    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Suwmiarka (porządna) ;)
    Date: Mon, 11 May 2015 21:02:01 +0200

    W dniu 2015-04-14 o 17:40, Lisciasty pisze:
    > Marzy mi się porządna suwmiarka, nigdy takowej nie miałem
    > i stwierdziłem, że w końcu sobie kupię, a co.
    > Pytanie, czy coś takiego jak suwmiarka zegarowa
    > marki VIS, w celnie nieco poniżej 300 zł, podpada
    > pod kategorię "porządna", czy trzeba wydać nieco więcej?
    > Zastosowanie hobbystyczne, więc nie będzie nadużywana.
    Ja odradzam elektroniczną. Miałem i zdarzały się przekłamania zwłaszcza
    przy szybkim przesuwaniu szczęk, a co to za pomiar, który nie jest
    wiarygodny? Poza tym, jak się rzadko używa, to może się okazać, że
    właśnie, jak jest potrzebna, to się bateria rozładowała.
    Zegarowa IMO też niepotrzebna, zwłaszcza za 300 zł.
    Jak dla mnie najlepsza jest do takich zastosowań klasyczna suwmiarka z
    blokadą - taka, jak na tym filmiku:
    https://www.youtube.com/watch?v=F2r3TYSHLXw
    Blokada jest wygodna i zapewnia, że szczęki się same nie przesuną, ma
    skalę milimetrową i calową (rzadko się przydaje) i na dodatek z tyłu ma
    tabelką doboru wierteł pod gwintowniki. 40-50 zł wydasz, a za
    zaoszczędzone 250 kupisz dodatkowo coś innego.

    Jacek