  • 51. Data: 2014-01-18 18:44:03
    Temat: Re: Tablet w roli GPS
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:3...@p...pl.inv
    alid...

    > 6 na moim starym Mio po prostu umiera. Czas oczekiwania na otwarcie
    > menu jest rzędu minuty :(
    > Sama nawigacja jakoś pełznie, dopóki się nie zawiesi. Ale to stary PDA
    > jest. Wersja 5 śmigała przyzwoicie i szkoda, że nie ma do niej nowych map
    > :(

    I dlatego I-go bije toto na głowę.
    Mapy od najnowszej nawigacji pasują do takiej sprzed 3 lat również.

  • 52. Data: 2014-01-18 23:27:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-18 18:44, Cavallino pisze:

> [...]
    alid...

    > I dlatego I-go bije toto na głowę.
    > Mapy od najnowszej nawigacji pasują do takiej sprzed 3 lat również.

    Jeśli jakiś nowy węzeł drogowy czy jakiś odcinek trasy jest oddany - to
    I-go tego samego dnia już nawiguje (a nie tylko pokazuje) po "nowym"?

    Kilka nawigacji widziałem, jednak z I-go spotkałem się już dawno temu,
    gdzieś chyba w okresie AutoMapy 3.9 - wtedy jeszcze nikt nie myślał o
    aktualizacjach on-line.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 53. Data: 2014-01-19 08:17:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    alid...

    > Jeśli jakiś nowy węzeł drogowy czy jakiś odcinek trasy jest oddany - to
    > I-go tego samego dnia już nawiguje (a nie tylko pokazuje) po "nowym"?

    A jak offlinowa nawigacja nawiguje?

  • 54. Data: 2014-01-19 17:45:02
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Tue, 14 Jan 2014 22:54:21 +0100, w
    <52d5b202$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>, "Yogi\(n\)"
    <y...@k...pl>
    napisał(-a):

    >Na niczym. Są dobre i mają na pewno więcej dróg niż Teleatlas.
    >Problem w tym, że crackowane mapy na Navteqa nie mają blokad (źle
    >scrakowane).
    >Teleatlas prowadzi wtedy lepiej, bo po prostu tam połowy dróg nie ma...

    No własnie, ja tam jeszcze nie spotkałem drogi, której nie byłoby na
    mapie navteka. Kiedy wjazd na autostradę w Brzesku był przez jakiś czas
    zamknięty (już po jej otwarciu) to prowadziła mnie przez niego - ale to
    można wybaczyć. Generalnie,nie miałem jeszcze żadnych problemów z IGo z
    navtekiem - może poza tym, że na smartfonie trzeba było zainstalować
    dedykowaną wersję, bo dźwięk przycinało.No i na smartfonie łapie fixa
    trochę dłużej (może 10-15 sek.dłużej niż na stacji z WinCEi tablecie -w
    sumie po mniej więcej 20-30 sekundach - po tym, jak już się uruchomią -
    na wszystkich urządzeniach nawigacja śmiga jakta lala. Tej z windozą
    używam regularnie (powiedzmy dwa, trzy razy w miesiącu, tych na
    androidzie - może raz, dwa razy w kwartale - dlatego zastrzegam, że być
    może mają jakieś bugi czy wkurzające ficzersy, z którymi jeszcze się nie
    spotkałem.

    --
    Yogi(n)

  • 55. Data: 2014-01-19 21:15:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Tue, 14 Jan 2014 22:54:21 +0100, w
    > <52d5b202$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>, "Yogi\(n\)"
    > <y...@k...pl>

    > No własnie,

    Żadne właśnie.
    Mówię na podstawie mapy Navteqa Q4 2013 wgranej całkowicie legalnie przed
    producenta samochodu do nawigacji w nowym samochodzie.
    Więc cytowanie bajdurzenia Popławskiego, który ma jak zwykle pojęcie o czym
    gada, jak świnia o gwiazdach, możesz sobie darować.

    > ja tam jeszcze nie spotkałem drogi, której nie byłoby na mapie navteka.

    Nie zrozumiałeś co pisałem - nie chodzi o drogi których nie ma, tylko o
    drogi i skrzyżowania które na mapach są, tyle że są niewłaściwie
    skategoryzowane i/lub każą wykonywać manewry których wykonać nie idzie, lub
    nie wolno.
    A co za tym idzie navi źle wytycza trasę.
    Przez kilkadziesiąt km podczas których używałem Navteqa więcej razy
    wyprowadził mnie w pole, niż TA przez ostatnie 5 lat.
    Mam gdzieś takie mapy i nawet kosztem wgrania starszej wersji wrócę do map
    TA, jak tylko kupię alternatywny soft do Media Nav, który pozwoli mi używać
    dowolnej mapy.
    Na szczęście istnieje i jest 3 razy tańszy niż aktualizacja map na kolejną
    wersję badziewnego Navteqa, z którym jeździć się nie da.

