  • 1. Data: 2009-07-17 11:00:39
    Temat: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
    Od: "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com>

    Witam,

    Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym.
    Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly przezyc
    powiedzmy 200kkm?
    Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie? Nizsza/wyzsza temp pracy?

    Bardzo chetnie by sie cos w tym temacie dowiedzial.

    Michal
    FJS600

  • 2. Data: 2009-07-17 11:21:26
    Temat: Re: Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    michal pisze:

    > Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly
    > przezyc powiedzmy 200kkm?

    Nie widzialem jeszcze takich ktore by, w zalozeniu, mialy wytrzymac
    takie przebiegi. Niektore samochody maja wymiane swiec co 100 kkm ale za
    to swiece sa duuuzo drozsze niz normalnie. Na ogol platynowe lub irydowe.

    > Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie?

    Odpowiednia iskra jest potrzebna do zaplonu. Tego sie nie dobiera pod
    zywotnosc swiecy a pod zywotnosc silnika i jego sprawnosc. Swiece to
    element eksploatacyjny i z gory sie zaklada ich wymiane.

    Nizsza/wyzsza temp pracy?

    j.w.

    Jedyne z czym sie kombinuje to sama konstrukcja swiecy i jej material
    oraz niezawodnosc ukladu zaplonowego i ukladu zasilania. Nie mozna
    rozpatrywac zywotnosci swiec w oderwaniu od calego srodowiska w ktorym
    one pracuja.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2009-07-17 11:29:19
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-17 13:21:26 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:

> [...]
    > oraz niezawodnosc ukladu zaplonowego i ukladu zasilania. Nie mozna
    > rozpatrywac zywotnosci swiec w oderwaniu od calego srodowiska w ktorym

    Jak środowisko, to jeszcze chyba poprawny skład mieszanki przez cały czas, nie?

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 4. Data: 2009-07-17 11:29:57
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    de Fresz pisze:

    > Jak środowisko, to jeszcze chyba poprawny skład mieszanki przez cały
    > czas, nie?

    A uklad zasilania to co to ?

  • 5. Data: 2009-07-17 11:41:08
    Od: "Marcin Gardela" <d...@g...pl>

    michal wrote:
    > Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym.
    > Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly
    > przezyc powiedzmy 200kkm?

    Musialyby byc wykonane po prostu z lepszych materialów, sam mam
    wymiane w samochodzie co 60 tys. Zwiekszyc to 3 krotnie nie uwazam za
    jakis wyczyn technologiczny pytanie tylko po co.
    Kupuje najzwyklejsze Denso K16R-U11 po ok. 11zl/szt. Wyjete po
    wspomnianym przebiegu maja pozaokraglane elektrody oraz oczywiscie
    zuzyty material tych swiec, a wiec i wiekszy odstep. Co za tym idzie
    elektrody nalezy wykonac z o wiele lepszych materialów ,oczywiscie
    ceramike równiez.

    > Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie?

    IMHO nie wchodzi w gre, napiecie jest takie jakie ma byc zeby przy
    wszystkich warunkach pracy danego silnika z danym osprzetem (ukladem
    zasilania) przeskoczyla odpowiednia iskra.

    > Nizsza/wyzsza temp pracy?

    Ciezko powiedziec, temperatura zalezy od tego, jaka stworzy silnik,
    no chyba ze mówisz o temperaturze swiecy do której jest ona w stanie
    sie nagrzac - to pewnia da sie zrobic równiez materialem wykonania
    swiecy.

    > Bardzo chetnie by sie cos w tym temacie dowiedzial.

    Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby ktos z
    nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 6. Data: 2009-07-17 11:48:20
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Marcin Gardela pisze:

    > Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby ktos z
    > nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)

    Ten z NGK tez by Ci niewiele powiedzial. Pewnie ze mozna zrobic z hiper
    super zajebistych metali ziem rzadkich. Mozna z kosmicznych technologii.
    Tylko po co ? Super swieca bedzie kosztowala super pieniadze wiec nikt
    nie kupi. Do tego sie nie zepsuje raz do roku i nie bedzie mozna
    klientowi sprzedac nowego kompletu. Wszystko to bez sensu z punktu
    widzenia producenta swiec i producenta silnika. Z punktu widzenia
    klienta tez bo kto byl chcial miec w perspektywie wymiane swiec za 2500
    pln ?

  • 7. Data: 2009-07-17 11:58:35
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-17 13:29:57 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:

    > A uklad zasilania to co to ?

    Oki, przegaiłem.

  • 8. Data: 2009-07-17 12:39:08
    Od: "Marcin Gardela" <d...@g...pl>

    Kuczu wrote:

    > Ten z NGK tez by Ci niewiele powiedzial.

    Alez powiedzialby jakie obecnie sa materialy, dokladnie, a nie mniej
    wiecej, dlaczego sie zuzywaja jesli sie zuzywaja (bo ja nie wiem czy
    swiece które wyrzucilem pochodzilyby jeszcze 5 czy 55 tys. km).
    Jedyne co pozostaje to wozic w bagazniku nówki i czekac az kiedys nie
    odpali lub strzeli w kolektor rozwalajac go+przeplywomierz jesli ktos
    chce sie przekonac jaka jest wytrzymalosc tych co ma w silniku.

    > Pewnie ze mozna zrobic z
    > hiper super zajebistych metali ziem rzadkich. Mozna z kosmicznych
    > technologii. Tylko po co ?

    Nie rozmawiamy po co, tylko czy sie da, a jak tak to jak. Jak - nie
    wiem, ale czuje, ze sie da.

> [...]
    > bez sensu z punktu widzenia producenta swiec i producenta silnika.
    > Z punktu widzenia klienta tez bo kto byl chcial miec w perspektywie

    Nie wiem, trwalosc moich swiec w aucie to 60 000 km, 60 tys. km za 44
    zl, za swiece wytrzymujace 200 tys. km dalbym co najwyzej 146,66
    zl.+moze 3,34 zl jako bonus za nowoczesnosc rozwiazania :)

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 9. Data: 2009-07-17 18:28:51
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "michal" wrote...
    > Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym.
    > Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly
    > przezyc powiedzmy 200kkm?

    Przy okazji tematu swiec.... czytalem ostatnio ciekawy artykul opisujacy
    (niestety bardzo pobierznie) prace Forda (USA) nad nowym rodzajem zaplonu.
    Swiece maja zostac calkowicie wyeliminowane, a zaplon bedzie wyzwalany
    laserem. Zrodlo lasera bedzie jedno, a promien bedzie rozprowadzany do
    cylindrow swiatlowodami. Poza wyeliminowaniem wymiany, najwieksza roznica ma
    byc mozliwosc takiego rozproszenia promienia, aby zaplon rozpoczynal sie na
    duzo wiekszej powierzchni niz punk jak to jest w przypadku swiec.
    Do ekspoatacji ma wejsc podobno niedlugo.... jesli Ford predzej nie padnie,
    albo jak wczesniej nie przestawia sie na naped elektryczny.

    Link do art (po angielsku)
    http://www.autoblog.com/2009/07/15/gentlemen-start-y
    our-lasers-ford-dumping-spark-plugs-in-favor/

    Pozdro
    --
    James

  • 10. Data: 2009-07-19 09:59:39
    Od: "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl>

    Kuczu <q...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > oraz niezawodnosc ukladu zaplonowego i ukladu zasilania. Nie mozna
    > rozpatrywac zywotnosci swiec w oderwaniu od calego srodowiska w ktorym

    hej mistrzu od opowieci z mchu i paproci a jesteś w stanie sprawdzić czy
    dana świeca jest zużyta i należy ją wymienić czy twoja wiedza to to że po
    określonej liczbie kilometrów należy ją wymienić i już bo takie chodzą
    opinie? :)