  • 1. Data: 2014-09-13 01:01:00
    Temat: Tablet graficzny - wybór
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    Panowie, coś takiego, czy coś innego?
    Do pracy zawodowej - pracodawca nie zapewnia.
    http://allegro.pl/hanvon-tablet-graficzny-hanvon-wir
    eless-wl0604m-i4573348694.html

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 2. Data: 2014-09-13 17:03:22
    Temat: Re: Tablet graficzny - wybór
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sat, 13 Sep 2014 01:01:00 +0200, Konspirator napisał(a):

    > Panowie, coś takiego, czy coś innego?
    > Do pracy zawodowej - pracodawca nie zapewnia.
    > http://allegro.pl/hanvon-tablet-graficzny-hanvon-wir
    eless-wl0604m-i4573348694.html

    Do pracy tylko Wacom. No chyba, że cię stać, to kup powyższy, a później
    (jak już kupisz Wacoma) najwyżej dasz dziecku do zabawy ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 3. Data: 2014-09-13 22:01:23
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-09-13 01:01, Konspirator pisze:
    > Panowie, coś takiego, czy coś innego?
    > Do pracy zawodowej - pracodawca nie zapewnia.
    > http://allegro.pl/hanvon-tablet-graficzny-hanvon-wir
    eless-wl0604m-i4573348694.html

    Zależy, co to za praca zawodowa, bo jak kierowanie tramwajem, to może
    się nadać, ale jak autobusem, to może być ryzykowne.

    JD

  • 4. Data: 2014-09-17 00:10:25
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-09-13 17:03, Sylwester Zarębski pisze:
    > Do pracy tylko Wacom. No chyba, że cię stać, to kup powyższy, a później
    > (jak już kupisz Wacoma) najwyżej dasz dziecku do zabawy;).

    Chwilowo stać mnie na wszystko, a jaki model z tego WACOM-u?

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 5. Data: 2014-09-17 21:45:56
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 00:10:25 +0200, Konspirator napisał(a):

    > Chwilowo stać mnie na wszystko, a jaki model z tego WACOM-u?

    Intuos Pro o wielkości Medium (Large jest trochę przyduży leżąc obok
    klawiatury).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 6. Data: 2014-09-17 22:52:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-09-17 21:45, Sylwester Zarębski pisze:

    > Intuos Pro o wielkości Medium (Large jest trochę przyduży leżąc obok
    > klawiatury).

    Jeżeli jesteś plastykiem, bawiłeś się w rysowanie i masz rękę
    przyzwyczajoną do dużego arkusza to będziesz zachwycony. Jeśli nie, to
    prawdopodobnie będzie Cię męczył "za duży" rozmiar aktywnego pola. W tym
    przypadku lepszy small. Ale to bardzo subiektywna uwaga, najlepiej
    wypróbować.

    Paweł

  • 7. Data: 2014-09-18 17:28:37
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 22:52:21 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

> [...]
    > prawdopodobnie będzie Cię męczył "za duży" rozmiar aktywnego pola. W tym
    > przypadku lepszy small. Ale to bardzo subiektywna uwaga, najlepiej

    Masz całkowitą rację, trzeba samemu wypróbować.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 8. Data: 2014-09-18 22:46:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 13. September 2014 01:01:00 UTC+2 schrieb Konspirator:
    > Panowie, coś takiego, czy coś innego?
    >
    > Do pracy zawodowej - pracodawca nie zapewnia.

> [...]

    u mnie tablet sie nie sprawdzil.
    za malo precyzyjny.
    owszem do szkicow odrecznych jest lepszy od myszy.
    do obslugi programow jednak nie przekonal mnie.
    Bol nadgrastka , koniecznosc utrzymania stalej odleglosci / sily nacisku piorem na
    teblecie. Nie zawsze reka jest spokojna.
    dalem sobie spokoj. Nie tyle nie przekonalo mnie konkretne urzadzenie ( wacom ) co w
    ogole idea do obslugi programow .
    w sumie wiecej ruchow reki niz przy uzyciu myszy.

  • 9. Data: 2014-09-19 10:13:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-17 21:45, Sylwester Zarębski pisze:

    > Intuos Pro o wielkości Medium (Large jest trochę przyduży leżąc obok
    > klawiatury).

    Podpiszę się pod tym, że jeśli tablet graficzny to tylko Wacom i to
    model Intuos Pro - pozwalający na dostosowanie funkcjonalności do każdej
    aplikacji niezależnie. Używam modelu Large i taki rozmiar zalecałbym.
    Nie chodzi o samą wielkość lecz odwzorowanie precyzji ruchu. Jeśli na
    małym tablecie odwzorujemy cały ekran, to małe przesuniecie piórkiem
    powoduje duży ruch po ekranie. Gdy korygujemy piksele to precyzja jest
    wskazana. Owszem, można włączyć tryb precyzji jednym przyciskiem, ale
    nie jest to tak wygodne jak duży tablet. No i też fajne jest to, że
    bezprzewodowo może pracować. Czasem biorę go na kolana. W przypadku
    małego tabletu taka praca z nim byłaby niewygodna.

    Jest jeszcze drugi aspekt: wykorzystanie tabletu do nawigacji. Dość
    wygodny wielodotykowy interfejs oprogramowano w nim. Gdy przyzwyczaiłem
    się do niego, przestałem mysz używać więc zyskałem więcej miejsca na
    biurku na tablet. Tu również duża powierzchnia robocza zwiększa znacząco
    precyzję ruchu. Jeśli pracujemy na 2 monitorach, to rozmiar L staje się
    obowiązkowy w mojej ocenie.

    Marek

  • 10. Data: 2014-09-19 13:23:49
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:5419f483$0$2365$65785112@news.neostrada.pl...
    ..........> Jeżeli jesteś plastykiem, bawiłeś się w rysowanie i masz rękę
    > Paweł

    jestem zawodowym grafikiem (rysuję lewą i prawą ręką, lewa precyzyjniejsza)
    Używam od czasów UD608. Teraz Intuos - stare nie chodzą w nowych systemach
    na PC. Zrobiłem na tabletach co najmniej z tysiąc ilustracji do podręczników
    i książek. Mi wystarcza format A5, teraz Intuos medium. Zawsze jest klawisz
    Ctrl+ lub minus i dopasujesz obraz na ekranie do wygodnego rysowania lub
    retuszu fotek. Lewą rysuję prawą - mysz lub klawiatura Dawniej na początku
    miałem UD w formacie A4 - natychmiast sprzedałem - za bardzo trzeba się
    nabiegać po ekranie i od połowy lat 90-tych medium (A5). Pozdrawiam
    Kikuko