  • 221. Data: 2009-01-06 18:48:50
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    januszek pisze:
    /.../
    > Sluze pomyslem: FireWall w usludze/modemie do neostrady. Ustawiony
    > defaultwo z kilkusetstronicowym manualem w pdf-ie na dolaczonej plycie
    > dla tych, ktorzy umieja i chca czytac oraz guzikiem "reset do ustawien
    > fabrycznych".

    No i ciekawe, jak by się to gryzło z Zaporą i Nortonem Antyvirusem.
    I tak TP daje ludziom teraz antyvirusa McAfee

  • 222. Data: 2009-01-06 19:01:15
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    D...@g...com pisze:
    /...../
    > Pięknie Pan napisał jestem pełen podziwu. Teoria na piątkę. A teraz
    > rzeczywistość. Zawsze co złego to musi się mi przydarzyć. Według tej
    > reguły kiedyś na początku mojej przygody z informatyką i internetem
    > załapałem robaka. Co nasz kochana TP powiedziała przykro mi musi Pan
    > sam sobie poradzić. A co się dzieje jak zgłaszacie rozłączenia linii?
    > Konsultant stara się wam wmówić że to wina robaka. A nieraz wystarczy
    > tylko prze krosować linie jeszcze raz.

    Jak zgłaszałeś brak synchro? Ciekawe? Co to w ogóle jest "rozłączenie
    linii"?

    Hmmm... dalej się Pan upiera

    ?

  • 223. Data: 2009-01-06 19:04:48
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    D...@g...com pisze:
    /.../

    > Czytając tego posta przypomniało mi się jak kilkakrotnie Pani/Pan w
    > niebieskiej linii TP

    Szczególnie, że BL się tym nie zajmuje.

    prowadzili mnie po różnych rozwiązaniach, aż

    ?

  • 224. Data: 2009-01-06 19:10:05
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    futszaK pisze:

    > jak mnie poinformowała dezinfolinia, zgłoszenie zostało przyposane do
    > konkretnej osoby dzisiaj o 6:40

    No do 14 dni otrzymacie potwierdzenie otrzymania, a do 30 dni odpowiedz.
    Ciekawym, co w niej będzie

  • 225. Data: 2009-01-06 19:23:40
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    Robert Rędziak pisze:

    > Nie wiem jak z PR, ale parę lat temu dało się powyjaśniać wielu
    > użytkownikom, co to SMTP-AUTH.

    Ale to było per "dostawca skrzynki" a nie operator. Poza tym - co z
    małymi serwerami, np. w miejscu pracy.

  • 226. Data: 2009-01-06 20:09:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    [...]

    > Jesli TPSA dysponuje odpowiednimi statystykami (przeciez blokuje te IP
    > wedlug algorytmu), to dlaczego nie moze zablokowac _zarazonych_
    > maszyn, mozna im wyswietlac takze odpowiednia strone WWW z informacja,
    > byloby to skuteczne z dowolnymi sposobami kontrolowania zombies, a
    > dodatkowo byloby to zgodne z prawem oraz z umowami z klientami.
    > Technicznie nie jest to dla nich zaden problem. Polityka to pewnie
    > inna sprawa, ale polityka problemow technicznych raczej nie rozwiaze.

    Choć cała sprawa strasznie mnie mierzi i - jak niemal każdy były
    pracownik - nie bardzo lubię TPSA oraz pomimo raczej słabej wiedzy na
    temat działania całego tego tałatajstwa, to muszę stanąć w obronie
    TPSA.
    Szczerze wątpię właśnie w techniczną możliwość automagicznego
    wyłapywania zombies. Owszem, można określić, kto generuje duży ruch,
    ustalić jego IP i je przyblokować. Ale zdecydowana większość zombies
    to komputery na neostradzie - z dynamicznym IP. Zablokujesz go,
    przeloguje się i tyle z blokady. A powiązanie konkretnego IP z czasem
    połączenia i konkretnym klientem, to robota niemal ręczna. Myslę, że
    właśnie ta "logistyka" stanowi barierę nie do przebicia.
    Myślę, że nawet, gdyby to przeszło, to uzywany sprzęt nie daje
    możliwości automagicznego przekierowania wszelkich żądań na stronę z
    raportem - "Jesteś ZOMBIE i dopóki nie wyleczysz swojego komputera
    masz szlaban na te gołe baby z RedTube, zboczeńcu!".

    A teraz poproszę o kanapeczkę - krakersy są zbyt suche.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 227. Data: 2009-01-06 20:16:56
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    /...../

    > Szczerze wątpię właśnie w techniczną możliwość automagicznego
    > wyłapywania zombies. Owszem, można określić, kto generuje duży ruch,
    > ustalić jego IP i je przyblokować.

    Duży ruch nie wystarcza. Więcej znamion może być.

    Możesz blokować login.

  • 228. Data: 2009-01-06 20:34:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Smok,

    > Duży ruch nie wystarcza. Więcej znamion może być.

    Ależ wiem. Sądziłem, że rzeczy oczywistych nie potrzeba pisać. Ale
    skoro trzeba, to proszę bardzo - generują duży ruch na porcie 25 i
    przepytując serwer DNS na okoliczność MX.

    [...]

    > Możesz blokować login.

    Żeby zablokować login, to trzeba go poznać. Czyli powiązać IP z
    loginem. Znając obyczaje w TPSA, to właśnie może stanowić największy
    problem - bo "procedura zapewnienia jakości usług nie zezwala na
    dostęp do danych pracownikom technicznym" na przykład.

    Całość to i tak tylko moje gdybanie. Nie wiem nawet, czy operator ma
    jakąkolwiek możliwość _dokładnego_ obserwowania ruchu generowanego przez
    userów neo. Chodzi mi o dostęp do podglądu ruchu w wyższych warstwach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 229. Data: 2009-01-06 20:38:56
    Od: robert jakub <r...@r...org.pl>

    On Tue, 06 Jan 2009 21:16:56 +0100, Smok Eustachy wrote:

    > Możesz blokować login.

    ale takie blokowanie loginu wlasnie sie odbije na BL. kazdy zablokowany
    bedzie dzwonil i zglaszal awarie, a na slowa: prosze zabezpieczyc
    sobie komputer, zainstalowac antywirusa itp odpowie: "ale przeciez ja
    mam dobrze zabezpieczony komputer, syn sasiada tescia mi go robil.
    prosze natychmiast mnie odblokowac." i co ma zrobic TPSA/czy inny
    operator stosujacy ta technologie?

    -j.

  • 230. Data: 2009-01-06 20:54:13
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 06 Jan 2009 20:23:40 +0100, Smok Eustachy
    <s...@s...prv.pl> wrote:

    > Ale to było per "dostawca skrzynki" a nie operator. Poza tym - co z
    > małymi serwerami, np. w miejscu pracy.

    W normalnym serwerze SMTP włączenie MSA czy SMTPS trwa tyle ile
    zajmuje wysikanie dziurki w śniegu. I jest tak samo absorbujące
    umysłowo.

    Jeżeli mam pracowników łączących się z takich miejsc, to moim
    obowiązkiem powinno być zapewnienie im środków pracy, w tym
    kanałów łączności, jeśli takowych potrzebują.

    No i na koniec: blokada tcp/25 musi być do obejścia na życzenie
    klienta. Ale domyślnie powinna być włączona.

    r.
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl