  • Data: 2009-12-30 14:35:00
    Temat: Re: Strojenie kanałów OTAKE COLOR 7090VT
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hhfckj$sdo$1@news.onet.pl...
    > Jakie klawisze masz przy telewizorze?

    Na samym TV są tylko:
    ON/OFF
    Volume (+/-)
    Program (+/-)
    Fine Tuning (+/-)
    i przełącznik S-Video/coś innego.

    Wszystko robi się tylko i wyłącznie z pilota.

    > Skoro naciskasz preset i search potem i coś znajduje to wszystko wyglada
    > OK.
    > Oczywiście skoro kablówka, to co chwilę masz jakiś kanał. Przecież skan
    > jest po kolei po paśmie. Pewnie wtedy miga numer kanału i możesz go
    > zmienić z pilota lub chanel +/- no i na koniec pewnie jakieś store/memo.

    Opiszę jak to u mnie działa (w opisie kanał oznacza te numerki 0..99, a
    częstotliwość to faktyczny kanał TV):
    Wybieram program 1 (pod 1-ką mam TVP1 w kablu na 199,25MHz (K09)).
    Programowi 1 jest przypisany kanał (nie telewizyjny) nr 88.
    Wchodzę w Preset (na ekranie widzę 1-kę, a pod nią 88).
    Naciskam Search - leci od 88 do 99 i potem od 0 dalej zatrzymując się na
    tych na których coś jest.
    Tyle, że po drodze trafia np. na 6, 17, 76, 86, 92 wszystkie ustawione na
    183,25MHz (K07), 7, 77, 87, 93 wszystkie ustawione na 191,25MHz itd. Na
    wielu nic nie odbiera, na wielu jest to samo.
    Skutek jest taki że tą metodą mogę wybrać tylko 22 różne działające kanały.
    Możliwe, że głowica nie wszystko może, ale wśród odbieranych są np. S09 i
    S11, a S10 nie ma (a sygnał jest na nich wszystkich).

    Dlatego przypuszczam, że istnieje jakaś metoda przestrojenia np. któregoś z
    tych 6, 17, 76, 86, 92 na inną częstotliwość, lub jakaś metoda, aby on sobie
    sam wyszukał wszystko co widzi i jakoś tam (wszystko mi jedno jak)
    poprzypisywał do tych 0..99.
    No i o tą metodę pytam. Dalej już sobie poradzę.

    Poza tematem:
    Inna ciekawa właściwość tego TV to ta, że S01 (111,25MHz) można odebrać
    tylko na dziewiczych programach - którym nigdy nie przestawiono kanału z 0
    na coś innego. Jak przestawię na 1, a potem na 0 to już nie widzi tego S01 i
    Fine Tuning nic nie da. Dziwne to ale prawdziwe. Dlatego, mimo, że mogę
    ustawić tylko 22 programy, Discowery które akurat mam na S01 odbieram na
    programie 33 (wszystkie wcześniejsze były kiedyś ruszane).

    P.G.