  • 41. Data: 2010-07-15 15:18:08
    Temat: Re: TI zrobi o promocj
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.07.2010 12:38, schrieb Mateusz Klatecki:

    > mój numer to 573522

    Dostałem majla, że przepraszają za opóźnienie bo są "out of stock" i że
    przesyłka powinna dojść w połowie/pod koniec sierpnia.

    Waldek

  • 42. Data: 2010-07-20 09:05:12
    Temat: Re: TI zrobiło promocję
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    No i mam!
    Wczoraj przyszła paczka z zamówionymi ustrojstwami (2 sztuki). Jeszcze
    nie podłączyłem, bo chwilowo nie mam czasu, ale wygląda ok. W każdym
    kicie są dwa procesory MSP430G2231 i G2211 w wersji DIL, maluśki kwarc,
    kabelek USB i płytka z międzymordziem. No i ładna naklejka ;-). Software
    trzeba ściągnąć ze strony TI.

    Waldek

  • 43. Data: 2010-07-20 21:56:49
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-20 11:05 Waldemar Krzok napisał(a):

> [...]
    > kicie są dwa procesory MSP430G2231 i G2211 w wersji DIL, maluśki kwarc,
    > kabelek USB i płytka z międzymordziem. No i ładna naklejka ;-). Software

    Na supermena to ten procek nie wygląda:
    http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/msp430g2
    231.html
    W każdym razie w 2KB Flasha ciężko będzie zrobić coś większego niż
    "hello LED" czy "hello USB". A ze 128 bajtami RAMu także poszaleli. To
    chyba do bardzo specyficznych zastosowań jedynie się nadaje ze względu
    na oszczędność prądu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 44. Data: 2010-07-20 22:14:30
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > "hello LED" czy "hello USB". A ze 128 bajtami RAMu także poszaleli. To
    > chyba do bardzo specyficznych zastosowań jedynie się nadaje ze względu

    Ach, można kupę rzeczy na tym zrobić. Za te parę $$ opłaca się. Mam już
    nawet parę zastosowań w głowie i jedno nawet gotowe. Co prawda na F2013, ale
    te też wystarczą.

    Waldek

  • 45. Data: 2010-07-27 12:17:45
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Waldemar Krzok pisze:

    > Ach, można kupę rzeczy na tym zrobić. Za te parę $$ opłaca się. Mam już
    > nawet parę zastosowań w głowie i jedno nawet gotowe. Co prawda na F2013, ale
    > te też wystarczą.

    Na 2kB w PIC-u zrobiłem kiedyś w pełni sterowaną cyfrowo wysokosprawną
    ładowarkę do wszystkich rodzajów ogniw pojedynczych lub łączonych w
    pakiety od 50mAh do 80Ah, z regulacja prądu od 10mA do 6A, z kompletem
    zabezpieczeń, klawiaturą, wyświetlaczem, wszystkimi trybami ładowania,
    formowania, pomiarem pojemności, programami użytkownika.
    Oczywiście w asemblerze :)

    To wystarczająca ilość pamięci na dość skomplikowane funkcjonalnie
    urządzenie. Teraz o jakości uC śwadczy niski pobór prądu, bo tylko to
    jest trudno zrobić.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 46. Data: 2010-07-27 13:26:13
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.07.2010 14:17, schrieb Andgro:

> [...]
    >
    > To wystarczająca ilość pamięci na dość skomplikowane funkcjonalnie
    > urządzenie. Teraz o jakości uC śwadczy niski pobór prądu, bo tylko to

    No pewnie. To ustrojstwo, co zrobiłem, to miernik impedancji elektrod.
    Generator 25Hz, prostownik synchroniczny, wyświetlanie na LEDach i/lub
    analogowo na instrumencie wychyłowym. Zaprogramowane w C i jest jeszcze
    kupa miejsca na cokolwiek innego. Druga rzecz, która jest prawie gotowa
    to sterownik silnika krokowego z current shaping i automatycznym
    zerowaniem. Projektem jest dekoder RC5. To moje plany na to lato ;-).
    Wszystko pasuje do tych maleństw.

    Waldek

  • 47. Data: 2010-07-27 19:07:27
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-27 14:17 Andgro napisał(a):

> [...]
    > zabezpieczeń, klawiaturą, wyświetlaczem, wszystkimi trybami ładowania,
    > formowania, pomiarem pojemności, programami użytkownika.

    Kilka lat temu w firmie z przymusu zajmowałem się projektem w asemblerze
    dla PICa. Całość miała AFAIR 8 czy 16 KB binariów, kodu źródłowego masa,
    architektura PICa okropna - ciągle trzeba było przełączać się pomiędzy 4
    obszarami pamięci programu (wydziwione makra do skoków) i 4 bankami
    RAMu. Do dzisiaj mnie ciarki przechodzą jak o tym pomyślę. Jak miło że
    inni producenci tak nie komplikują życia programistom - nawet
    niskopoziomowym.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 48. Data: 2010-07-27 19:14:09
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Adam Dybkowski napisal(a):

> [...]
    >RAMu. Do dzisiaj mnie ciarki przechodzą jak o tym pomyślę. Jak miło że
    >inni producenci tak nie komplikują życia programistom - nawet

    Jako pacholę będąc w kinie oglądałem film Duch. To było okropne
    przeżycie dla mej wrażliwej psychiki. Wiele lat później podobne
    wrażenie zobiło na mnie zetknięcie z mnemonikami PIC-ów.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 49. Data: 2010-07-27 19:57:03
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Marcin E. Hamerla pisze:

    > Jako pacholę będąc w kinie oglądałem film Duch. To było okropne
    > przeżycie dla mej wrażliwej psychiki. Wiele lat później podobne
    > wrażenie zobiło na mnie zetknięcie z mnemonikami PIC-ów.

    Stronicowanie pamięci programu to historia która w procesorach rodziny
    18 i pochodnych nie ma już miejsca. Procesorów z rodziny 16 i
    mniejszych, gdzie stronicowanie występuje, używa sie zwykle do prostych
    aplikacji, gdzie rozmiar kodu nie przekracza zwykle pojedynczej strony,
    a więc problemu nie ma. Do wszystkich większych programów rodzina 18 i
    wyżej.

    Rzeczywiście przejście z mnemoników pochodnych od rodziny MCS51 albo
    Motoroli wymaga wysiłku. Ale ten wysiłek się opłaci. Nikt by mnie już
    nie namówił do powrotu do AVR-ów albo do Motoroli. Ważną zaletą PIC-ów
    są ich znacznie lepsze właściwości elektryczne niż odpowiedników oraz
    świetne tanie narzędzia sprzętowe.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 50. Data: 2010-07-27 20:23:18
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-27 21:57 Andgro napisał(a):

> [...]
    > aplikacji, gdzie rozmiar kodu nie przekracza zwykle pojedynczej strony,
    > a więc problemu nie ma. Do wszystkich większych programów rodzina 18 i

    To był AFAIR PIC16F877. Program się rozwijał przez długi czas od
    mniejszego procka, a ja dołączyłem do tego nieszczęsnego projektu tuż po
    przejściu na '877. Kupa kodu w asemblerze, rzeczywiście dopieszczonego
    ale mocno upstrzonego makrami bo inaczej w ogóle nie dałoby się nad tym
    zapanować.

    W dzisiejszych czasach - gdybym to miał pisać od zera - od razu wziąłbym
    jakiegoś AVRa albo małego Cortexa i pisał w C. Żadnego asemblera przy
    tej ilości kodu. A PICe nie są w końcu aż tak małoprądożerne jak to
    wynika z legend.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/