  • 56. Data: 2014-01-19 22:19:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-19 08:17, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    alid...

    > A jak offlinowa nawigacja nawiguje?

    Jeśli chodzi o AM, to nowości zauważa "Jadźka" albo po synchronizacji z
    Internetem, albo po aktualizacji programu (i map, bo to najczęściej jest
    tożsame).
    Nie mając aktualizacji, można też ręcznie odblokować odcinki, które
    producent mapy zaznaczył jako zablokowane do późniejszego otwarcia.
    Wtedy AM już nawiguje po nich.

    [Są też odcinki tylko "narysowane" z informacją, że] <- wykasowany tekst ;)
    Zauważyłem, że odcinki, które we wcześniejszych wersjach AM były tylko
    "narysowane", teraz są już zablokowanymi drogami z adnotacją, że
    "droga planowana", albo "trasa przewidziana do oddania w nnnn roku",
    albo "trasa planowana". Po odblokowaniu AM nawiguje.

    Dla mnie osobiście AM jest "najlepsza", bo ma prawdopodobnie najlepsze
    (najszybsze) aktualizacje.
    Drugi aspekt: jako jedna z pierwszych map miała (i ma) adresy punktowe.
    Inne mapy prowadziły do celu aproksymując numerację budynków.
    Przykładowo: mamy ulicę "Niespodzianka". Numeracja zaczyna się od 2,
    kończy na 100. Ale na 3/4 długości ulicy są fabryki, zajmując numerację
    od 2 do 20. Dopiero pod koniec ulicy (na jej 1/4 przebiegu) są małe
    parcele, od numeru 22 do 100. Chcąc jechać pod Niespodzianki 50 AutoMapa
    poprowadzi pod drzwi, zaś większość programów liczyła, że jeśli początek
    ulicy jest 2, zaś koniec 100, to 50 musi być w środku. Ludzie opisywali
    sytuacje, że nawigacje (nie AM) prowadziły do nieistniejących adresów
    (typu Niespodzianki 144), albo myliły się o kilka kilometrów.
    Najdurniejszy dla mnie "wynalazek", to brak możliwości przesunięcia
    palcem mapy w Tom-Tomie :( (trzeba było wejść w menu).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 57. Data: 2014-01-19 22:23:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-19 22:19, Adam pisze:
    > (...)
    > Dla mnie osobiście AM jest "najlepsza", bo ma prawdopodobnie najlepsze
    > (najszybsze) aktualizacje.
    > (...)

    Mam na myśli Automapę na Windows (Mobile/CE/XP/...) - nie na Androida,
    gdyż wersja androidowa na chwilę obecną to chyba nawet nie dorasta do
    pięt Automapie Win w wersji 4.x ;)

    A ja pamiętam jeszcze mgliście pierwsze nawigacje, sprzedawane bodajże
    przez Excelsys, które miały kreskę (ulica) i kropkę (pojazd). I tyle.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 58. Data: 2014-01-19 23:23:24
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:lbhbp0$sk3$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > Więc cytowanie bajdurzenia Popławskiego, który ma jak zwykle pojęcie o
    > czym gada, jak świnia o gwiazdach, możesz sobie darować.

    Ale ja nie cytuję go dlatego, że gada o gwiazdach czy bajdurzy, tylko po
    prostu na mapach navteka nie zauważyłem ŻADNYCH z objawów, o ktorych
    piszesz. Włączasz, wybierasz punkt docelowy,ewentualnei jakiś via, jeśli
    chcesz jechać przez konkretne miejsca i voila! Żadnych niepoprawnych
    manewrów, których nie wolno wykonac, złej kategoryzacji, czy złego
    wytyczania trasy. W zeszłym roku jeździłem z nawigacją po Warszawie,
    Bydgoszczy, Mrągowie, Malborku i po Śląsku. Ze dwa czy trzy razy jakieś
    POI typu stacja benzynowa czy hotel - 100% trafności. Jednokierunkowe
    pokazuje prawidłowo, asystent pasa na rozjazdach, "przygotuj się do
    skrętu" w odpowiedniej odległości, nawet znaki ograniczenai prędkości
    pokazuje dokładnie w tych miejscach, gdzie stoją. Jak po sznurku,
    żadnych dziwnych manewrów czy niespotykanych historii. Podobnie we
    Wrocławiu użyłem chyba tylko raz, szukając adresu na Kozanowie,
    podprowadziła mnie pod blok, którego szukałem (bo Wrocław akurat znam
    dobrze i tam navi nie odpalam właściwie). Acha, jeszcze Bielsko-Biała ze
    dwa razy - też 100% "trafności". I jakaś wiocha pod Limanową, gdzie
    szukałem stolarza - podprowadziła mnie pod chałupę, pod która nawet nie
    zatrzymałbym się (zabita dechami dziura, droga gruntowa - a nawigacja
    znalazła, aż się zdziwiłem). Podobnie w Krzyżowej koło Świdnicy - 200 m
    dalej kończył się asfalt a ta podprowadziła mnie, bez żadnych dziwnych
    objazdów pod właściwą chałupę we wsi.

