    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: TIG vs reszta
    Date: Fri, 08 Sep 2023 00:15:18 GMT

    On 2023-09-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moc dostarczana do łuku pulsuje, a to IMHO powino dzwięk jakis
    > generowac.

    Niekoniecznie. Hałas jest zapewne wynikiem ruchu gazów. Jeśli całość nie
    zmienia istotnie temperatury to MZ nie musi jakoś mocno hałasować. Co
    innego jesli puls jest obliczony własnie na spowodowanie dłuższej
    przerwy. W laserach (obróbce) czesto tak jest. Przy spawaniu nie mam
    pojęcia.

    > Tam jest łuk w szklanej bańce.
    > https://www.youtube.com/watch?v=_no27WMAAMY
    > Ta wygląda na bezgłośną - ale inne rzeczy hałasują, np wiatrak
    > zasilaza :_)

    No ale jakby hałasowało na poziomie wiatraka to by nikt nie nazwał tego,
    ze hałasuje :) Nie przy spawaniu. Jakis dzwiek wydaje na pewno.

    --
    Marcin