-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Padre <P...@n...net>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Spojler
Date: Sun, 28 Aug 2011 20:18:47 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 25
Message-ID: <j3e0qe$k51$1@news.onet.pl>
References: <j365vd$mt4$1@news.onet.pl> <j37uh4$jll$1@news.onet.pl>
<j3dupg$amn$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 178-36-182-145.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1314555534 20641 178.36.182.145 (28 Aug 2011 18:18:54 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Aug 2011 18:18:54 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:6.0) Gecko/20110812 Thunderbird/6.0
In-Reply-To: <j3dupg$amn$1@news.onet.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 110828-0, 2011-08-28), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29189
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-08-28 19:44, PeJot pisze:
> W dniu 2011-08-26 13:03, J.F pisze:
>
>> Obawiam sie ze nie - on wcale taki prosty nie bedzie, a ile
>> zaoszczedzisz - 100 litrow ?
>
> Zaobserwowałem, że caravaningowcy tego czasami używają, czyli ktoś to
> produkuje seryjnie.
>
>
Coś mi się zdaje, że żaden z szanownych nie zastanawia się nad tym jak
wygląda opływ powietrza nad samochodem, jeśli samochód jest nowy czyli w
domyśle ma dobra aerodynamikę to takie rowery są częściowo w cieniu
aerodynamicznym i w strefie turbulencji a ich góra jest w strefie opływu
zbliżonego do laminarnego. Rowery są ażurowe więc ich wpływ na ogólna
aerodynamikę pojazdu jest stosunkowo niewielki stad relatywnie mały
wpływ na zwiększenie spalania. Spojler który miał by sensownie spełnić
swoje zadanie musiał by przeprowadzić opływ laminarny ponad rowerami,
objąć je strefa cienia aerodynamicznego i nie dopuścić do powstania
wielkiej strefy turbulencji za autem. Nie widzę prostego rozwiązania
takiego problemu, taka obudowa musiała by być sztywna i wielka a jej
efekt mógł by być nie warty kosztów jej wykonania. Podejrzewam, że
daleko lepszy efekt dało by zastosowanie niewielkich spojlerów
formujących strefy opływu za samochodem ale ich wykonanie bez tunelu
aerodynamicznego jest niemożliwe.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.08.11 19:17 PeJot
- 28.08.11 21:36 Padre
- 29.08.11 05:24 PeJot
- 29.08.11 18:10 Padre
- 29.08.11 18:30 PeJot
- 29.08.11 21:11 Konrad Anikiel
- 29.08.11 21:56 Padre
- 29.08.11 21:56 venioo
- 29.08.11 22:16 Padre
- 30.08.11 04:43 PeJot
- 30.08.11 06:39 Konrad Anikiel
- 30.08.11 17:43 venioo
- 31.08.11 06:32 Anonim
- 31.08.11 09:39 Jacek
- 31.08.11 09:26 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław