    From: " lukaszPK" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Sprawdzenie stopu...
    Date: Fri, 27 May 2011 12:00:31 +0000 (UTC)

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > =BFe dana

    > z=EA w
    >
    > A w szkole nie uczyli o testach warsztatowych? Trzeba poskroba=E6 si=EA po
    > g=B3owie, zastanowi=E6 si=EA jakie w=B3asno=B6ci stali nas interesuj=B1 i w=
    > ymy=B6li=E6
    > jaki=B6 prosty test kt=F3ry w powtarzalnych warunkach i prostymi metodami
    > da si=EA wykona=E6 na warsztacie, daj=B1cy wynik kt=F3ry maksymalnie zale=
    > =BFy od
    > tych w=B3asno=B6ci. Do tego proste kryteria: rach ciach ciach i wiesz czy
> [...]

    Tylko przy takiej warsztatowej ocenie "wytrzymałości" rury jak udowodnić
    dostawcy, że należy się reklamacja? Skoro w papierach dwóch rurek jest wpisane
    to samo, a obie zachowują się inaczej? Mi się wydaje, że tu chodzi o papier,
    żeby później pociągnąć kogoś do odpowiedzialności za szajs jaki się wciska
    klientowi.

    P.S. W biurze gdzie pracuje przed laty był też problem z rurkami do
    wymiennika. Rurki "urywały się", pękały i inne cuda. Wykonawca wciskał, że to
    wina projektantów, że źle policzyli itd. Okazało się, że rurki miały papiery,
    atesty i inne pierdoły. Ale były "spod płotu". Największy szajs jaki można
    było dać, a papiery jakieś chińskie. Wiem, że badanie materiału rurek nie było
    tanią sprawą i robiła to politechnika krk.