  • Data: 2014-10-17 15:31:22
    Temat: Re: Sprawność ładowania akumulatorów Li-Ion
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. napisał(a) :

    > rozumiem ze robisz powerbank dla ubogich, bez przetwornicy.

    Nie, to nie tak. Powerbank dla oszczędnych :-)
    Po co tracić moc na grzanie przetwornicy?

    > To rachunek jest inny.
    > Nie wiemy co oni przyjeli do tego li-ion, ale ja bym obstawil
    > ze 6.7Wh= 3.9V * 1.72Ah.

    Też nie. Aku ma nominalnie 3.7V i 1.8Ah. To jest 6.66Wh. Taką
    energię mam też napisaną na jego obudowie.

> [...]
    > moze ciut wiecej.
    > Tylko ze napiecie koncowe ladowania li-ion to 4.2V, cholera wie co oni
    > tam wsadzili w telefonie i jakiej rezerwy napiecia wymagaja, ale usb
    > powinno dawac co najmniej 4.75V lub 4.45V (usb 3.0).
    > Telefon wiec moze miec problem z wydojeniem eneloopow do konca,
    > podejrzewam ze nawet 1.1V/ogniwo moze mu nie wystarczyc.
    > Wiec takie eneloopy 2Ah moga miec problem z ladowaniem do pelna.
    > Szczegolnie, ze to godzine czy dwie potrwa, a smartfon w tym czasie
    > potrafi sporo pradu zuzyc na potrzeby wlasne.

    W czasie pomiaru wyłączę telefon. I zobaczymy jak to wyjdzie w
    naturze. W każdym razie podczas prób ładowało przy napięciu ok.4.5V.

    > Po wydojeniu jednego kompletu podlaczylbym drugi swiezy.
    >
    > No i ciekaw jestem czy maja jakis ogranicznik pradu ladowania w
    > telefonie, czy licza na to ze ladowarka ma kabelek dlugi i cienki ...

    Jakiś ogranicznik napięcia jest. Mam nieoryginalną ładowarkę z
    napięciem nie 5.0, ale 5.7V. Mój tel informuje mnie dźwiękiem i
    napisem, że napięcie jest za duże i mam odłączyć ładowarkę. Nie
    ładuje w tej sytuacji. Tel kolegi bez żadnego komunikatu po prostu
    nie ładuje.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600