  • 1. Data: 2010-06-23 12:56:10
    Temat: pytanie o przetwornik f/U...
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    pytanie do Was czy skomplikowany byłby układ przetwornika f/U,
    parametry sygnału WE: częstotliwość fmax=900 Hz, napięcie rzędu +/- 500mV,
    natomiast Uwy 0-10V, zasilanie +12V,
    chciałbym to zrobić dla siebie do auta,
    ew. podrzućcie proszę jakieś linki żebym mógł ocenić czy dam radę sam to
    zrobić czy kupić ;-)
    dzięki z góry,

    brat

  • 2. Data: 2010-06-23 13:06:01
    Temat: Re: pytanie o przetwornik f/U...
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 14:56:10 +0200, bratPit[pr] napisał(a):

    > pytanie do Was czy skomplikowany byłby układ przetwornika f/U,
    > parametry sygnału WE: częstotliwość fmax=900 Hz, napięcie rzędu +/- 500mV,
    > natomiast Uwy 0-10V, zasilanie +12V,

    Prosta sprawa, ze trzy tranzystory i trochę elem. biernych. Na 1 tranz.
    robisz jakieś wzmocnienie/formowanie do szpilek nap. wejściowego, na dwóch
    nastepnych tr. robisz monostabil i jeszcze ogniwo rc żeby uśrednić
    przebieg. I wsio... Schody mogą być kiedy włożysz to do auta (zakłócenia),
    ale to już inna bajka.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-06-23 13:42:32
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > nastepnych tr. robisz monostabil i jeszcze ogniwo rc żeby uśrednić
    > przebieg. I wsio... Schody mogą być kiedy włożysz to do auta (zakłócenia),

    dzięki, już znalazłem, np LM2907 :-)

    brat

  • 4. Data: 2010-06-23 15:17:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 15:42:32 +0200, bratPit[pr] napisał(a):

    > LM2907

    Ech, niedługo nikt nie będzie umiał użyć tranzystora :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2010-06-23 17:45:19
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Ech, niedługo nikt nie będzie umiał użyć tranzystora :)

    cytując klasyka "to takie... banalne" ;-)

    brat

  • 6. Data: 2010-06-24 08:49:14
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    W dniu 23.06.2010 17:17, Jacek Maciejewski pisze:

    > Ech, niedługo nikt nie będzie umiał użyć tranzystora :)

    Tranzystora to może nie, ale np. takiego UL1111 ;-)
    A swoją drogą też by mi się nie chciało robić na tranzystorach choć
    umiem. Z czystego lenistwa dałbym jakiś uniwibrator w scalaku lub zrobił
    to np. na PLL-ce 4046. Ewentualnie wersja hardcore dla audiofilów na
    dwóch ECC85 :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2010-06-24 11:46:15
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Ech, niedługo nikt nie będzie umiał użyć tranzystora :)

    no i sprawa się skomplikowała o tyle że o ile sygnał prędkości czujnika jest
    taki jak napisałem to jest on przetworzony przez jakieś inne układy o
    dostępny jest prostokąt +5V o takiej samej częstotliwości, więc teraz muszę
    pokombinować jak przetworzyć prostokąt o zmiennej f na 0-10V,
    rozumiem że ten LM już nie zadziała? :/

    brat

  • 8. Data: 2010-06-24 12:15:18
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    W dniu 24.06.2010 13:46, bratPit[pr] pisze:

> [...]
    > o dostępny jest prostokąt +5V o takiej samej częstotliwości, więc teraz
    > muszę pokombinować jak przetworzyć prostokąt o zmiennej f na 0-10V,

    LM ale LM555 czyli popularny NE55 :-)
    Robisz przerzutnik monostabilny o czasie impulsu ok 1ms. Na wyjściu
    układ całkujący RC. Jeszcze tylko problem co chcesz podłączyć do wyjścia
    tego przetwornika f/U ?
    Czyżby Kolega rzeźbił obrotomierz ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 9. Data: 2010-06-24 12:19:32
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    W dniu 24.06.2010 14:15, Grzegorz Kurczyk pisze:
> [...]

    P.S. na LM2907 też da się to zrobić. Te +5V w niczym nie przeszkadza.

  • 10. Data: 2010-06-24 13:38:58
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > Robisz przerzutnik monostabilny o czasie impulsu ok 1ms. Na wyjściu układ
    > całkujący RC. Jeszcze tylko problem co chcesz podłączyć do wyjścia tego

    nieco bardziej kombinuję ;-)
    to napięcie ma być na WE Analog mikrosterownika PLC jako miara prędkości
    pojazdu,

    brat