-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.109241081055.wars
zawa.vectranet.pl!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Sokratesa cd (2)
Date: Mon, 25 May 2020 18:21:04 +0200
Organization: http://www.wit.edu.pl
Message-ID: <ragr9i$3jqj2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <5ec818a4$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 25 May 2020 16:21:06 -0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
posting-host="109241081055.warszawa.vectranet.pl:109.241.81.55";
logging-data="3795554"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.8.0
In-Reply-To: <5ec818a4$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2678642
[ ukryj nagłówki ]On 2020-05-22 20:23, Shrek wrote:
> https://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,1416
37,25965479,jest-zaostrzenie-zarzutow-dla-sprawcy-wy
padku-przy-ul-sokratesa.html
>
To jest jedna wielka hipokryzja. Dlatego tez wprowadzanie coraz to
bardziej wymyslnych interpretacji i kar uwazam za absurd i zwykła
zajadlosc ora zmsciwosc. W tej sprawie tez nic poza checia linczu nie
ma. Inputowanie temu kierowcy jakiejkolwiek checi (swiadomej,
nieswiadomej, ewentualnej czy jak tam ja sobie nazwiemy) dokonania
zabojstwa jest czysta fantazja. Absurdem, bo czegos takiego po prostu
nie bylo. Jest to calkowicie oderwana od rzeczywistosci sztuczna kreacja
bytow. W taki sposob można wykreowac dowolna liczbe egzotycznych
zarzutow i inputowac je tym ktorych chce sie po prostru pognebic.
Takich absurdow jest coraz wiecej. Niestety.
Ale gdyby naprawde komus realnie zalezalo na bezpieczenstwie to w
ofercie producentów (i tylko takie dopuszczone by byly do ruchu) bylyby
tylko pojazdy o mocy (pojemnosc, przelozenia - tak zestawione, ze
inaczej sie nie da) pozwalajacej je rozpedzic maksymalnie do okolo
120km/h (tyle co na autostradzie). Do tego, ten Vmax nie moze byc
osiafna szybciej niz np. po 20 sekundach. I juz.
Ktos powie nie da sie? No jak nie. Wszedzie już mamy kamery i pomiary.
Wiec pojazdy zmodowane nylyby natychmiast wylapywane. I co wtedy?
Konfiskata i kara w wysokosci wartosci pojazdu. Im drozszy pojazd tym
wieksza strata. Karany oczywiscie wlasciciel.
Nie byloby "panow" w furach za 700k z 1000km pod maska. Moze i taki
pojazd w tej cenie bylby dostepny i oferowal ciekawe dodatki. Ale nadal
to by bylo max 120 km\h i moc oraz osprzęt ograniczone tak aby nie dalo
sie tego przekroczyc.
Wg mnie to by niemal calkowicie rozwiazalo problem szybkiej jazdy. Po
prostu pojazdy by sie do tego nie nadawaly. A te zmodowane bardzo szybko
konczylyby gdzies na wysypisku albo byly rozbierane na czesci. Co wiecej
w koncu bylaby jakas rownosc wszystkich w temacie bezpieczenstwa.
Na tej grupie wszyscy zgadzaja sie, ze szybka jazda jest nie tylko zła i
szkodliwa ale tez calkowicie niepotrzebna. No bo cisniesz pedał w
podloge (czego i tak w mysl przepisow robic nie mozna) i jestes 5 minut
szybciej. Zatem mamy obiektywną wiedzę, że osiąganie prędkości wyższych
niz 120 km\h jest zuapełnie do niczego niepotrzebne.
Pytanie - czemu nikt w ten sposob tego nie rozwiaze? Przeciez to
logiczne, sensowne a przede wszystkim skuteczne.
Po co stawiac fotoradary, wymyslac coraz to nowe ograniczenia, znaki,
kary, pierdoly. Po co meczyc i szykanowac ludzi? Przeciez to tak jak dac
dziecku lizaka loda i zabronic ich jest. Absurd.
A przeciez mozna problem rozwiazac systemowo wlasnie w taki sposob.
Producenci przeciez tez nie ucierpia. Juz dawno ceny pojazdow maja
niewiele wspolnego z ich faktyczna wartoscia.
Co wiecej zyskamy wszyscy - srodowisko i bezpieczenstwo.
Nie bedzie zadnego scigania po miescie ani na swiatlach. Bo bryka za
500k pojedzie tak samo jak jakis kapec za 30k. Wiec nie bedzie zadnego
bodzca do jakiejkolwiek agresji ani napinki. Nikt nie bedzie jezdzil
zygzakiem i wyprzedzal na sile - bo po prostu parametry pojazdu na to
nie pozwola.
Zatem dlaczego nie, skoro rozwiazanie wydaje sie takie oczywiste?
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 25.05.20 18:40 cef
- 25.05.20 19:50 Budzik
- 25.05.20 20:28 ąćęłńóśźż
- 25.05.20 22:12 Uncle Pete
- 25.05.20 22:32 Shrek
- 25.05.20 22:34 Shrek
- 25.05.20 22:37 Shrek
- 25.05.20 23:10 mk4
- 25.05.20 23:15 mk4
- 26.05.20 06:47 cef
- 26.05.20 06:50 cef
- 26.05.20 06:55 cef
- 26.05.20 08:24 ąćęłńóśźż
- 26.05.20 11:22 cef
- 26.05.20 11:28 ąćęłńóśźż
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
Najnowsze wątki
- 2024-05-23 koniec ładowania za darmo
- 2024-05-23 Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- 2024-05-22 Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- 2024-05-23 Rzeszów => UX/UI Designer <=
- 2024-05-23 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-23 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-23 Marki => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-05-23 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-23 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-23 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-05-23 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-23 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-05-22 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-05-22 Kraków => Java Developer <=
- 2024-05-23 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"