-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Suwak.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5de94753$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.191205.invalid>
<qsc46g$49o$1@gioia.aioe.org> <qsc5cc$3bld1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<qsc7gb$iut$1@gioia.aioe.org> <qsca29$3bu0h$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org>
<5dea4b3c$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
<qsdu9s$6on$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <qse7o4$1rch$1@gioia.aioe.org>
<qsmat0$23f0s$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <qsmecb$1tnp$1@gioia.aioe.org>
<qsokeo$2p1tk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Date: Tue, 10 Dec 2019 21:40:28 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <qsokeo$2p1tk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 56
Message-ID: <5df002bd$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.180
X-Trace: 1576010429 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 499 89.64.51.180:43062
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668066
[ ukryj nagłówki ]> W dniu 2019-12-10 o 18:25, mk4 pisze:
>> W Ustawie nic nie jest napisane o "normalnym ruchu na jednym pasie".
>> W Ustawie jest napisane "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na
>> jezdni ".
>> Jeżeli jest znaczne zmniejszenie prędkości na jednym pasie, to znaczy,
>> że jest znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni, bo jeden pas należy
>> do jezdni.
>> Jazda na suwak obowiązuje.
>
> poczytaj interpretacje policji i rożnych guru. Wg niech nie oznacza, ze
> jest wtedy znaczne zmniejszenie. Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba
> pasy do których się odnosi muszą się poruszać z e znacznie zmniejszona
> prędkością a nie tylko jeden z nich.
Należy założyć ze gdyby ustawodawca chciał żeby oba pasy były
spowolnioneto napisałbym że oba pasy mają być spowolnione.
Napisał "na jezdni" i tak należy to zinterpretować.
Gdyby ustawodawca napisał "zwierzęta na jezdni", to miałby na myśli
zwierzęta na którejkolwiek części jezdni, czy koniecznie na wszystkich
pasach jednocześnie? ;)
Natomiast co do intencji to zgaduję że to Ty masz rację, a piszący
ustawę po prostu nie znał znaczenia pojęć "jezdnia", "pas" itp.
Np. to że jezdnia może być dwukierunkowa (np. 2+2 pasy) zupełnie go
przerosło i w tej sytuacji zarówno definicje zamka jak i korytarza dla
pojazdów uprzywilejowanych są zupełnie bez sensu.
Do tego oczywiście dochodzi problem z odpowiedzią ile to jest "znaczne
spowolnienie", zwłaszcza że dobór słowa jest o tyle niefortunny że dużo
łatwiej wyobrazić sobie "nieznaczne" i uznać znaczne jako każde które nie
jest nieznaczne.
I jak ma się "znaczne spowolnienie" do "istotnej zmiany prędkości"?
> Zresztą nawet biorąc na logikę ma to sens. Inaczej przepis byłby po
> prostu niebezpieczny gdyby zezwalał z pasa który stoi albo ledwie jedzie
> pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.
No ja bym powiedział że niebezpieczny to jest teraz skoro uważasz że
pozwala
pędzić obok zatkanego pasa, którego kierujący _być może_ nie mają obowiązku
ustępować pierwszeństwa przy zmianie pasa...
> To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym
> pasie w jedną stronę się nie jedzie.
Nawet na pasie do jazdy w przeciwną stronę znajdującym się na tej samej
jezdni? ;)
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 18.12.19 14:23 Liwiusz
- 18.12.19 15:30 FreyKol
- 18.12.19 17:01 s...@g...com
- 18.12.19 17:16 t-1
- 18.12.19 17:19 J.F.
- 18.12.19 18:39 andal
- 18.12.19 19:10 Cavallino
- 18.12.19 19:26 t-1
- 18.12.19 22:54 Cavallino
- 19.12.19 13:21 t-1
- 19.12.19 14:48 J.F.
- 19.12.19 15:08 t-1
- 19.12.19 16:24 Cavallino
- 19.12.19 19:42 J.F.
- 19.12.19 20:28 t-1
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław