eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySuwak › Re: Suwak.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Suwak.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5de94753$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.191205.invalid>
    <qsc46g$49o$1@gioia.aioe.org> <qsc5cc$3bld1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <qsc7gb$iut$1@gioia.aioe.org> <qsca29$3bu0h$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org>
    <5dea4b3c$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <qsdu9s$6on$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <qse7o4$1rch$1@gioia.aioe.org>
    <qsmat0$23f0s$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <qsmecb$1tnp$1@gioia.aioe.org>
    <qsokeo$2p1tk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Date: Tue, 10 Dec 2019 21:40:28 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <qsokeo$2p1tk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 56
    Message-ID: <5df002bd$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.51.180
    X-Trace: 1576010429 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 499 89.64.51.180:43062
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668066
    [ ukryj nagłówki ]

    > W dniu 2019-12-10 o 18:25, mk4 pisze:
    >> W Ustawie nic nie jest napisane o "normalnym ruchu na jednym pasie".
    >> W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
    >> jezdni ".
    >> Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
    >> że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
    >> do jezdni.
    >> Jazda na suwak obowiązuje.
    >
    > poczytaj interpretacje policji i rożnych guru. Wg niech nie oznacza, ze
    > jest wtedy znaczne zmniejszenie. Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba
    > pasy do których się odnosi muszą się poruszać z e znacznie zmniejszona
    > prędkością a nie tylko jeden z nich.

    Należy założyć ze gdyby ustawodawca chciał żeby oba pasy były
    spowolnioneto napisałbym że oba pasy mają być spowolnione.

    Napisał "na jezdni" i tak należy to zinterpretować.
    Gdyby ustawodawca napisał "zwierzęta na jezdni", to miałby na myśli
    zwierzęta na którejkolwiek części jezdni, czy koniecznie na wszystkich
    pasach jednocześnie? ;)

    Natomiast co do intencji to zgaduję że to Ty masz rację, a piszący
    ustawę po prostu nie znał znaczenia pojęć "jezdnia", "pas" itp.
    Np. to że jezdnia może być dwukierunkowa (np. 2+2 pasy) zupełnie go
    przerosło i w tej sytuacji zarówno definicje zamka jak i korytarza dla
    pojazdów uprzywilejowanych są zupełnie bez sensu.

    Do tego oczywiście dochodzi problem z odpowiedzią ile to jest "znaczne
    spowolnienie", zwłaszcza że dobór słowa jest o tyle niefortunny że dużo
    łatwiej wyobrazić sobie "nieznaczne" i uznać znaczne jako każde które nie
    jest nieznaczne.
    I jak ma się "znaczne spowolnienie" do "istotnej zmiany prędkości"?


    > Zresztą nawet biorąc na logikę ma to sens. Inaczej przepis byłby po
    > prostu niebezpieczny gdyby zezwalał z pasa który stoi albo ledwie jedzie
    > pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.

    No ja bym powiedział że niebezpieczny to jest teraz skoro uważasz że
    pozwala
    pędzić obok zatkanego pasa, którego kierujący _być może_ nie mają obowiązku
    ustępować pierwszeństwa przy zmianie pasa...


    > To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym
    > pasie w jedną stronę się nie jedzie.
    Nawet na pasie do jazdy w przeciwną stronę znajdującym się na tej samej
    jezdni? ;)

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: