  • Data: 2011-09-17 09:00:48
    Temat: Re: TVN turbo [dłuższe]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Sep 2011, megrims wrote:

    > No to ten kierujący ma przejeb@ne. Wszystko jest na filmie.

    Ano.
    Problem w tym, że jest to drobny, bardzo drobny promil takich
    przypadków. Istotna większość *nie* jest w żaden sposób
    stwierdzona, prawda?
    W odróżnieniu od 0,06% alkoholu, stwierdzalnego na 100%
    o ile sprawca nie uciekł.
    Czy celem podnoszenia bezpieczeństwa jest skupianie się na
    *łatwych do stwierdzenia* elementach zachowań?

    > bilingi! :D będzie dowód, ale czy psy będą szukać.

    Po drugie trzeba by zabezpieczyć telefon jako dowód rzeczowy
    na miejscu (jak sprawca jest "na chodzie" będzie to trudne,
    jaka taka wykonalność dotyczy tylko przypadków kiedy sprawca
    jest jedną z ofiar), a po pierwsze - musi ten SMS wysłać.
    Jeśli doszło do wypadku jest wysoce prawdopodobne że nie zdążył.

    > Nie jest to tak spektakularne. Ach.. życie.
    >
    > Mi tam zawsze szkoda jak ktoś ginie w wypadku.

    Zgadza się.
    Ale podkreśliłeś tego "pijanego" i stąd moje pytania.
    A mi się włos z lekka jeży, jak są takie akcje publicystyczne
    jak np. przy wypadku prof. Geremka.
    Pojawia się posądzenie że był pijany.
    Wszyscy zaintrygowani :>, ale... pojawia się wyjaśnienie że nieprawda.
    Najprawdopodobniej zasnął.
    Reakcja?
    "ufff".

    No nie wiem, czy to rozumiesz, ale co, mniej się zabił?

    Przecież widać, że *proporcja* nagonki na pijaństwo zatraciła proporcje,
    co skutkuje społecznym odczuciem: "no ja jestem porządnym kierowcą,
    przecież nie jeżdżę po pijaku".
    Taka wręcz presja w kierunku faryzejstwa; nie dlatego, że pijaństwo
    jest dobre, a dlatego, że pomija się inne *faktyczne* przyczyny zagrożeń.
    "0,3%" są jedną z nich, zaś dla "0,05%" w ogóle powstaje pytanie czy są
    (skoro statystyka wskazuje inaczej).

    pzdr, Gotfryd