  • 11. Data: 2019-11-26 17:23:41
    Temat: Re: Stuknęło mi 10 tysięcy km ...
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-26 07:09, Marcin N wrote:

    > Dość to zabawne. Ja prawie codziennie pokonuję taki dystans, ale żeby
    > zaraz o tym pisać w Internetach...

    Ale Twizy? :-)

  • 12. Data: 2019-11-26 17:42:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.11.2019 13:54, r...@k...pl wrote:
    > A do roweru jak wychodzi? Zwłaszcza elektryka?

    Też się zastanawiałem o czym piszę. Porównał hulajnogę do samochodu i
    nie wiadomo co z tego ma wynikać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2019-11-26 19:59:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Bo mogę.

    Uff, bo juz sie bałem ze szukasz w tym jakiegos sensu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 14. Data: 2019-11-26 20:37:03
    Od: s...@g...com

    On Monday, 25 November 2019 15:16:01 UTC-6, kk wrote:
> [...]
    >
    > Miałem niedawno do przejechania około 45km i powrót drugie 45km, czyli
    > razem około 100km.
    >
    > Realny zasięg Twizy jest około 70km, więc ... po przejechaniu pierwszych
    > 45 trzeba doładować. Ładowanie od zera trwa 3,5h i kosztuje ponoć 3zł.
    > Dwa ładowania 6zł. Ale skoro nie było od zera to całość była nieco
    > tańsza, przyjmijmy 5zł.
    >
    > Teraz RS. Średnie zużycie RS wychodzi 10,5l/100km, czyli na dystansie
    > naszych 100km zużyje 10,5l. Jeden litr kosztuje ... 5zł, tyle co całe
    > ładowanie Twizy. Tyle, że RS potrzebuje 10 litrów, czyli ... wyszło, że

    Fajnie.
    W porownaniu do mojej bylej foki (jakies 5-6l/100 ropy) placisz 5-6x mniej.
    Dawaj znac jak bedziesz robil kolejne dziesiatki kkm i daj znac ile poszlo na
    naprawy.

    Nie mam zamiaru sie wyzlosliwiac. Mam obserwacje ze niestety niesamochodwe srodki
    transportu (rower, wozek, motocykl/skuter) sa duzo mniej trwale niz wlasnie samochod.

    Rowerem za 500pln zrobilem jakies 1000km i trza bylo nowe tylne kolo i siodelko.
    Za co zaplacilem kolejne 300pln.

    Moj ojciec ma skuter i zrobil nim jakies 5kkm i tez juz wsadzil w niego dodatkowo 50%
    tego co zaplacil za skuter.

    I o ile procentowo to wyglada tak se, o tyle kwotowo nie wyglada katastrofalnie choc
    idyllicznie tez nie jest.

    Dlatego ciekawi mnie czy po kolejnych 20-30-50-100kkm zrobionych twizem naprawa nie
    stanie sie nieoplacalna.

    I dla porownania:
    foke kupilem za 18kpln z przebiegiem 200kkm.
    zrobilem nia kolejne 200kkm w chyba 6 czy 7 lat.
    Na paliwo wydalem jakies 50l/1000km ~ 200pln * 200 = 40 000
    na czesci/naprawy/przeglady jakies 10kpln.
    sprzedalem za 8kpln.

    czyli pi*oko 1000km kosztowal mnie jakies 300pln.
    Jakby doliczyc ubezpieczenie to w sumie jakies 350pln na 1000km

    Mysle ze to tak z grubsza reprezentatywna cyferka.
    Daj znac jak to sie bedzie ksztaltowac dla twiza.

    Porownania ze jedno to kombi a drugie twizy zignorujmy. Zeby uproscic.

  • 15. Data: 2019-11-26 20:44:58
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > 45 trzeba doładować. Ładowanie od zera trwa 3,5h i kosztuje ponoć 3zł.
    > Dwa ładowania 6zł. Ale skoro nie było od zera to całość była nieco

    Czyli 5zł/100km/osobę, to w sumie żadna rewelacja. Mój nieRS spala około
    8 litrów benzyny na 100km, ostatnio płaciłem 4,92zł/litr, to wychodzi
    9,84zł/100km/osobę w mieście. Poza miastem spalanie spada do 6 litrów,
    czyli 7,38zł/100km/osobę.
    Za mojego nieRS-a zapłaciłem jakieś 2500zł, a Ty ile wydałeś na Twizy?

  • 16. Data: 2019-11-26 21:37:35
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-26 19:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Uff, bo juz sie bałem ze szukasz w tym jakiegos sensu :)

    Czyli chciałeś z ciężarówką?

  • 17. Data: 2019-11-26 22:42:18
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-11-26 20:37, s...@g...com wrote:
    [...]
    > Rowerem za 500pln zrobilem jakies 1000km i trza bylo nowe tylne kolo i siodelko.
    > Za co zaplacilem kolejne 300pln.
    Taaa, kupiłeś jakieś totalne gówno i się dziwisz. 500 zł to samo siodło
    kosztuje. :-) Fakt, że z wyższej półki. Swoją drogą tak się zastanawiam
    - co jest więcej warte - mój 8-letni rower czy mój 18-letni samochód? :-D

    > Moj ojciec ma skuter i zrobil nim jakies 5kkm i tez juz wsadzil w niego dodatkowo
    50% tego co zaplacil za skuter.
    Chiński? I wszystko jasne. :-)

  • 18. Data: 2019-11-26 22:50:32
    Od: s...@g...com

    On Tuesday, 26 November 2019 15:42:20 UTC-6, JDX wrote:
> [...]
    > kosztuje. :-) Fakt, że z wyższej półki. Swoją drogą tak się zastanawiam
    > - co jest więcej warte - mój 8-letni rower czy mój 18-letni samochód? :-D

    Oba srodki transportu byly nie warte kradziezy, sluzyly transportowi. Moglem kupic i
    uzyc rowera za 3kpln ale wtedy bym napisal ze ukradli.

    50% tego co zaplacil za skuter.
    > Chiński? I wszystko jasne. :-)

    No, pochwaliles sie wiedza z podworka. Dodaj swoje statsy. W przeciwienstwie do
    Ciebie nie bedziemy sie nabijac jak napiszesz cos z sensem.

  • 19. Data: 2019-11-26 23:05:46
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-11-26 o 22:50, s...@g...com pisze:

    > Oba srodki transportu byly nie warte kradziezy, sluzyly transportowi. Moglem kupic
    i uzyc rowera za 3kpln ale wtedy bym napisal ze ukradli.

    Nie popadaj w skrajności. Kup za 1500zł i dokup skuteczne zamknięcie.

    50% tego co zaplacil za skuter.

    > No, pochwaliles sie wiedza z podworka. Dodaj swoje statsy. W przeciwienstwie do
    Ciebie nie bedziemy sie nabijac jak napiszesz cos z sensem.

    Porozmawiaj sobie z jakimś pracownikiem serwisu chińskich skuterków.
    A potem grzecznie przeproś przedmówce.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2019-11-26 23:17:57
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-26 20:44, nadir wrote:

> [...]
    > 8 litrów benzyny na 100km, ostatnio płaciłem 4,92zł/litr, to wychodzi
    > 9,84zł/100km/osobę w mieście. Poza miastem spalanie spada do 6 litrów,

    Jaką osobę?! Przecież oboma samochodami woże swoją dupę tylko. Kupe se
    autobus przegubowy jak tak potrzebujesz ludzi wozić.

    > Za mojego nieRS-a zapłaciłem jakieś 2500zł, a Ty ile wydałeś na Twizy?

    Przepraszam, ale chwilowo nie stać mnie na samochody za 2500zł.