  • 11. Data: 2015-10-31 19:38:55
    Temat: Re: Sygnał wywołania - czemu zagraniczny zawsze inny?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:n10t0t$o12$1@node2.news.atman.pl...

    > Bo to jest przykład usługi zrobionej w sposób, który najlepiej opisuje
    > sformułowanie ,,od dupy strony". To ty powinieneś słyszeć swój ulubiony
    > utwór, gdy dzwonisz dokądkolwiek, a nie jak ktoś do ciebie dzwoni.

    O - i to jest powiedzmy, do przyjęcia.

    > A wyłączenie tej chorej ,,usługi" jest chwalebne.

    Takowoż. Ktoś może nie lubić tej akurat muzyki, co sobie ustawiłem, a o
    powód pytać go nie muszę, bo to nie mój interes, dlaczego nie lubi. Bo pani
    Zosia kioskarka ma krzywe nogi i brzydki makijaż, na ten przykład.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 12. Data: 2015-10-31 19:51:36
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Play ma - odrobinę wyższy ton.

    Ja zauważyłem, że zależne to jest też od tego, skąd się do P4 dzwoni...
    BTW. Z trochę innej beczki - centrale K66, inny sygnał, jak się z niej
    dzwoni(ło) na zewnątrz, a inny, jak z zewnątrz do niej... W pewnych
    warunkach dawało się odróżnić, czy ruch jest w ramach jednej centrali, czy
    nie.
    Za czasów AWS (nie mylić z partią), na centrali Grochów-2 inny sygnał
    zajętości był, gdy dzwoniąc automatem AWS lokalnie, dostało się zajętość
    abonenta, a inny, gdy PSC (Przystawka Strefowo-Czasowa) wyrzuciła połączenie
    z powodu nieopłacenia. Sygnał ten był dostarczany z centrali CWW,
    mieszczącej się przy Kruszewskiego/Męcińskiej/Czapelskiej, w tym samym
    budynku, co Grochów-1 i -2. I tylko tam spotkałem takie rozróżnienie. Na
    Grochowie pewnie łatwo było dociągnąć sygnał z innej centrali, a K66 często
    miały pracujące naraz dwie maszyny sygnałowe, zwłaszcza te większe. Na tych
    mniejszych (jak np. Rembertów 109xxx, zmienione na 6119xxx i dołożone
    niedługo potem 6118xxx, adres Kordiana 78, niedaleko pętli przy AON, była to
    satelita Grochowa, a później częściowo też CA Szembeka PC) wystarczała
    jedna.

  • 13. Data: 2015-11-01 00:01:57
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 00:26:30 UTC+1 użytkownik j...@g...com
    napisał:
    > w Polsce mamy większość urządzeń jednej firmy

    Nie żartuj sobie, tych urządzeń jest taka mnogość, że aż trudno to opanować :)

    Ircys

  • 14. Data: 2015-11-01 08:16:04
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    >Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...

    >Nie żartuj sobie, tych urządzeń jest taka mnogość, że aż trudno to opanować
    >:)

    >Ircys

    Raptem 4 dostawców w sieci największego operatora :
    EWSD, E10B, 5ESS i S12
    a reszta to chyba już znacznie mniejsze ilości.

    --
    P03

  • 15. Data: 2015-11-01 18:14:58
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu niedziela, 1 listopada 2015 08:16:07 UTC+1 użytkownik P03 napisał:

    > Raptem 4 dostawców w sieci największego operatora :
    > EWSD, E10B, 5ESS i S12
    > a reszta to chyba już znacznie mniejsze ilości.

    Słowo "chyba" ma tu ogromne znaczenie :)

    Ircys

  • 16. Data: 2015-11-02 01:59:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "P03" <p...@b...invalid.org> napisał w wiadomości

    > Raptem 4 dostawców w sieci największego operatora :
    > EWSD, E10B, 5ESS i S12
    > a reszta to chyba już znacznie mniejsze ilości.

    Ale nawet urządzenia jednej firmy potrafią różnie brzmieć... nie wiem, jak
    teraz, ale tak z dychę temu, to Otwock, EWSD z sygnałem dość mocno podobnym
    do S12, dość czysty sinus ze słyszalnym nieznacznie pukaniem przy
    kluczowaniu, Grochów brzęczący, kluczowanie łagodniejsze, nie słychać
    pukania, Saska Kępa/Fieldorfa rzężący, kluczowanie bardzo miękkie. E10A też
    przez jakiś czas miały sygnał podobny nieco do 5ESS, tylko bardziej
    brzęczący, przynajmniej z zewnątrz. Nawet same E10A jeszcze ze starymi
    sygnałami miały każda nieco inny. Osoba z zewnątrz mogła tego nie wyłapać,
    ale telefoniarze niemal od razu wiedzieli, przez którą ze starych CT szło
    połączenie, po marszrucie (ang. route tone). Pentaconta 1000C - różne
    maszyny sygnałowe, różne sygnały, często też dały się odróżnić, choćby po
    przebitkach innych sygnałów w tle. Często dość łatwo było rozróżnić PC
    zwykłą od LNI.

  • 17. Data: 2015-11-02 10:24:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
    >Ja zauważyłem, że zależne to jest też od tego, skąd się do P4
    >dzwoni...

    Hm, odkad naszym komorkowcom spodobalo sie "Granie na czekanie" czy
    jak to sie nazywa, to wyraznie widac, ze ton dzwonienia jest
    generowany przez centrale koncowa dla polaczenia.

    Wiec skad takie roznice mialyby sie brac ?

    A moze nie chodzi o to skad sie dzwoni, tylko w jakiej sieci abonent
    tak naprawde jest - bo Play chyba ciagle roamingi szeroko uzywa ...
    chociaz, czy polaczenie nie powinno i tak przez "centrale" Play
    przechodzic ?

    J.

  • 18. Data: 2015-11-02 13:16:38
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    >
    > Hm, odkad naszym komorkowcom spodobalo sie "Granie na czekanie" czy jak to
    > sie nazywa, to wyraznie widac, ze ton dzwonienia jest generowany przez

    Ja posunę się dalej i powiem, że mam wrażenie, że to odbywa się na jakiejś
    centrali tranzytowej. Z rzadka, ale zdarza się, że lokalnie w terminalu.
    Najczęściej, ale nie tylko, jak się dzwoni do Play.

    > Wiec skad takie roznice mialyby sie brac ?

    Zapewne programowo, albo jakaś chujowizna w generatorach, byle taniej i
    syfniej, nie wiem, po jakiego człona te sygnały brzmią, niekiedy prawie jak
    dźwięk krajzegi, to pewnie każdy producent/operator tworzy algorytm jak w
    czymś, co nazywam syndromem psa/kota architekta, gdzie widząc nowo stawiane
    budynki "twierdzę", że projekty tworzy się tak. Ogólny szkic okolicy,
    kładzie się gdzieś, puszcza się kota/psa, najlepiej szczeniaka i łazi,
    sikając i srając, gdzie się załatwi, tam się odpowiednio stawia obiekty o
    wyglądzie możliwie podobnym do wydalonego ekskrementu. Tak pewnie i tutaj,
    chodził pies po fortepianie i mamy symfonię a la Penderecki.

    > A moze nie chodzi o to skad sie dzwoni, tylko w jakiej sieci abonent tak
    > naprawde jest - bo Play chyba ciagle roamingi szeroko uzywa ... chociaz,
    > czy polaczenie nie powinno i tak przez "centrale" Play przechodzic ?

    Zauważyłem, że nie do końca zależy to od sieci, w której jest ab.B, z UPC
    jak dzwonię do kumpla w Play i brata w Plusie, to sygnały są prawie
    identyczne. Natomiast jak z komórczaka w Sferii, to już się dość znacznie
    różnią, przy czym w obu przypadkach są inne, mam w sumie 3 wersje zatem.
    Spróbuję zwrócić uwagę, mam komórę też w Erze, Demobilu znaczy się,
    Fuck-Fuck, to zwrócę uwagę, jak nie zapomnę, czy tu pojawią się kolejne
    różnice.

