  • Data: 2017-12-22 13:28:28
    Temat: Re: Starość i młodość
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-12-22 o 09:51, J.F. pisze:

    >Niekoniecznie tak jest.Niedawno był o tym wątek na grupie
    >windowsowej. Zajęcie procesora 0% a system muli. Tu też mogą
    >występować takie same efekty. Zresztą każdy z moich telefonów z
    >pamięcią <2GB przycinał obowiązkowo po odpaleniu standardowego jak
    >dla mnie zestawu aplikacji. Choćby nawet zwykły Chrome z N zakładkami
    >plus K9 mail wystarczały aby za każdym razem to się działo. Jak dla
    >mnie, na 90% to wina małej ilości RAM.

    Mozliwe, ale to mowisz jednak o dwoch aplikacjach

    >Nie wiem jak to działa. Pewnie jest jakiś swap, dynamiczne i stałe
    >przydziały RAM itp.

    Nie znam Androida na tyle, ale wydaje mi sie, ze swapu nie ma.
    Bo i gdzie.
    Ale pewnie sporo danych moze sobie wyrzucic z RAM (w ogole wyrzucic),
    i zaczytac od nowa w razie potrzeby.

    > Patrząc w aplikację zarządzającą pamięcią w różnych telefonach jakie
    > mam lub miałem, o różnej ilości RAM (zawsze przynajmniej 1GB),
    > Android tak jakby procentowo trzymał zajętość. Nigdy nie widziałem
    > zajętości na poziomie 80%. Prawie zawsze jest to 70%. Prawie zawsze
    > daje się to zwolnić do poziomu 20-30% a to wahanie zależy

    Mozliwe ze taka polityka - przy 70% zajetosci zacznij czyscic pamiec,
    zeby byla w gotowosci.

    >Tu mam zdecydowaną odpowiedź potwierdzoną empirycznymi obserwacjami:
    >trzeba. Oczywiście jeśli jedyną aplikacją jest budzik i kalendarz, to
    >system da radę nawet przy 1GB.

    No wiesz, patrze np na yanosika. Mapy, obrazki, reklamy - troche
    pamieci to potrzebuje.
    Dziala na 2GB, ale dziala tez na 512MB.
    A przeciez jak czlowiek jedzie, to inne aplikacji nie uzywa :-)

    Gdzies tam jest strategia tych aplikacji - kazda moze miec "czesc
    rezydentna", aby dzialac w tle, ona sie chyba/miejmy nadzieje stara
    trzymac malo danych w pamieci, ale potem sie okazuje, ze niby nic nie
    uruchomiles, a 20 procesow cos robi i pamiec zajmuje ...

    >Zresztą łatwo to było można zauważyć przy wcześniejszych wersjach
    >Androida, gdzie było można decydować w jakiej pamięci aplikacja ma
    >być zainstalowana (tzn. jej część). Gdy telefon zaczynał mulić, to
    >bardzo pomagało klikanie w managerze aplikacji na każdej po kolei i
    >przenoszenie danych na kartę, jeśli dana aplikacja pozwalała na taką
    >konfigurację.

    Ale to IMO inna pamiec, a wiec inny problem.
    Cache na dane Chrome za maly ?

    Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy karta nie jest wolniejsza niz
    wewnetrzna pamiec flash, i czy to sie jakos bardzo objawia, czy tylko
    przy starcie programu.

    J.