  • 291. Data: 2009-01-08 06:30:23
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Karpinski napisał(a):

    > Zamiast krzyczec powiedz co i jak poprawic, zarowno w sieci TP, jak i w
    > serwisach ktore z jakiegos powodu sie zablokowaly wpadajac na liste.

    Przecież mowiłem, że Jaś musi w tym zestawie zakupionym w sklepie dla
    nie idiotów oprócz zdrapki dostać także modem w którym jest deafaultowo
    skonfigurowany firewall ;)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 292. Data: 2009-01-08 06:35:07
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Andrzej Karpinski wrote:

    > Jakas bzdura. Popatrz na % zainfekowanych komputerow w np. osiedlowkach.
    >
    > To nie TP "sie" broni przed spamem, tylko TP broni reszte uzytkownikow :P

    zapominasz, że taki prezesunio TP też od czasu do czasu wysyła zdjęcia z wakacji
    rodzince.

    Lemat
    The Internet does not need law enforcement, it only needs few
    good sysadmins with cojones.

  • 293. Data: 2009-01-08 08:42:56
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Oczywiscie ze przesle. Przeciez tego sie dokladnie tak uzywa, nigdy
    > nie slyszales o przechodzeniu przez filtry za pomoca DNSa? I w jaki
    > sposob nalezy skonfigurowac DNS, by nie bylo to mozliwe? To przeciez
    > nie sa jakies rozwazania teoretyczne, to jest normalna praktyka.

    Podam ci IP, podam ci serwer DNS, prześlij mi dowolny tekst przez niego, ok?

    > DNSy TPSA pomagaja w wysylaniu spamu mniej-wiecej w podobny sposob, co
    > serwery IRC (tzn. zapewne operacji boty - DNSy jest duzo wiecej, ale
    > nie chodzi tu przeciez o ilosc).

    Raczej mnie niej, niż wiecej.

    > Zauwazyles juz ze odcinajac IRC nie da sie poradzic sobie z tym
    > przypadkiem? Napisz po prostu, naprawde wierzysz w to, ze tym sposobem
    > da sie to zrobic? Mimo ze proste fakty dowodza, ze to niemozliwe,
    > i ze wprowadzenie tych blokad nie dalo takiego efektu?

    No tak, a statystyki opbulikowane przez Jacka kłamią.

    > Nie tylko spam, oczywiscie, to byl przyklad. TPSA ma mozliwosci
    > odcinania botow nie tylko za spam. Od spamu sie zaczelo i zapewne
    > o spam glownie chodzi, ale to nieistotne.

    Z tym, że będąc administratorem pewnego sporego core, co raz napotykałem
    problemy związane z atakami (głównie udp, tcp syn+ack+fin), notabene głównie
    na serwer irc efnetu. :P Fakt, że zapewne większa część zarażonych,
    atakujacych maszyn zaraziła się poprzez pocztę, ale równie dobrze mogło się
    zarazić przez cokolwiek innego. Jeśli jeszcze pamiętasz, wirusy były już,
    kiedy jeszcze poczta i siec internet dopiero się rodziła.

    > Zadowolony?

    Powtórze pytanie specjalnie dla ciebie, jak wyobrażasz sobie zablokowanie
    zarażonego klienta i jak sobie wyobrażasz, że ten klient nigdy się niczym
    nie zarazi, nawet jeśli wytnie mu się port 25? Konkrety poproszę.

    --
    ŁT

  • 294. Data: 2009-01-08 08:51:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lukasz Trabinski napisał(a):

    > Podam ci IP, podam ci serwer DNS, prześlij mi dowolny tekst przez niego, ok?

    Jak rozumiem Tobie chodzi o to, że na stojacym serwerze IRC, na ten
    przykład warszawa.ircnet.pl każdy może założyć kanał #345dupa678 na
    którym stoi sobie bot. I teraz zombie-klienty mogą wejść na ten kanał -
    albo nawet stale sobie na nim wisieć i zapytać bota o rozkazy?
    Analogiczna operacja, mam na myśli przesłanie jakiejś informacji - na
    serwerze DNS - owszem jest możliwa, teoretycznie - ale nie dla każdego.
    Czy dobrze zrozumiałem?

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 295. Data: 2009-01-08 08:52:47
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 8 Jan 2009 00:42:06 +0100, Andrzej Karpinski
    <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> wrote:

    >Zaloz sobie, ze przecietny Jas ma 14 lat, ojciec mu kupil komputer w
    >Mediamarkt, kupil zstaw instalacyjny Neo w tym samym miejscu, zdrapal
    >zdrapke czy co tam sie teraz zdrapuje, 2 dni pozniej mial laptopa z
    >Internetem w domu. Zgadnij jaka jest wiedza Jasia na temat antywirusow,
    >trojanow czy.. IRCa. Jasiu nawet nie ma pojecia ze cos nainstalowal, bo mu
    >sie nainstalowalo samo jak ogladal gole panienki pod nieobecnosc ojca :P

    Dodaj jeszce że preinstalowanego firewalla czy antywirusa (jeśli był
    albo choć systempwego) to wyłączył bo mu przeszkadzały te ciągłe
    komunikaty co na ekran wyskakiwały. Do tego dodaj 50-60 latków którzy
    kupili komputer żeby pisać do rodziny maile a przy okazji stronki
    porno oglądać. Grupa chyba tak samo liczna jak ci nastolatkowie - i co
    gorsza tu już totalnie bez kontroli bo ich rodzicom ciężko cokolwiek
    powiedzieć. ;-)

    Zdrówko

  • 296. Data: 2009-01-08 09:07:15
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

    > Jak to nie? Botnet ma zaszyte sprawdzanie co godzinę rekordu TXT
    > co.by.tu.popsuc.jakas.shackowana.domena. -- będą tam podane namiary
    > na DoS-a. Albo SRV, od razu i IP jest, i port, i czas trwania.

