    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Sprawdzenie stopu...
    Date: Tue, 7 Jun 2011 03:26:39 -0700 (PDT)

    z.googlegroups.com...
> [...]
    h.googlegroups.com...

> [...]
    > ?) materialu.
    > I wystepuje w tej probie zaleznosc pomiedzy srednica rury, gruboscia scianki
    > oraz jednostka deformacji (stala wartosc, ktora zalezy od rodzaju
    > materialu)..
    > Odleglosc pomiedzy sciankami rury po zakonczeniu proby jest wlasnie
    > obliczana, i powinna byc ukazana w atestacie.
    > Odsylam ciekawskich do ASME SA-530 (ogolne wymagania dla rur wykonanych ze
    > stal weglowych i stopowych).
    >
    > Ta proba jest prezeprowadzana jako standard dla rur o srednicy nominalnej

    Ja akurat znam lepiej A999, ale widzę że A530 ma to samo. Ani pierwsza
    ani druga nie wymagają podawania H (zresztą każdy może sobie
    wyliczyć). Jedynym wynikiem tej próby jest "acceptable". Widziałeś
    kiedykolwiek na ateście cos innego?
    Konrad
    PS no i co w ogóle ma wynik próby spłaszczania do zdolności rury do
    zachowania okrągłego przekroju podczas gięcia na zimno?
    PS2 Toughness to ciągliwość i są inne metody na ilościowe jej
    mierzenie. Soundness to kolejna bzdura. To nie jest żaden fizyczny
    parametr, nie ma żadnych jednostek, żadnej definicji. Gniostsia nie
    łamiotsia. Prawdę mówiąc nie bardzo wiem co taka próba spłaszczania
    demostruje, przydatność do czego. Do tego że jak czołgiem przejedziesz
    po rurociągu to się nie rozszczelni?