    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: TIG vs reszta
    Date: Fri, 8 Sep 2023 13:46:48 +0200
    <1qwbgwysujhte$.q2tkv5kub3oh.dlg@40tude.net>
    <%EBKM.22469$07Jf.20783@fx12.ams1>

    Dnia Fri, 08 Sep 2023 09:17:47 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > A tu uuu to nie prędzej jakieś trafo pod obciążeniem?

    Raczej nie - trafa stały w innym pomieszczeniu. Natomiast AP5 był na tyle
    prostym projektorem (w porównaniu do AP6x, AP7x), że "nic" nie miał z
    elektryki w sobie.
    Oczywiście mówię o odpaleniu łuku przed włączeniem silnika, bo przy silniku
    to już słabo było słychać, a w czasie projekcji w ogóle - mechanizmy i
    taśma zagłuszały wszystko.

    Zresztą pisałem obok - bawiłem się spawarką na prąd stały i elektrodami
    węglowymi - też łuk robił ciche (w porównaniu ze spawaniem elektrodą
    otuloną) uuuu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam