  • Data: 2020-05-26 21:58:41
    Temat: Re: Sokratesa cd (2)
    Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-05-25 18:21, mk4 wrote:
    > On 2020-05-22 20:23, Shrek wrote:
    >> https://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,1416
    37,25965479,jest-zaostrzenie-zarzutow-dla-sprawcy-wy
    padku-przy-ul-sokratesa.html

> [...]
    > bardziej wymyslnych interpretacji i kar uwazam za absurd i zwykła
    > zajadlosc ora zmsciwosc. W tej sprawie tez nic poza checia linczu nie
    > ma. Inputowanie temu kierowcy jakiejkolwiek checi (swiadomej,
    > nieswiadomej, ewentualnej czy jak tam ja sobie nazwiemy) dokonania
    > zabojstwa jest czysta fantazja. Absurdem, bo czegos takiego po prostu
    > nie bylo. Jest to calkowicie oderwana od rzeczywistosci sztuczna kreacja
    > bytow. W taki sposob można wykreowac dowolna liczbe egzotycznych
    > zarzutow i inputowac je tym ktorych chce sie po prostru pognebic.
    > Takich absurdow jest coraz wiecej. Niestety.

    No dokładnie.

    > Ale gdyby naprawde komus realnie zalezalo na bezpieczenstwie to w
    > ofercie producentów (i tylko takie dopuszczone by byly do ruchu) bylyby
    > tylko pojazdy o mocy (pojemnosc, przelozenia - tak zestawione, ze
    > inaczej sie  nie da) pozwalajacej je rozpedzic maksymalnie do okolo
    > 120km/h (tyle co na autostradzie). Do tego, ten Vmax nie moze byc
    > osiafna szybciej niz np. po 20 sekundach. I juz.

    Przecież na autostradzie bez problemu można jechać 250km/h. A dynamiczne
    przyspieszanie jest właściwym zachowaniem w mieście. Zrozumiałbym gdybyś
    pooostulował wymóg posiadania systemów bezieczeństwa co i tak psułoby
    dalej rynek samochodowy wykluczając np małe pojazdy, które powinno dać
    się składać w garażu.

    > Ktos powie nie da sie? No jak nie. Wszedzie już mamy kamery i pomiary.
    > Wiec pojazdy zmodowane nylyby natychmiast wylapywane. I co wtedy?
    > Konfiskata i kara w wysokosci wartosci pojazdu. Im drozszy pojazd tym
    > wieksza strata. Karany oczywiscie wlasciciel.

    Ależ idiotyzm.

    > Nie byloby "panow" w furach za 700k z 1000km pod maska. Moze i taki
    > pojazd w tej cenie bylby dostepny i oferowal ciekawe dodatki. Ale nadal
    > to by bylo max 120 km\h i moc oraz osprzęt ograniczone tak aby nie dalo
    > sie tego przekroczyc.

    Po co?

    > Wg mnie to by niemal calkowicie rozwiazalo problem szybkiej jazdy. Po
    > prostu pojazdy by sie do tego nie nadawaly. A te zmodowane bardzo szybko
    > konczylyby gdzies na wysypisku albo byly rozbierane na czesci. Co wiecej
    > w koncu bylaby jakas rownosc wszystkich w temacie bezpieczenstwa.

    O mam, należy wymagać systemów bezpieczeństwa tylko w silnych
    samochodach, im silniejsze tym bardziej wymagających.

    > Na tej grupie wszyscy zgadzaja sie, ze szybka jazda jest nie tylko zła i
    > szkodliwa ale tez calkowicie niepotrzebna. No bo cisniesz pedał w
    > podloge (czego i tak w mysl przepisow robic nie mozna) i jestes 5 minut
    > szybciej. Zatem mamy obiektywną wiedzę, że osiąganie prędkości wyższych
    > niz 120 km\h jest zuapełnie do niczego niepotrzebne.

    Jest potrzebne, dla frajdy.

    > Pytanie - czemu nikt w ten sposob tego nie rozwiaze? Przeciez to
    > logiczne, sensowne a przede wszystkim skuteczne.

    No i głupie.

    > Po co stawiac fotoradary, wymyslac coraz to nowe ograniczenia, znaki,
    > kary, pierdoly. Po co meczyc i szykanowac ludzi? Przeciez to tak jak dac
    > dziecku lizaka loda i zabronic ich jest. Absurd.
    > A przeciez mozna problem rozwiazac systemowo wlasnie w taki sposob.

    Idiotyzm.

    > Producenci przeciez tez nie ucierpia. Juz dawno ceny pojazdow maja
    > niewiele wspolnego z ich faktyczna wartoscia.

    No co Ty nie powiesz.

    > Co wiecej zyskamy wszyscy - srodowisko i bezpieczenstwo.

    i powszechna głupota.

    > Nie bedzie zadnego scigania po miescie ani na swiatlach.

    Ze świateł należy szybko ruszać by nie tamować ruchu. Swoim Twizy zwykle
    odjeżdżam. I to poza miastem.

    > Bo bryka za
    > 500k pojedzie tak samo jak jakis kapec za 30k. Wiec nie bedzie zadnego
    > bodzca do jakiejkolwiek agresji ani napinki.

    Jak masz brykę za 500k to odjeżdżasz zawsze, nie musi się wcale napinać.

    > Nikt nie bedzie jezdzil
    > zygzakiem i wyprzedzal na sile - bo po prostu parametry pojazdu na to
    > nie pozwola.

    Czyli głpota.

    > Zatem dlaczego nie, skoro rozwiazanie wydaje sie takie oczywiste?

    Dlatego, że to tak głupie, że tego nie chcemy.