eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaSprawdzenie stopu... › Re: Sprawdzenie stopu...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Sprawdzenie stopu...
    Date: Sun, 5 Jun 2011 03:14:57 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 71
    Message-ID: <iselae$f0e$1@news.task.gda.pl>
    References: <d...@l...googlegroups.com><94mki
    gFub3U1@mid.individual.net><332b2b60-0f36-45f8-8a94-c8420c434f19@35g2000p
    rp.googlegroups.com><is5i27$l8e$1@news.task.gda.pl>
    <9...@m...individual.net><ea6du6lv6lofrmau0epjv6lvrliucc6svd@4ax.
    com><9...@m...individual.net>
    <is82le$lgb$1@news.task.gda.pl><is8b8u$hp$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@m...individual.net><24ee9a8e-4783-4120-8b6e-930cdfcfc2d1@d2
    6g2000prn.googlegroups.com><n...@4...com><1
    e511ded-7a1e-4aae-b019-4f6f111fa80c@x38g2000pri.googlegroups.com><isacsp$
    lqe$1@news.onet.pl>
    <9...@m...individual.net><isahed$ddd$2@inews.gazeta.pl>
    <iscnu2$vae$3@news.task.gda.pl> <ise3d0$mod$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ql154.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1307236496 15374 80.55.37.154 (5 Jun 2011 01:14:56 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Jun 2011 01:14:56 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-Antivirus: avast! (VPS 110603-1, 2011-06-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28853
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ise3d0$mod$1@inews.gazeta.pl...
    > Dnia Fri, 03 Jun 2011 23:33:07 +0200, p 47 napisał(a):
    >
    >> To tym bardziej nie rozumiem, dlaczego (skoro sami nie potraficie
    >> dobrać stali) nie zwróciliscie się do dostawcy/dostawców (jak piszecie
    >> krajowych)
    >
    > nigdzie nie napisałem, że kupowaliśmy chińskie rury. (...ciach długie
    > wywody...)

    Nie rozumiem, skąd te długie wywody, skoro nigdzie nie sugerowałem nawet, ze
    kupujecie u Chinczyków...

    >> z pisemnym zapytaniem ofertowym na dostawy ODPOWIEDNICH rur
    >> dla stosowanego u was gięcie. Jesli dostawca złoży w odpowiedzi ofertę
    >> (a pisałes, ze jesteście poważnym odbiorcą) i później oferowany przez
    >> NIEGO (a więc przez NIEGO dobrany!) gatunek rur nie będzie się giął jak
    >> należy w warunkach przez was jemu przedstawionych w tym zapytaniu
    >> ofertowym to, niezaleznie od tego przyczyny (na dobrą sprawę was nie
    >> obchodzacej) będziecie mieli prawo do złożenia reklamacji a w skrajnym
    >> przypadku do dochodzenia wyrównania strat! Czy naprawde u was nikt w
    >> realnym świecie nie żyje?!
    >
    > owszem, żyje, ostatnie dostawy były składane po konsultacji z ich
    > specjalistą. Jedna partia była o.k., kolejna do d... , choć na papierze
    > to samo. Stąd padło moje pytanie o możliwości porównania materiału z
    > dwóch partii.
    >
    > --
    > pzdr
    > meping


    A jednak chyba jednak nie żyjecie w realnym swiecie skoro nie wiecie , że
    "konsultacja" oznaczają najczęściej niezobowiązującą, ustną wymianę opinii
    i szczególnie w polskim systemie prawnym b.trudno wyciągnąć z nich
    konsekwencje prawne;- )
    Zresztą skoro miały one miejsce to dlaczego przynajmniej, skoro jak piszesz
    ich specjalista wybrał dla was ów gatunek rur , nie powołaliscie się na jego
    opinię przy składaniu zamówienia , a w ostateczności składając reklamację.
    Mam zreszta narastające podejrzenie, że z tajemniczych powodów reklamacji
    nie złożyliście;-dlaczego?! skoro ich specjalista mówił, ze dostarczone rury
    będa się giąć, a się nie gną?! Co was obchodzi skład materiałowy,- MIAŁY SIE
    GIĄC, A SIĘ NIE GNĄ!!!
    W ogólności,- można oczywiście prawą ręką sięgac do lewego ucha, można każdy
    prosty problem dowolnie skomplikować, ale po co?!!
    Prawidłowa procedura, taka z realnego świata, którą ja zaakceptowałbym to:
    1.wysłanie do dostawców zapytanie, w którym DOKŁADNIE i JENOZNACZNIE opisane
    byłyby nasze wymagania, np że chcecie kupić rury stalowe o długości X i
    średnicy y, grubosci ścianki z, które bezusterkowo dałoby się zaginać w
    temp. t na łuku o promieniu r.
    2.Dostawcy składają oferty, specyfikując gatunki rur spełniające nasze w/w
    wymagania
    3. Wasz specjalista (jesli takiego macie), majacy pojecie o temacie
    weryfikuje te oferty, np. czy czasem nie chcą was naciągnąc na "za dobry"
    materiał, albo czy nie oferują wam czegoś, co z góry będzie produkowało
    buble, bo nie chcecie chyba tracić na niepotrzebne choc zasadne reklamacje
    czasu
    4. zamawiacie towar powtarzając specyfikacje z pktu 1 i z ofert dostawcy
    5. jesli rury z dostawy nie gną się tak jak chcieliście i o czym was
    dostawca zapewniał w pkcie 2 to je reklamujecie nie zawracając sobie głowy
    badaniami naukowymi nt przyczyn . To problem dostawcy bo to ON je do waszych
    potrzeb dobrał i to ON zapewnił was, ze jego towar jest dla was odpowiedni.

    Taki tryb działania jest własciwy dla waszego profilu produkcji. Oczywiście
    gdybyscie gięli rury dla promu kosmicznego to trzebaby było działać "nieco"
    inaczej


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: