  • Data: 2019-12-10 21:40:28
    Temat: Re: Suwak.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    > poczytaj interpretacje policji i rożnych guru. Wg niech nie oznacza, ze
    > jest wtedy znaczne zmniejszenie. Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba
    > pasy do których się odnosi muszą się poruszać z e znacznie zmniejszona
    > prędkością a nie tylko jeden z nich.

    Należy założyć ze gdyby ustawodawca chciał żeby oba pasy były
    spowolnioneto napisałbym że oba pasy mają być spowolnione.

    Napisał "na jezdni" i tak należy to zinterpretować.
    Gdyby ustawodawca napisał "zwierzęta na jezdni", to miałby na myśli
    zwierzęta na którejkolwiek części jezdni, czy koniecznie na wszystkich
    pasach jednocześnie? ;)

    Natomiast co do intencji to zgaduję że to Ty masz rację, a piszący
    ustawę po prostu nie znał znaczenia pojęć "jezdnia", "pas" itp.
    Np. to że jezdnia może być dwukierunkowa (np. 2+2 pasy) zupełnie go
    przerosło i w tej sytuacji zarówno definicje zamka jak i korytarza dla
    pojazdów uprzywilejowanych są zupełnie bez sensu.

    Do tego oczywiście dochodzi problem z odpowiedzią ile to jest "znaczne
    spowolnienie", zwłaszcza że dobór słowa jest o tyle niefortunny że dużo
    łatwiej wyobrazić sobie "nieznaczne" i uznać znaczne jako każde które nie
    jest nieznaczne.
    I jak ma się "znaczne spowolnienie" do "istotnej zmiany prędkości"?

    > Zresztą nawet biorąc na logikę ma to sens. Inaczej przepis byłby po
    > prostu niebezpieczny gdyby zezwalał z pasa który stoi albo ledwie jedzie
    > pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.

    No ja bym powiedział że niebezpieczny to jest teraz skoro uważasz że
    pozwala
    pędzić obok zatkanego pasa, którego kierujący _być może_ nie mają obowiązku
    ustępować pierwszeństwa przy zmianie pasa...

    > To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym
    > pasie w jedną stronę się nie jedzie.
    Nawet na pasie do jazdy w przeciwną stronę znajdującym się na tej samej
    jezdni? ;)

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online: