eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaSpojler › Re: Spojler
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Spojler
    Date: Sun, 28 Aug 2011 20:18:47 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 25
    Message-ID: <j3e0qe$k51$1@news.onet.pl>
    References: <j365vd$mt4$1@news.onet.pl> <j37uh4$jll$1@news.onet.pl>
    <j3dupg$amn$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-182-145.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1314555534 20641 178.36.182.145 (28 Aug 2011 18:18:54 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Aug 2011 18:18:54 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:6.0) Gecko/20110812 Thunderbird/6.0
    In-Reply-To: <j3dupg$amn$1@news.onet.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 110828-0, 2011-08-28), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29189
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-08-28 19:44, PeJot pisze:
    > W dniu 2011-08-26 13:03, J.F pisze:
    >
    >> Obawiam sie ze nie - on wcale taki prosty nie bedzie, a ile
    >> zaoszczedzisz - 100 litrow ?
    >
    > Zaobserwowałem, że caravaningowcy tego czasami używają, czyli ktoś to
    > produkuje seryjnie.
    >
    >
    Coś mi się zdaje, że żaden z szanownych nie zastanawia się nad tym jak
    wygląda opływ powietrza nad samochodem, jeśli samochód jest nowy czyli w
    domyśle ma dobra aerodynamikę to takie rowery są częściowo w cieniu
    aerodynamicznym i w strefie turbulencji a ich góra jest w strefie opływu
    zbliżonego do laminarnego. Rowery są ażurowe więc ich wpływ na ogólna
    aerodynamikę pojazdu jest stosunkowo niewielki stad relatywnie mały
    wpływ na zwiększenie spalania. Spojler który miał by sensownie spełnić
    swoje zadanie musiał by przeprowadzić opływ laminarny ponad rowerami,
    objąć je strefa cienia aerodynamicznego i nie dopuścić do powstania
    wielkiej strefy turbulencji za autem. Nie widzę prostego rozwiązania
    takiego problemu, taka obudowa musiała by być sztywna i wielka a jej
    efekt mógł by być nie warty kosztów jej wykonania. Podejrzewam, że
    daleko lepszy efekt dało by zastosowanie niewielkich spojlerów
    formujących strefy opływu za samochodem ale ich wykonanie bez tunelu
    aerodynamicznego jest niemożliwe.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: