    From: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz.
    Date: Fri, 12 Oct 2012 21:57:26 +0200

    Powitanko,

    > to podłącz miernik jako amperomierz na zakresie 20A
    > ale pewnie weźmie więcej. Duże trafo albo kilka zasilaczy od kompa.

    Ale wez pod uwage, ze opornosc zalezy od temperatury dosc znacznie. Taka
    swieca normalnie pracuje w powietrzu, nagrzewa sie momentalnie do
    czerwonosci i wtedy bierze te kilkanascie A. Zmierz opornosc zimnej
    zarowki, wyjdzie prad kosmiczny i dlatego najczesciej zarowki padaja
    przy wlaczeniu.
    W cieczy, gdzie wymiana cieplna jest tak ze 20 razy lepsza niz z gazem,
    a i temp. max bedzie ok. 120 oC, to ta opornosc bedzie duzo mniejsza,
    czyli prad wiekszy. Ponadto taka swieca ma mala powierzchnie, wiec
    bedzie sie pewnie tworzyla para wokol grzalki. Pobawic sie mozna, ale ja
    wybralem Defe i mam spokoj. 600W to troche malo, ale w najwieksze mrozy
    na dworze nagrzewala przynajmniej tyle, ze swiece zarowe sie nie
    wlaczaly i zapalal od 1 obrotu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa