  • 31. Data: 2018-06-10 17:43:19
    Temat: Re: Szkoda całkowita a wartość pozostałości
    Od: Marek S <p...@s...com>

    P.S.
    Pewnie to wiesz, ale na wszelki wypadek dodam. Gdy przenosisz auto do
    "obcego" warsztatu, to rozliczenie będzie gotówkowe. Czyli TU przelewa
    kasę na Twoje konto, a Ty płacisz gotówką warsztatowi. Niektóre
    warsztaty bawią się w cesję ale nie wiem czy to dobry pomysł. Ja bym tą
    drogą nie szedł.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 32. Data: 2018-06-10 18:05:20
    Od: "Zocha" <Z...@Z...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    gotówką
    > warsztatowi. Niektóre warsztaty bawią się w cesję ale nie wiem czy to dobry pomysł.

    Na razie samochou nigdzie nie przenoszę, on po prostu jest w "obcym" warsztacie,
    jeżli przez "obcy" rozumiesz warsztat nie współpracujący z TU, czyli spoza listy
    współpracujących.

    Osoba odbierająca moje zgłoszenie szkody oraz lista brakujących dokumentów
    podanych przy mojej sprawie w Internecie, a także doradca telefonując do mnie
    informowali mnie, że powinnam podpisać warsztatowi upoważnienie, którego
    skutkiem będzie rozliczenie bezgotówkowe. Powiedziałam, że podpiszę gdy
    tam będę, czyli podczas oględzin. Warsztat o tym wie.

    Zastanawiam się jednak czy to dobry pomysł w sytuacji gdyby szkoda była całkowita.
    O to też chcę jutro zapytać doradcę.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Zocha

  • 33. Data: 2018-06-10 18:53:30
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-10 o 18:05, Zocha pisze:

    > Zastanawiam się jednak czy to dobry pomysł w sytuacji gdyby szkoda była
    > całkowita.
    > O to też chcę jutro zapytać doradcę.

    Ja na Twoim miejscu zapytałbym warsztat o szacowany koszt. Będziesz
    miała od razu jakiś pogląd na sprawę i zadecydujesz jak to dalej
    rozegrać. Nie zdziwiłbym się gdy warsztat dał Ci o połowę niższą cenę
    niż likwidator oszacuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 34. Data: 2018-06-10 19:44:12
    Od: "Zocha" <Z...@Z...pl>

> [...]
    jakiś pogląd na
    > sprawę i zadecydujesz jak to dalej rozegrać. Nie zdziwiłbym się gdy warsztat dał Ci

    Już próbowałam, ale zasłaniał się tym, że bez rozebrania kawałka wozu
    nie wiadomo co trzeba będzie naprawić.
    Pewnie w końcu będzie tak jak przypuszczasz, bo wynika to z różnicy między
    cenami części oryginalnych, a zamienników lub części regenerowanych.
    Tyle, że to i tak wg rzeczoznawcy wypadnie pewnie szkoda całkowita.
    Wtedy, jeśli rzeczywiście posłużyliby się aukcją do oszacowania pozostałości,
    to w sumie powinnam dostać wartość pojazdu z polisy (mam niezmienność ceny).
    W takiej sytuacji decyzja czy warto naprawiać wynikałaby z kosztu podanego
    przez warsztat.
    Ale to wszystko teoria. Jak będzie, wyjdzie w praniu. Boję się niespodzianek
    w postaci warunków lub kosztów dodatkowych, których mogę być w tej chwili
    nieświadoma i nawet mogę nie wiedzieć, że powinnam o to zapytać.

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 35. Data: 2018-06-10 21:38:21
    Od: "Zocha" <Z...@Z...pl>

> [...]
    zy-mo%C5%BCna-gdzie%C5%9B-podejrze%C4%87-sobie-aukcj
    e-pzu/

    > Raczej nie. Oni mają wewnętrzny system licytacji dla swoich kontrahentów. To nie
    jest publiczna
    > licytacja. Być może któreś z TU robi inaczej.