> [...]
    > Przez kilkadziesiąt km podczas których używałem Navteqa więcej razy
    > wyprowadził mnie w pole, niż TA przez ostatnie 5 lat.

    A może problem leży w czym innym, nie w mapach? Urządzenie, jakas dziwna
    opcja itp.?

> [...]
    > Na szczęście istnieje i jest 3 razy tańszy niż aktualizacja map na
    > kolejną wersję badziewnego Navteqa, z którym jeździć się nie da.

    Być może są lepsze - nie wiem, nie używałem po prostu. Ale ta w moich
    urządzeniach, z navtekiem, nie ma żadnego z tych problemów.
    Z tym, że ja mam w tej chwili mapę 2013 z lipca, (nie wiem nawet Q2 czy
    Q3), może ta Q4 jest skopana? Ale połowę tras w zeszłym roku
    przejeździłem na poprzedniej, gdzieś z połowy 2012.
    --
    Yogi(n)

  • 59. Data: 2014-01-20 10:03:02
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-01-19 22:19, *Adam* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Najdurniejszy dla mnie "wynalazek", to brak możliwości przesunięcia
    > palcem mapy w Tom-Tomie :( (trzeba było wejść w menu).

    Ma za to parę innych zalet, które rozkładają autoCrashmape na łopatki :)
    W nowych GO można już przesuwać mapę w trybie nawigacji, choć doprawdy
    nie mam pojęcia po co...

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 60. Data: 2014-01-20 19:34:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-20 10:03, Mirek Ptak pisze:

    > Ma za to parę innych zalet, które rozkładają autoCrashmape na łopatki :)
    > W nowych GO można już przesuwać mapę w trybie nawigacji, choć doprawdy
    > nie mam pojęcia po co...
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    Przesuwam mapę, aby zobaczyć, czy są inne drogi do celu. Zdarza się
    czasami jakaś stłuczka czy inne zdarzenie, a siedząc w terenówce widzę
    nad dachami innych osobówek daleko do przodu, czasem kilka skrzyżowań.
    Widząc problem, mogę wcześniej zjechać w bok bez włączania funkcji
    "blokuj odcinek".
    Druga rzecz: AM potrafiła perfidnie kazać zjechać z drogi dwupasmowej,
    pojechać kilka km w bok, po czym kazała nawrócić i wjechać ponownie na
    dwupasmówkę kolejnym (kilometr dalej) wjazdem, bo "Jadźka" myślała, że
    jest korek :(
    Teraz przynajmniej jest funkcja szybkiego podglądu: jak się uderzy
    ikonkę najbliższego manewru, to AM pokazuje przez chwilę trasę na
    odcinku 15km, zaś podwójne uderzenie pokazuje przez chwilę całą trasę aż
    do celu.

    W TT ("małym") pamiętam też, że wyznaczanie trasy z wieloma punktami
    "przez" było niemożliwe. Samo zresztą nadanie punktu "przez" było dla
    mnie mocno nieintuicyjne. Szczegółów już nie pamiętam, musiałbym
    poszukać jakiegoś urządzenia.

    Piszesz "autoCrashmapę" - mnie i moim znajomym w sumie przez kilkanaście
    chyba lat (od wersji 3.x, gdzie x to było coś ok. 5) wyłożyła się kilka
    razy. U siebie miałem problemy, ale to stary F-S N560 zaczął losowo
    tracić kontakt z kartą SD - więc to nie wina AM.

    Tak z ciekawości (bo jestem otwarty na nowe tematy): jakie ciekawostki
    są w TT a nie ma ich w AM?
    Jak z aktualizacją map - dla mnie absolutnie priorytetową?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam