    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tablet graficzny - wybór
    Date: Fri, 19 Sep 2014 10:13:26 +0200

    W dniu 2014-09-17 21:45, Sylwester Zarębski pisze:

    > Intuos Pro o wielkości Medium (Large jest trochę przyduży leżąc obok
    > klawiatury).

    Podpiszę się pod tym, że jeśli tablet graficzny to tylko Wacom i to
    model Intuos Pro - pozwalający na dostosowanie funkcjonalności do każdej
    aplikacji niezależnie. Używam modelu Large i taki rozmiar zalecałbym.
    Nie chodzi o samą wielkość lecz odwzorowanie precyzji ruchu. Jeśli na
    małym tablecie odwzorujemy cały ekran, to małe przesuniecie piórkiem
    powoduje duży ruch po ekranie. Gdy korygujemy piksele to precyzja jest
    wskazana. Owszem, można włączyć tryb precyzji jednym przyciskiem, ale
    nie jest to tak wygodne jak duży tablet. No i też fajne jest to, że
    bezprzewodowo może pracować. Czasem biorę go na kolana. W przypadku
    małego tabletu taka praca z nim byłaby niewygodna.

    Jest jeszcze drugi aspekt: wykorzystanie tabletu do nawigacji. Dość
    wygodny wielodotykowy interfejs oprogramowano w nim. Gdy przyzwyczaiłem
    się do niego, przestałem mysz używać więc zyskałem więcej miejsca na
    biurku na tablet. Tu również duża powierzchnia robocza zwiększa znacząco
    precyzję ruchu. Jeśli pracujemy na 2 monitorach, to rozmiar L staje się
    obowiązkowy w mojej ocenie.

    Marek