    OK, niech wam będzie, DNS mogą pośredniczyć w procederze, ale

    - z tymi przypadkami, z którymi ja się spotkałem, soft operował na adresie IP
    - od dawna wiadomo, że firmowych DNSów powinno korzystać jedynie jego klienci
    (dns.tpnet dla klientow tpnet, dns.atman dla atmana, dns.netia dla netii).
    takie rozwiązanie ograniczyło by również pośrednio skuteczność botów, jeśli
    jest, jak piszesz.

    Jeszcze raz powtórze i podsumuje, nie mam nic przeciwko samej usłudze IRC,
    uważam jednak że odciecie kontrolera botnetu jest dobrym i wysoce skutczenym
    rozwiązaniem - nie wnikam w to, czy to jest serwer irc czy spreparowany
    odpowiednio serwer nntp. Zgadzam się również, że adminom ociętych serwisów
    należała się informacja, że stało się tak, a nie inaczej.
    Uważam również, że samo odcięcie portu 25 klientom, niespacjalnie pomoże
    rozwiazać problem.

    --
    ŁT

  • 297. Data: 2009-01-08 11:40:53
    Od: r...@g...com

    On 8 Sty, 02:04, ru <t...@g...com> wrote:

    > Jak to w końcu jest z tym zaglądaniem w payload pakietów przez ISP? Bo
    > - o ile dobrze rozumiem - jednak jest analizowana ich treść ("nowe
    > rozkazy"), a w poprzednim wątku o blackholingu można się doczytać, że
    > nie do końca wolno (http://groups.google.com/group/pl.internet.polip/
    > msg/2eb7c3ad5ffb774c).

    Blackholing i tworzenie bazy kontrolerów nie polega na zaglądaniu
    przez TP w payload pakietów przesyłanych w naszej sieci. Niezależnie
    od ewentualnych kwestii prawnych nie ma technicznie takiej potrzeby.

    Część problemów, które Was dotykają (przy blackholingu i innych
    mechanizmach) wynika z tego, że ludzie z jednej strony chcą, żebyśmy
    im dostarczali rozwiązania perfekcyjne, dopracowane i precyzyjnie
    uderzające z w tych, co mają problem - z drugiej strony, im mniej
    ruchu ISP analizuje w dowolny sposób, tym lepiej (no bo wolność,
    cenzura, tajemnica, Wielki Brat etc.). Na tę dychotomię nakłada się
    polski stan prawny - konia z rzędem temu, kto znajdzie gdzieś
    definicję payload'u.

    No więc rezultat jest taki, że w większości przypadków to, co
    rzeczywiście TP robi jest bardzo małym podzbiorem tego, co technicznie
    mogłaby robić (bazując chociażby na posiadanych kompetencjach i
    rozwiązaniach), i robi w dodatku tylko to, na co stan prawny pozwala.
    Tak jest przynajmniej w kawałku, za który odpowiadam - bez analizy
    prawnej nie ruszymy palcem w stronę klienta. Pracownika zresztą też.

    Pozdrawiam,
    RJ

  • 298. Data: 2009-01-08 11:50:03
    Od: andzio <a...@w...pl>

    Andrzej Karpinski pisze:

    > Jakas bzdura. Popatrz na % zainfekowanych komputerow w np. osiedlowkach.

    Pokaz mi wiec ten % bo jakos szczerze nie wierze?
    Sam jestem wlascicielem takowej "osiedlowki" i z cala stanowczoscia moge
    stwierdzic ze poza siec nie wylatuje z niej nawet ulamek % tego co
    wylatuje z kawalka sieci tp o podobnej liczbie userow.

    > To nie TP "sie" broni przed spamem, tylko TP broni reszte uzytkownikow :P

    Bronilaby o wiele lepiej i bez szkody dla innych, gdyby robila to tez
    per user, a nie tylko per cala siec.

    --
    Andrzej Banach

  • 299. Data: 2009-01-08 13:50:07
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 08 Jan 2009 03:28:28 +0100, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Moze jakas kolorowa karteczka wraz z faktura (dla wszystkich klientow,
    > nie tylko tych zarazonych) takze pomoglaby w tym problemie? To taka
    > prosta, nieinwazyjna metoda.

    Proste karteczki nie działają. Może na chwilę podniosą wskaźniki
    na infolinii, ale potem karteczki pójdą do kosza, a zasady w
    zapomnienie.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl

  • 300. Data: 2009-01-08 16:46:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> writes:

    > Proste karteczki nie działają. Może na chwilę podniosą wskaźniki
    > na infolinii, ale potem karteczki pójdą do kosza, a zasady w
    > zapomnienie.

    Ale wtedy mozna powiedziec: przeciez wszystkich poinformowalismy.
    Elementarne.
    --
    Krzysztof Halasa