    Z podanej przeze mnie wyżej strony wynika, że to nie jest publiczna licytacja.
    I nie można jej śledzić. Chodziło mi tylko o to, że to musi opóźniać decyzję
    rzeczoznawcy co do wyceny pozostałości.
    Z drugiej jednak strony być może podane wtedy przez TU kwoty co do pozostałości
    i wynikającego z różnicy w stosunku do wartości całego pojazdu odszkodowania
    nie są z księżyca.
    Ciekawe natomiast jest jak wtedy wygląda realizaca takiej licytacji - czy bierze to
    na siebie TU, czy przysyłają do mnie tego, który wygrał taką "testową" licytację.
    Podejrzewam, że to drugie. Mialeś taką sytuację?

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 36. Data: 2018-06-10 21:50:42
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-10 o 19:44, Zocha pisze:

    > Już próbowałam, ale zasłaniał się tym, że bez  rozebrania kawałka wozu
    > nie wiadomo co trzeba będzie naprawić.

    No tak, to utrudnia sprawę. Ale wtedy likwidator też będzie oczekiwał
    rozbiórki a od ręki nikt mu tego nie zrobi. Temat zapewne powróci.

> [...]
    > pozostałości,
    > to w sumie powinnam dostać wartość pojazdu z polisy (mam niezmienność

    Skutek taki ma być. Problem powstaje wtedy gdy będziesz mimo wszystko
    naprawiała auto. Wtedy dadzą Ci różnicę ceny na polisie minus najlepsza
    oferta na złom.Jeśli dasz radę naprawić auto w tej cenie, to ok.

    > w postaci warunków lub kosztów dodatkowych, których mogę być w tej chwili
    > nieświadoma i nawet mogę nie wiedzieć, że powinnam o to zapytać.

    Następnym razem zrób jak pisałem... pośrednik. Możesz też spróbować
    skonsultować się z jakimś jako przyszła klientka. Jest szansa, że pomoże.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 37. Data: 2018-06-10 22:04:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-10 o 21:38, Zocha pisze:

> [...]
    > licytacja.
    > I nie można jej śledzić. Chodziło mi tylko o to, że to musi opóźniać

    U mnie to było inaczej. Najpierw rzeczoznawca oszacował cenę naprawy i
    wysłał do TU. Cenę poznałem już w tym momencie. Potem czekałem na
    decyzję TU i chyba dostałem najpierw info o szkodzie całkowitej a
    później o pieniądzach: cenie złomu + kwocie z licytacji.

    > na siebie TU, czy przysyłają do mnie tego, który wygrał taką "testową"
    > licytację.
    > Podejrzewam, że to drugie. Mialeś taką sytuację?

    Nie, nie miałem ale wiem jak to wygląda. TU wypłaca różnicę a z drugiego
    końca kraju przyjeżdża laweta po złom i gość z resztą kasy, który (jak
    zasłyszałem) próbuje coś wynegocjować bezprawnie bo coś tam jeszcze jest
    uszkodzone. Nie ma żadnych negocjacji. Musi zapłacić tyle ile wylicytował.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 38. Data: 2018-06-11 15:07:39
    Od: "Zocha" <Z...@Z...pl>

    Użytkownik "Zocha" <Z...@Z...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Dowiedziałam się, że podczas oględzin rzeczoznaca może powiedzieć
    co zakwalifikował do wymiany, a co do naprawy. Natomiast wycena
    następuje zwykle po 1 dniu w przypadku szkody częściowej, a po 4 dniach
    w przypadku szkody całkowitej.
    Za parkowaine w warsztacie do rozstrzygnięcia płaci TU.
    Zdarzają się licytacje (wewnętrzne) i wtedy mogę dostać ofertę tego, kto
    wylicytował.
    W upoważnieniu dla warsztatu mogę zastrzec, że w przypadku szkody
    całkowitej wypłata nastąpi na moje konto.

    Jeszcze raz dziękuje za wszelkie informacje i rady

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 39. Data: 2018-06-12 05:50:53
    Temat: Re: Pośrednik ubezpieczeniowy; było: Szkoda całkowita a wartość pozostałości
    Od: "Zocha" <Z...@Z...pl>

    > Następnym razem zrób jak pisałem... pośrednik. Możesz też spróbować skonsultować
    się z jakimś jako
    > przyszła klientka. Jest szansa, że pomoże.

    Gdzie takiego pośrednika szukać, który rozważałby wszystkie oferty
    i przedstawiał mi te najkorzystniejsze, a nie "lobował" za jakimś TU,
    z którym byłby szczególnie związany?

    Pozdrawiam
    Zocha