    From: "Alex Sharon" <a...@s...ca>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Starzenie metalu
    Date: Thu, 28 Apr 2011 08:27:45 -0600

    "Konrad Anikiel" <a...@g...com> wrote in message
    news:df024ae4-a109-4c1f-83cb-27b756561d48@q20g2000vb
    x.googlegroups.com...
    On Apr 28, 2:42 pm, "Alex Sharon" <a...@s...ca> wrote:
    > A obliczenia? Gdzie sie w SecVIII-1 oblicza cokolwiek na pelzanie?
    > Twierdzisz ze te obliczenia sa stosowane w SecVIII-1, czy mozesz
    > powiedziec gdzie?
    >
    > Otworz paragraf UG-23, "Maximum Allowable Stress values" o zabacz przy
    > okazji adnotacje No. 9

    A co uzytkownik Sekcji VIII-1 ma z ta informacja wedlug Ciebie zrobic?
    Co konkretnie i w jaki sposob ma policzyc?
    Konrad

    W Section VIII/1 nie sa przeciez podane wartosci naprezen.
    Uzytkownik wiec dobiera te wartosci z Appendix 1 of ASME Section II wg
    zaprojektowanego materialu i zadanej temperatury.

    Ale uzytkownik powinien wiedziec, skad nogi wyrastaja, i w jaki sposob te
    wartosci dostaly sie do tabeli, i to, ze pelzanie zostalo juz w nich
    uwzglednione.
    Ja moich inzynierow, ktorzy uzywaj programow komputerowych do obliczen
    baniakow, zmuszam dla praktyki do obliczen na piechote i wyjasnien w jaki
    sposob dobrali materialy, naprezenia, wspolczynniki bezpieczenstwa, dodatki
    na korozje, erozje, metod inspekcji (NDE), testingu oraz ekonomiczne
    uwarunkowanie.

    Obecnie ASME I (Power Boilers), rurociagi wg ASME B31.1 oraz nuklearne
    przepisy ASME NH, juz uzywaja pelzanie w przepisach.
    Podobnie w EN 13445 ASME, gdzie naprezenia sa rowniez zaleza od czasu.
    Dodatkowo, uwzglednia sie fakt ciaglego monitorgu "in-service"
    Inny sprawa to rowniez obliczenia wytrzymalosci spawow w podwyzszonych
    temperaturach

    Alec