data: 2009-12-18 05:13:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Darek napisał(a):

    > Jak mozna wyłączyć smsy reklamowe z Orange oraz podobne smsy z innych firm
    > które czasem mozna dostać bo czasami to jest denerwujące. Czy Orange ma taką
    > możliwość ich wysyłania bez zgody użytkownika ?

    Orange tego nie potrafi. W swoim czasie z tego powodu zmienilem sie.
    Okazalo sie, ze w Plusie sie da. Latwo nie jest ale sie da ;)
    wiecej: http://ussburaque.org/2008/06/reklamowa-masakra-sms-
    em.html

    j.

  • 4. Data: 2009-12-18 06:47:29
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Jacek Skórzewski napisał(a):

    > Ogólnie - straciłem pomysły i nie mam nadziei, że cokolwiek uda się w
    > tej sprawie załatwić.

    Ja miałem ten problem korzystając z Ery.

    Maile do BOK, telefony skutkowały na trochę
    (za każdym razem przepraszamy, to się więcej
    nie powtórzy itp).

    Pomogło dopiero wysłanie pism (wzory wg polspam.com)
    zgłaszających wykroczenie do rzecznika konsumentów i policji,
    z kopią do Ery.

    Obecnie mam Play Fresh i ta firma na szczęście respektuje
    zaznaczenie na formularzu, że nie życzysz sobie spamu :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 5. Data: 2009-12-18 07:04:05
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Jacek Skórzewski pisze:

> [...]
    > orange.pl.
    >
    > Ogólnie - straciłem pomysły i nie mam nadziei, że cokolwiek uda się w

    ja natomiast żądałem zadoścuczynienia w wyskokości 50zł i... dostawałem.
    Blokada spamu w orange działa do momentu aż sam nie zmienisz
    czegokolwiek na koncie(taryfa, usługi dodatkowe) albo samo orange nie
    zmieni czegokolwiek ( ostatnio zmiana ceny połączeń na 29 groszy)
    Byłem z tym w UKE, UOKiK, ale mnie zbywają - bo niewiadomo czyj to
    problem. Sąd polubowny odrzucił prośbę bo nie występują przeciwoko
    operatorom telekomunikacyjnym. pozostaje sąd normalny albo policja.

    ToMasz

  • 6. Data: 2009-12-18 07:24:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości grup
    .com...

    > Orange tego nie potrafi. W swoim czasie z tego powodu zmienilem sie.
    > Okazalo sie, ze w Plusie sie da. Latwo nie jest ale sie da ;)
> [...]

    Trzeba było się spytać skąd maja twój numer telefonu i w drugim przypadku
    nazwisko. Przecież nie ma w książce telefonicznej, a firmy chyba nie prowadzisz.
    W play jak zarejestrujesz sim to nie przychodzą żadne smsy reklamowe. Tutaj dla
    nich wielki +.

  • 7. Data: 2009-12-18 08:02:58
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    qwerty pisze:

    > Trzeba było się spytać skąd maja twój numer telefonu i w drugim
    > przypadku nazwisko. Przecież nie ma w książce telefonicznej, a firmy
    > chyba nie prowadzisz.

    To nie takie proste.
    Też walczę ze spamem podpisywanym Orange (na firmowym numerze) i już
    zapadła decyzja, a także podjąłem już kroki w kierunku zmiany opa i
    przechodzę sukcesywnie z numerami do Plusa.

    Wysyłałem pisma, dzwoniłem i zawsze Orange mnie zbywało.
    Jednego dnia zapewnienie, że już jest OK, a następnego dnia kolejna
    akcja reklamowa.
    Nawet na piśmie zwróciłem sie o usunięcie mojej firmy z bazy Meritum do
    której mają dostęp wszyscy pracownicy Orange ale i tego nie załatwili.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 8. Data: 2009-12-18 12:44:35
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Mi pomogło napisanie do ery 3 lata temu, od tamtej pory
    ani jednego sms-a spamowego

  • 9. Data: 2009-12-18 16:38:10
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Jacek Skórzewski pisze:

    > Ogólnie - straciłem pomysły i nie mam nadziei, że cokolwiek uda się w
    > tej sprawie załatwić.

    Poszukaj w swoim telefonie coś takiego jak: wiadomości sieciowe. Wyłącz to.
    Ja to już testowałam (wyłączałam i włączałam) i widać różnicę. Duuuużo
    mniej dziadostwa przychodzi.

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-12-18 17:13:21
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to.
    > Ja to już testowałam (wyłączałam i włączałam) i widać różnicę. Duuuużo

    U mnie jet to wyłączone a i nadal przychodzą smsy reklamowe itp.