    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Spojler
    Date: Sun, 28 Aug 2011 23:36:26 +0200

    > Coś w postaci pokrywy bezpośresnio *nad* rowerami ? To się wydaje proste
    > do wykonania i zainstalowania, a to zachęca do eksperymentów. No i
    > deszcz na postoju nie będzie moczył sprzętów :)

    Właśnie ta koncepcja wydaje mi się bardzo ryzykowna, jeśli taki spojler
    będzie się urywał za rowerami to spowoduje silne turbulencje i może być
    gorzej niż bez niego, poszukaj zdjęć w sieci obrazujących opływ
    powietrza nad współczesnym samochodem a raczej trzeba by powiedzieć
    wokół niego, czy widzisz jakiś sposób na odchylenie strefy przepływu
    laminarnego ponad rowerami bez jej zniszczenia szczególnie tylko przy
    pomocy przykrywy, ja nie widzę takiej możliwości mieszczącej się w
    możliwościach amatorskiego wykonania. Spojler w TIRach to sprawa dość
    prosta bo chodzi o pewne poprawienie i tak mizernej aerodynamiki, w
    przypadku auta osobowego ciągnącego przyczepę kempingową montaż takiego
    spojlera to loteria z małą szansą na dużą wygraną.