  • Data: 2014-10-17 16:26:32
    Temat: Re: Sprawność ładowania akumulatorów Li-Ion
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości
    J.F. napisał(a) :
    >Nie, to nie tak. Powerbank dla oszczędnych :-)
    >Po co tracić moc na grzanie przetwornicy?

    No w zasadzie tak :-)

    >Też nie. Aku ma nominalnie 3.7V i 1.8Ah. To jest 6.66Wh. Taką energię
    >mam też napisaną na jego obudowie.

    OK. Co prawda napiecie spadaod ~4.2 do 3.6 w miare rozladowania, ale
    pod obciazeniem jest dodatkowy spadek - wychodzimy od 1800mAh.

    Bez przetwornic taki ladunek musi przeplynac ... chyba ze bateria
    stara i zuzyta :-(

    >Jakiś ogranicznik napięcia jest. Mam nieoryginalną ładowarkę z
    >napięciem nie 5.0, ale 5.7V. Mój tel informuje mnie dźwiękiem i
    >napisem, że napięcie jest za duże i mam odłączyć ładowarkę. Nie
    >ładuje w tej sytuacji. Tel kolegi bez żadnego komunikatu po prostu
    >nie ładuje.

    Ale tam nawet przy 5.2V mogloby za duzo poplynac, i ciekaw jestem
    gdzie ograniczaja.
    Na razie to problem wydaje sie lezec w ladowarkach - lepsze daja
    wiecej pradu, gorsze mniej, czyli chyba ich ch-ka ogranicza.

    J.