  • 19. Data: 2015-11-02 14:48:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ja posunę się dalej i powiem, że mam wrażenie, że to odbywa się na
    >jakiejś centrali tranzytowej.

    Mozesz miec racje, ale centrala tranzytowa przeciez muzyczki wybranej
    przez klienta nie odtwarza.

    Byc moze na tym kierunku jej nie ma, albo wlacza sie pozniej, albo
    algorytm dla klienta bez takiej uslugi inny.

> [...]
    >sumie 3 wersje zatem. Spróbuję zwrócić uwagę, mam komórę też w Erze,
    >Demobilu znaczy się, Fuck-Fuck, to zwrócę uwagę, jak nie zapomnę, czy

    Wielcy operatorzy to sie chyba umowili na bezposrednie lacza, ale
    Sferia pewnie tranzytuje ... Trzeba by jeszcze "granie" wlaczyc dla
    pelnego obrazu.

    J.

  • 20. Data: 2015-11-03 15:12:21
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Mozesz miec racje, ale centrala tranzytowa przeciez muzyczki wybranej
    > przez klienta nie odtwarza.

    Chodziło mi o zwykły sygnał... może dostaje jakąś kategorię od centrali
    docelowej i wie, że albo ma puścić tor rozmówny na sztywno, albo dostawszy
    informację abonent wolny, sama odtworzyć sygnał i być gotowa do zapięcia
    torów rozmównych. Nie jest to nowość, bo już telefonując do ZSRR, a potem
    Rosji i krajów (niegdyś) z nią stowarzyszonych, dostawało się sygnał wołania
    z konwertera sygnalizacji (który czasem podciekał sygnałem wołania docelowym
    i śmiesznie to "wyglądało"), a zestawienie rozmowy następowało dopiero, gdy
    zgłaszał się abonent wołany.

    > Byc moze na tym kierunku jej nie ma, albo wlacza sie pozniej, albo
    > algorytm dla klienta bez takiej uslugi inny.

    W dzisiejszej sygnalizacji można z pewnością odpowiednio to skategoryzować i
    tranzyt odpowiednio to obsługuje zależnie od tego, co mu przekaże centrala
    docelowa. W sumie, jeśli do momentu zgłoszenia się wołanego rozmówcy
    zajmowana jest tylko szczelina sygnalizacyjna, pozwoliło by to nieco
    odciążyć kanały rozmówne... Gdybam sobie coprawda, ale, takie urządzenie
    miałem już w swojej "karierze", jako łącza międzycentralowe, jego działanie
    w uproszczeniu było mniej-więcej takie, że dla grupy 12 łączy, urządzenie
    oferowało ich 24 z tym, że gdy zajęcie osiagało 18 łączy, to reszta była
    blokowana. Istotą działania było wykrywanie ciszy po stronie danego rozmówcy
    i przypisanie takiego kanału innemu.

    > Wielcy operatorzy to sie chyba umowili na bezposrednie lacza, ale Sferia
    > pewnie tranzytuje ... Trzeba by jeszcze "granie" wlaczyc dla

    Sferia radiowo jest obsługiwana przez infrę Plusa (co widać na starszych
    telefonach, gdy się włoży kartę), a logicznie ma własny sprzęt.

    > pelnego obrazu.

    Jakoś mnie nie ciagnie do tego... chyba jest taka możliwość, ale nawet nie o
    pieniądze chodzi, stać mnie nawet 20 zyla płacić za to, ale, co mi to da, że
    jakieś "psie szczekanie", czy "kozie jęki" (uważam, że muzyczki w starszych
    pornofilmach są na daleko wyższym poziomie, niż to, co oferuje GnC) zostanie
    odtworzone dzwoniącemu? Jeśli już, to wolałbym w to miejsce wstawić sygnał,
    który wprowadzi w błąd systemy telefoniczne telespamerów, choć nie jest dla
    mnie wielkim problemem, by dopisać każdy taki numer na czarną liste w swoim
    piardfonie. A jak myślicie, czy telespamer zgorszy się, jak mu fałszywie
    odtworzę sygnał, który mu jawnie zasugeruje, że dodzwonił się do telefonu
    publicznego? :)