    From: crazy bejbi <t...@n...ma>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Date: Tue, 01 Dec 2009 18:48:52 +0100

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Nie będą. 587 to nie jest zwykłe smtp, bez autha nic nie działasz, nawet nie
    dostarczysz
    > maili do lokalnych userów.

    i tutaj jest pies pogrzebany (trochę). Mam usługi hostingowe oparte na
    cPanelu. Kilka serwerów. Można tam odpalić exima na porcie 587 ale nie
    jest to to co powinno być czyli smtp-submission ale kopia zwykłego smtp,
    który może przyjmować pocztę bez autoryzacji.

    Problem jest taki, że amerykanie nie widzą problemu i moje tickety
    dotyczące uruchomienia portu 587 jako submission skwitowali - że jak
    chcę takie "niestandardowe" ustawienie, to sobie mogę sam wyrzeźbić
    ACLki. Inna sprawa, że w Eximie nie ma wprost w manuala info jak to
    odpalić ...

    Podejrzewam, że w wielu systemach hostingowych typu DirectAdmin czy
    Plesk również nie ma takich opcji. Zatem tylko część serwerów będzie
    miało poprawnie zaimplementowany port 587. A część zrobi faktycznie
    dziurę przez przerzucenie przyjmowania zwykłego ruchu smtp na port 587
    co wykorzystają wirusy :)
    no chyba, że (oby), wirusy piszą przypadkiem amerykanie, którzy też nie
    zauważą problemu i oleją temat portu 587 i będą słać dalej na 25 ...

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7