  • 11. Data: 2017-11-12 16:46:32
    Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kloi s...@f...pl ...

    > Kupiłem używane stilo 1.6 benzyna, jadąc nim testowo udało mi się
    > osiągnąć na trasie kraków tarnów (autorstrada) 210km licznikowe,
    > lekkie zaskoczenie ale na pewno tak było

    Wsiasc do uzywanego, nieznanego auta i rozpedzic sie do 210. Gratuluje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 12. Data: 2017-11-12 17:44:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, November 11, 2017 at 9:46:56 AM UTC+1, Trybun wrote:

    > Błąd licznika, albo jazda na tzw podwójnym gazie.. trzeciej możliwości
    > chyba nie ma.

    jest - wiatr

    Glownym ograniczeniem max predkosci jest opor powietrza, jesli np. mamy wiatr 50km/h
    w plecy, to przy 210km/h opor powietrza jest taki, jak przy 210-50 czyli jak przy 160
    km/h, wiec jest to calkiem realne...

    WS

  • 13. Data: 2017-11-12 22:13:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Nov 2017 08:44:25 -0800 (PST), WS napisał(a):

> [...]
    50km/h w plecy, to przy 210km/h opor powietrza jest taki, jak przy 210-50 czyli jak
    przy 160 km/h, wiec jest to calkiem realne...

    Jeszcze sa obroty silnika - musialo byc niezle z gorki, zeby tak sie
    rozpedzil. Chyba, ze ma nadbieg.

    J.

  • 14. Data: 2017-11-13 07:47:13
    Od: kloi <s...@f...pl>

    W dniu 2017-11-11 o 09:46, Trybun pisze:

    > Błąd licznika, albo jazda na tzw podwójnym gazie.. trzeciej możliwości
    > chyba nie ma.

    nie chodzi o faktyczną prędkość tylko o różnicę między osiągami przed i
    po naprawach, w sensie pytania nie chodziło o to co pokazuje licznik i
    czy on jest wiarygodny czy nie (bo nie jest)

    na razie obieram wersję z paliwem

  • 15. Data: 2017-11-13 08:01:22
    Od: kloi <s...@f...pl>

    W dniu 2017-11-12 o 16:46, Budzik pisze:
    > Użytkownik kloi s...@f...pl ...

    > Wsiasc do uzywanego, nieznanego auta i rozpedzic sie do 210. Gratuluje.

    hah nie mam rodziny a nieznane to ono nie było, jazda testowa była po
    tygodniu spędzonym w garażu na dokładnych oględzinach i robocie:
    wymieniłem kompletne hamulce tył, przód, nowiutkie wyważone opony z
    felgami fabrycznymi alu po odnowieniu, martwiłem się jedynie o rozrząd
    bo oryginalny 10 letni pasek mógł strzelić

  • 16. Data: 2017-11-13 09:29:17
    Od: p...@g...com

    --Jeszcze sa obroty silnika - musialo byc niezle z gorki, zeby tak sie rozpedzil.
    Chyba, ze ma nadbieg.

    I NOS-a na pokladzie :-)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nitro_(motoryzacja)#/m
    edia/File:NOS_Bottle.jpg

  • 17. Data: 2017-11-13 12:31:41
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-11-12 o 17:44, WS pisze:
> [...]
    50km/h w plecy, to przy 210km/h opor powietrza jest taki, jak przy 210-50 czyli jak
    przy 160 km/h, wiec jest to calkiem realne...

    Ale aż taki rozrzut przy osobówce?

  • 18. Data: 2017-11-13 12:32:50
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-11-13 o 07:47, kloi pisze:

> [...]
    > i po naprawach, w sensie pytania nie chodziło o to co pokazuje licznik
    > i czy on jest wiarygodny czy nie (bo nie jest)

    Ale skąd pewność że to nie licznik wprowadził w błąd? Brałeś pod uwagę
    także inne rzeczy które różniły się od czasu przed wymianą rozrządu, np.
    obroty silnika, czy tylko te osiągi na prędkościomierzu?

  • 19. Data: 2017-11-13 16:05:45
    Od: kloi <s...@f...pl>

    > Ale skąd pewność że to nie licznik wprowadził w błąd? Brałeś pod uwagę
    > także inne rzeczy które różniły się od czasu przed wymianą rozrządu, np.

    pedał w podłodze, ta sama trasa z wiatrem lub pod wiatr ( wiatromierza
    nie mam ale zazwyczaj wieje tu z zachodu czyli jadąc do tarnowa mam
    wiatr w plecy), znam trase na pamięć bo w tym roku przejechałem z 100
    razy i wiem która górka i jaka jest, nawet z najwiekszej górki nie udało
    mi się na liczniku osiągnąć tyle co wtedy na starym rozrządzie

    oglądałem też materiały o filtrach i faktycznie można zyskać 10% mocy na
    dobrym filtrze powietrza

  • 20. Data: 2017-11-13 18:38:18
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-11-13 o 16:05, kloi pisze:

> [...]
    > udało mi się na liczniku osiągnąć tyle co wtedy na starym rozrządzie
    >
    > oglądałem też materiały o filtrach i faktycznie można zyskać 10% mocy

    Szkoda że nie miałeś wtedy prędkościomierza zsynchronizowanego np z GPS,
    wtedy byłaby pewność że to nie jakieś przekłamywanie licznika.

    Jasne że nie tylko rodzaj, ale także wymiana filtra na nowy może
    poskutkować zauważalnym zwiększeniem mocy, ale raczej nie zrobi to z
    pojazdu rakiety;-)