  • 321. Data: 2009-02-28 04:30:21
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: v...@g...com

    On 16 Lut, 00:33, ru <t...@g...com> wrote:
    > Wnioskuję jednak o zakończenie *tego* wątku.

    Przepraszam - ale mam jeszcze pewną kwestię przez nikogo nie poruszoną
    a dość istotną jeżeli chodzi o "sedno" sprawy.

    Otóż serwer esr.rootnode.net nigdy nie był kontrolerem jakiegokolwiek
    botnetu przez IRCa. Nigdy. Żaden.

    I powyższe przedstawiam jako *fakt*.

    To jak mamy w takim razie rozumieć wypowiedzi kompetentnych
    przedstawicieli TPSA o magicznym wprost poziomie skuteczności ich
    rozwiązań?

    Bo ja na przykład jak sobie ściągnąłem ze strony firmy zaprzyjaźnionej
    ze wspomnianą w wątku partnerską firmą zajmującej się wykrywaniem ZŁA
    w internecie ich megasuperultrapro zestaw reguł do snorta, to okazało
    się że alfabetaekstra reguły bleeding edge mówią że jestem strasznie
    złym gościem tylko dlatego,że mam serwer IRCa? *TYLKO* dlatego?

    Oczywiście, rozumiem, TPSA ma inny poziom abstrakcji i mój krzywy łeb
    tego nie zrozumie... Oni tam robią takie rzeczy że makabra.

    Tylko że esr.rootnode.net nigdy nie był kontrolerem jakiegokolwiek
    botnetu przez IRCa. Nigdy. Żaden.

    A kompetentni przedstawiciele TPSA mówili o wielkiej aktywności, potem
    o spadku ale o dalszej wielkiej aktywności.

    Ach, i ten mechanizm... odblokowywania. Coś w nim nie działa.

    Miałem przez... Niech spojrzę... Poniedziałek, 5 stycznia 2009.
    Zablokowane wejście/wyjście czegokolwiek IRCowego. I nie wyłączyła się
    blokada w ciągu tygodnia, ani dwóch. I dopiero interwencja Marcina
    pomogła.

    O co chodzi?

    Proszę o *ludzką* odpowiedź.

    Vladimir Mitiouchev

  • 322. Data: 2009-02-28 07:56:43
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Fri, 27 Feb 2009 20:30:21 -0800 (PST), v...@g...com <v...@g...com>
    wrote(a):

    [...]
    > Proszę o *ludzką* odpowiedź.

    To widze że obserwacje mamy zbieżne.
    Tak naprawdę to chodzi o zupełny drobiazd: TPSA nieudolnie wprowadziła
    błędnie działający mechanizm, opracowany na niewłaściwych
    założeniach. :)

    Ciekawi mnie również, czy ten mechanizm można nadużyć, tzn.
    wygenerować sztuczny ruch, symulujący botnet, do wybranego celu,
    a TPSA go już elegancko dla swoich klientów odstrzeli. Ktoś już
    probował? ;)

    pozdrawiam, B.

  • 323. Data: 2009-03-03 12:42:34
    Od: ru <t...@g...com>

    On Feb 28, 5:30 am, v...@g...com wrote:
    > Przepraszam - ale mam jeszcze pewną kwestię przez nikogo nie poruszoną
    > a dość istotną jeżeli chodzi o "sedno" sprawy.
    Tak, mi tylko chodziło o wątek sądowy (stąd podkreślone "*tego*", ale
    widać nie było jednoznaczne).
    Nie mogę się nie zgodzić z całą resztą, bo ja również (jak
    wspomniałem) byłem wycinany bez powodu.

    On Feb 28, 8:56 am, Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > wygenerować sztuczny ruch, symulujący botnet, do wybranego celu,
    > a TPSA go już elegancko dla swoich klientów odstrzeli. Ktoś już
    Nie, ale biorąc pod uwagę, że wiem za co też wycinają (bo mnie za to
    wycięli), sprawa powinna być dość nieskomplikowana, niestety (choć
    przypuszczalnie wymagałaby poświęcenia paru swoich (pardon,
    "pożyczonych") hostów)...

    Pozdrawiam,
    --
    ru