  • Data: 2017-12-02 17:02:31
    Temat: Re: Straty mocy na triakach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 2 Dec 2017 16:06:52 +0100, miumiu napisał(a):
    > Haha, konkretnie to ma to być oświetlenie do akwarium, (bo niektorym juz
    > pewnie po glowie chodzi uprawa konopii ;) takiego sporego ok. 2000l. Wg
    > róznych danych takie oświetlenie powinno dawać max 10-15 tys lumenow. Przy
    > dzisiejszych wydajnościach power-LEDów rzedu 100lumenów na 1 wat calosc
    > powinna pobierac 100-150W. A poniewaz bedzie to swiecilo codziennie przez 12
    > godzin to jestem zywo zainteresowany oszczednoscią energii :) Niemniej z
    > tego co widzę to 36W świetlowki dają ok 3500 lumenów. Zatem LED-y nie są
    > jakos specjalnie oszczedniejsze i nie wiem czy nie skonczy się to na
> [...]

    Jeszcze masz inne lampy wyladowcze.
    Kiedys to robil Natrium pod Warszawa, dzis strona prowadzi do Ushio

    Jedna wystarczy
    http://www.sioubiz.pl/natrium/wls-extra-100w/9.html

    88 klm ? niestety - 600W
    http://www.sioubiz.pl/natrium/wls-extra-600w/4.html

    A wybor tam znacznie wiekszy
    Do tego trzeba statecznika lub zasilacza.

    Zreszta akwarysci maja swoje fora i swoje lampy ... w specjalnej cenie
    :-)

    Bo inaczej to bym jeszcze cos takiego przypomnial
    https://seltrade.pl/zarowka-125w-600w-swiatlo-dzienn
    e-5500k
    https://seltrade.pl/zarowka-85w-400w-swiatlo-dzienne
    -5500k

    Ale rury moga byc dla Ciebie lepsze.

    > Niemniej sterowanie to oddzielna kwestia i waham sie
    > miedzy zwyklymi przekaznikami a triakami. I chyba bede musial zrobic jakis
    > testowy uklad i sprawdzic go w warunkach bojowych z watomierzem zeby wyczaic
    > ile triak tak naprawde pobiera energii na grzanie się.

    Jak pisalem - licz ok 2V spadku napiecia. A czy razy 3A czy 0.5A to
    juz sam musisz ocenic.

    Jesli swietlowki rurowe ... zobacz czy nie wymagaja elektronicznych
    "balastow", sa i takie ze sterowaniem :-) Ale drogie :-(

    J.