  • Data: 2011-05-09 08:19:21
    Temat: Re: Starzenie metalu
    Od: " lukaszPK" <l...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alex Sharon <a...@s...ca> napisał(a):

    > Pelzanie uwzglednia sie dopiero w konstrukcjach dzialajacych pod
    > naprezeniami w dlugotrwalych temperaturach podwyzszonych.

    Dziękuje. Teraz wszystko się zgadza.

    > Obliczenia od obciazen dynamicznych (snieg, wiatr, sejsmiczne) przeprowadza
    > sie wg budowlanych standardow federalnych oraz stanowych i prowincjonalnych
    > (w Kanadzie)

    Ok. Rozumie. Podobnie jest z PN-EN, lub Eurocode. Natomiast głównie chodziło
    mi o to, że zamiast uproszczeń obliczeniowych zawartych w tych standardach -
    moim zdaniem - lepiej byłoby sięgnąć po wymienione wcześniej przez Pana
    klasyki np. Timoshenko. Ale biorąc pod uwagę możliwość popełnienia błędu
    interpretacyjnego wzoru, lub zwykłego obliczeniowego np. równania
    różniczkowego, rozumie dlaczego cały świat posługuje się normatywami.

    > Nikt od dawna nie liczy tych rzeczy na piechote, sluza ku temu rozmaite
    > programy, ktore rowniez obliczaja fundamenty pod zbiorniki, ocizazenia
    > kroccow, wytrzymalosco spawow itd.

    Ok. Ale czy nie lepiej znać te zasady obliczeniowe? Do jakiego stopnia można
    zaufać programowi? Z doświadczenia wiem, że programy też posiadają błędy, za
    które producent softów i tak nie ponosi odpowiedzialności (np. VVD). Nie
    wspominając o błędach w normach np. pierwsze wydania normy PN-EN 13445-3
    (połączenia kołnierzowe, kompesatory, dna sitowe...)

    > Jestes pewny, ze juz na drugim? Sprawdz swoj indeks

    Tak. Na drugim. Nie wiem jak jest teraz na uczelni gdzie studiowałem, ale ja
    przerabiałem wzory na obliczenia grubości ścianki zbiornika walcowego na
    drugim roku. Z tym wiązały się również głowne zagadnienia wymienione w
    cytowanych podpunktach. Może szkolnictwo wyższe w Polsce kuleje, ale jeśli
    ktoś jest na profilu mechanicznym to na niektórych uczelniach (nie będę
    wymieniał z nazwy) już na drugim roku wykonuje się pierwsze projekty z PKM.
    Jest to właśnie najczęściej zbiornik ciśnieniowy.

    Pozdrawiam. Łukasz.