  • 61. Data: 2014-01-20 20:48:50
    Temat: Re: Tablet w roli GPS
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-01-10 13:09, Trybun wrote:

    > Wypróbowałem już wszystkie nawigacje z Google Play, na tablecie i
    > smartfonie. Szajs jedno gorsze od drugiego, Jedyna jaka jest w miarę do
    > użytku to GoPilot. Dobra, w miarę dokładna mapa no i płynna w działaniu.

    ja uzywam "Osmand plus" i uwazam ja za jedna z lepszych (przynajmniej
    mapy). Open street maps - mapy mozesz rowniez samemu edytowac (jak
    brakuje jakies ulicy w Twojej okolicy).

    Na wschod od Buku wrecz nie ma lepszej.

  • 62. Data: 2014-01-20 22:30:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale ja nie cytuję go dlatego, że gada o gwiazdach czy bajdurzy, tylko po
    > prostu na mapach navteka nie zauważyłem ŻADNYCH z objawów, o ktorych
    > piszesz. Włączasz, wybierasz punkt docelowy,ewentualnei jakiś via, jeśli
    > chcesz jechać przez konkretne miejsca i voila! Żadnych niepoprawnych
    > manewrów, których nie wolno wykonac, złej kategoryzacji, czy złego
    > wytyczania trasy.

    Przyjedź do Poznania lub w okolice to pogadamy.
    Ja bym się bał na tym gdzieś dalej pojechać. ;-)

    Ale z ciekawości - sprawdź jak Ci wytyczy trasę z Renault Auto Sanok w
    Jankowie Dolnym do Castoramy w Gnieźnie, obwodnicą.
    Powinien wytyczyć przejazd górą nad DK15 i wjazd na tą drogę DK 15 z drugiej
    strony.
    A mnie kazał dojechać do DK15 i skręcić w nią w lewo.
    Co oczywiście nie jest możliwe, tam jest tylko prawoskręt i ciągła linia.

    > A może problem leży w czym innym, nie w mapach? Urządzenie, jakas dziwna
    > opcja itp.?

    Nie, już wcześniej (kilka lat temu) próbowałem Navteqa, na zupełnie innym
    urządzeniu i programie, efekty były identyczne.
    Może po prostu Wielkopolski nie mają do dziś zrobionej.

  • 63. Data: 2014-01-20 22:46:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości grup

    Nawet gugiel ma lepsze mapy, chodzi o tą sytuację:
    https://maps.google.pl/maps?saddr=Nieznana+droga&dad
    dr=Pa%C5%82ucka&hl=pl&ie=UTF8&ll=52.553498,17.675285
    &spn=0.065651,0.154324&sll=52.560204,17.615161&sspn=
    0.01641,0.038581&geocode=FV_cIQMdF_MNAQ%3BFX0IIgMdoL
    sMAQ&mra=me&mrsp=1,0&sz=15&t=m&z=13

  • 64. Data: 2014-01-21 12:12:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-01-20 19:34, *Adam* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Przesuwam mapę, aby zobaczyć, czy są inne drogi do celu. Zdarza się
    > czasami jakaś stłuczka czy inne zdarzenie, a siedząc w terenówce widzę
    > nad dachami innych osobówek daleko do przodu, czasem kilka skrzyżowań.
    > Widząc problem, mogę wcześniej zjechać w bok bez włączania funkcji
    > "blokuj odcinek".

    Ja w tym celu po prostu powiększam widok mapy. Jednak blokowanie odcinka
    jest znacznie wygodniejsze od szukania na mapie objazdu - po coś w końcu
    ta nawigacja jest.

    > Druga rzecz: AM potrafiła perfidnie kazać zjechać z drogi dwupasmowej,
    > pojechać kilka km w bok, po czym kazała nawrócić i wjechać ponownie na
    > dwupasmówkę kolejnym (kilometr dalej) wjazdem, bo "Jadźka" myślała, że
    > jest korek :(

    Ja dlatego zrezygnowałem z AM lata temu - jeszcze w wersji 3.x. Traffica
    wtedy nie było a mimo to wysłała mnie na boczna drogę, by za chwilę
    ściągnąć mnie z powrotem na główną.

    > Teraz przynajmniej jest funkcja szybkiego podglądu: jak się uderzy
    > ikonkę najbliższego manewru, to AM pokazuje przez chwilę trasę na
    > odcinku 15km, zaś podwójne uderzenie pokazuje przez chwilę całą trasę aż
    > do celu.

    Próbują jakoś łatać soje ułomności :)

    > W TT ("małym") pamiętam też, że wyznaczanie trasy z wieloma punktami
    > "przez" było niemożliwe. Samo zresztą nadanie punktu "przez" było dla
    > mnie mocno nieintuicyjne. Szczegółów już nie pamiętam, musiałbym
    > poszukać jakiegoś urządzenia.

    Bardzo łatwe - punkt przez można zdefiniować na wiele sposobów - adres i
    punkt na mapie używam najczęściej. Oczywiście możliwe jest wiele punktów
    przez.

    > Piszesz "autoCrashmapę" - mnie i moim znajomym w sumie przez kilkanaście
    > chyba lat (od wersji 3.x, gdzie x to było coś ok. 5) wyłożyła się kilka
    > razy. U siebie miałem problemy, ale to stary F-S N560 zaczął losowo
    > tracić kontakt z kartą SD - więc to nie wina AM.

    Nie używam od dawna, ale czytam i tak to wygląda w opisach innych.

    > Tak z ciekawości (bo jestem otwarty na nowe tematy): jakie ciekawostki
    > są w TT a nie ma ich w AM?

    Przede wszystkim Live! TT od dawna miał świetny routing bazujący na
    statystycznych danych o prędkościach średnich, ale z Live (coraz więcej
    urządzeń) jest bardzo dobrze. Kilka razy mój Tomek zaproponował objazd
    korka zanim wiedziałem o nim z CB. Nigdy nie zgonił mnie z trasy
    fałszywym alarmem. Dodam do tego jeszcze MapShare - bardzo fajna funkcja
    poprawiania map i dzielenia się tym z innymi.
    Wzorcowy interfejs i czytelna mapa w trybie nawigacji. Niektórzy starają
    się zarzucać TT, że mapy wyglądają nieciekawie, ale dla mnie jest to
    jedna z podstawowych zalet - brak bałaganu na ekranie.

    No ale żeby nie było za różowo, to niestety TT jest chciwy - mam tego
    pecha, że swoje obecne urządzenie kupiłem zanim TT wprowadził u nas
    usługę dożywotnich map więc Live i mapy na rok kosztują mnie około 300
    zł. Dlatego myślę o kolejnej wymianie TT i kupnie nowego TT GO 500,
    który ma dożywotnio Live i mapy. Trochę się waham, bo ten nowy TT ma
    soft jeszcze w wersji beta :)

    > Jak z aktualizacją map - dla mnie absolutnie priorytetową?

    Mapy TT zawsze były lepsze od tych z AM. Lepsze, bo dokładniejsze mimo,
    że często brakowało pokrycia (w wersjach sprzed kilku lat brakowało
    naprawdę sporo dróg lokalnych i nowych odcinków dróg głównych).
    Teraz nowe odcinki są szybko dodawane. Czasami przed otwarciem (są
    zablokowane w mapshare). Są też takie, których ciągle brakuje, ale jest
    kontakt z TT na forum PDAClub i zgłoszone błędy i braki są dodawane do
    kolejnych wydań.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 65. Data: 2014-01-21 16:31:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Jan 2014 12:12:00 +0100, w
    <52de5601$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> napisał(-a):

    > Mapy TT zawsze były lepsze od tych z AM. Lepsze, bo dokładniejsze mimo,
    > że często brakowało pokrycia

    Hahahahahha.

  • 66. Data: 2014-01-21 16:38:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 19 Jan 2014 23:23:24 +0100, w
    <52dc5062$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>, "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
    napisał(-a):

    > Ale ja nie cytuję go dlatego, że gada o gwiazdach czy bajdurzy, tylko po
    > prostu na mapach navteka nie zauważyłem ŻADNYCH z objawów, o ktorych
    > piszesz.

    No i nie zobaczysz. Mapy Navteqa (legalne) prowadzą OK, zresztą ostatnio poziom
    map bardzo się wyrównał (tylko TomTom odstaje in minus).
    Tak się bzdury Rubacha wyssane z tego, że kiedyś ukradł komuś mapę Navteqa i mu
    nie działała, można pominąć stosownym milczeniem :).

  • 67. Data: 2014-01-21 21:07:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-21 12:12, Mirek Ptak pisze:

    > Ja w tym celu po prostu powiększam widok mapy. Jednak blokowanie odcinka
    > jest znacznie wygodniejsze od szukania na mapie objazdu - po coś w końcu
    > ta nawigacja jest.

    Nie lubię się bez potrzeby zdawać na "automaty". Czasami widzę
    zaczynający się "kocioł" kilka przecznic dalej, więc po pierwsze dużo
    naciśnięć, by włączyć blokadę (współczesne PNA nie mają klawiszy
    sprzętowych, do starsze PDA miały, pod klawisz sprzętowy można było
    podpiąć dowolną funkcję), po drugie musiałbym zablokować czasem kilka
    odcinków, po trzecie może to być mało bezpieczne w ruchu, po czwarte
    strata czasu, a skrzyżowanie tuż, tuż...

    > Ja dlatego zrezygnowałem z AM lata temu - jeszcze w wersji 3.x. Traffica
    > wtedy nie było a mimo to wysłała mnie na boczna drogę, by za chwilę
    > ściągnąć mnie z powrotem na główną.

    AM 3.x to był zupełnie inny system, na innych mapach.
    Po pierwsze był "szkielet" mapy PL i ponad 20 map szczegółowych (główne
    aglomeracje miejskie) wczytywanych dynamicznie w czasie jazdy.
    Po drugie - była tylko trasa "szybka" i "krótka". Była słaba
    kategoryzacja, więc zdarzało się, że był przykładowo długi łuk drogi
    dwupasmowej (np. "Gierkówka") i lokalna droga biegnąca równolegle, ale
    wewnątrz łuku. Jadźka prowadziła drogą lokalną, bo z kalkulacji wypadło
    jej, że będzie lepiej :(

    > Próbują jakoś łatać soje ułomności :)

    Ale wygodne jak cholera. Casami jakę inaczej, niż chce Jadźka, a taki
    szybki podgląd przed jakimś miasteczkiem na trasie pozwala się nieco
    zorientować w sytuacji.

    > Bardzo łatwe - punkt przez można zdefiniować na wiele sposobów - adres i
    > punkt na mapie używam najczęściej. Oczywiście możliwe jest wiele punktów
    > przez.

    Tyle, że w TT było jakoś na odwrót.
    W większości znanych mi systemów podawało się adres/punkt na
    mapie/współrzędne GPS po czym definiowało się, czy to cel czy punkt.
    W TT trzeba było wejść w menu, wybrać typ (start/przez/cel) i dopiero
    wskazać adres. Po każdym wskazywaniu chyba wracało do menu głównego.

    > Nie używam od dawna, ale czytam i tak to wygląda w opisach innych.

    TT ma bezwzględną zaletę: podobnie jak Garmin, ma dedykowane dla siebie
    urządzenia. A co za tym idzie, są to sprzęty sprawdzone i pewne.
    Natomiast AM pracuje na Windowsie. Zaleta: można puścić na każdym
    sprzęcie spełniającym minimalne wymagania. Wada: jaki jest Windows,
    każdy widzi ;) Zamulony system, zwiechy procesów czy całych aplikacji,
    itd. Dotyczy to zarówno pecetów jak i Win Mobile oraz (w ograniczonym
    stopniu) nawet Win CE w wersji Core.
    Swego czasu trochę programowałem pod Win CE (np. czytniki cen w
    sklepach), więc widziałem, co się tam "w środku" systemu dzieje :(
    Kolejna rzecz - stabiny sprzęt. Ciężko porównywać np. Navroada, czy
    choćby całkiem dobre Mio z różnymi chińskimi wynalazkami.

    Drugi aspekt:
    Analizując wypowiedzi czy to na PdaClub, czy innych forach, okazuje się,
    że jakoś rzeczywiste problemy (nie związane z nieumiejętnością obsługi)
    omijają legalnych użytkowników, zaś najczęściej zdarzają się na "piratach".

> [...]
    > się zarzucać TT, że mapy wyglądają nieciekawie, ale dla mnie jest to
    > jedna z podstawowych zalet - brak bałaganu na ekranie.

    Interfejs: jeśli ktoś jest nieco tylko bardziej rozgarnięty od
    przysłowiowej "blądynki" (nie poprawiać błędu) - to w AM może sobie
    ułożyć interfejs jak chce. Jeśli nie potrafi - są gotowe "skórki" do
    pobrania.

    AM bazuje na dwóch systemach: danych statystycznych i LD (dane zbierane
    w trakcie jazdy w czasie rzeczywistym). Więc _teoretycznie_ powinien być
    dobry. Ale algorytmy i tak liczą po swojemu ;)
    Moim zdaniem nieporozumieniem jest zablokowana możliwość
    nieuwzględniania danych LD do kalkulacji trasy (żeby algorytm
    uwzględniał wyłącznie kategoryzację dróg) - była zresztą o tym dyskusja
    na PdaClubie.

> [...]
    > zablokowane w mapshare). Są też takie, których ciągle brakuje, ale jest
    > kontakt z TT na forum PDAClub i zgłoszone błędy i braki są dodawane do

    Nie jeżdżę z TT więc nie wiem, jednak wielu klientów zgłaszało mi
    problemy z nieaktualnymi danymi w aktualnych mapach. Może teraz jest
    lepiej. Jednak nie mam sprzętu, nie mogę sprawdzić i porównać. Ale może
    któryś z klientów ma, to pożyczę i posprawdzam tak z ciekawości.

    Czasami jeździłem z trzema włączonymi urządzeniami, a ludzie się dziwili ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 68. Data: 2014-01-22 10:07:54
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-01-21 21:07, *Adam* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > odcinków, po trzecie może to być mało bezpieczne w ruchu, po czwarte
    > strata czasu, a skrzyżowanie tuż, tuż...

    Coś czuję, że o innym blokowaniu odcinków myślimy :) - w TT jak widzisz
    korek przed sobą (lub wiesz o nim z CB) to dotykasz ekranu i z menu
    wybierasz trasa alternatywna, zablokuj odcinek i masz do wyboru 100, 500
    i ileś tam jeszcze metrów przed sobą na trasie - szybkie i dobrze
    działające :)
    Zablokować konkretny odcinek trasy tez można, ale z tego jeszcze nie
    korzystałem.
    [...]
    > Ale wygodne jak cholera. Casami jakę inaczej, niż chce Jadźka, a taki
    > szybki podgląd przed jakimś miasteczkiem na trasie pozwala się nieco
    > zorientować w sytuacji.

    W TT też (prawie) tak można. Poza powiększeniem widoku można też dotknąć
    ekranu na dole z prawej strony i od razu jesteś w podsumowaniu trasy.
    Tam można obejrzeć jak Cie TT poprowadzi, ewentualne trasy alternatywne
    podpowiadane przez Live Traffic lub wprowadzić dodatkowy punkt trasy -
    do wyboru do koloru :)

> [...]
    > W TT trzeba było wejść w menu, wybrać typ (start/przez/cel) i dopiero
    > wskazać adres. Po każdym wskazywaniu chyba wracało do menu głównego.

    Wydaje mi się, że w planowaniu trasy można tak zrobić, ale nie
    próbowałem. Zwykle podaję cel podróży i ewentualnie potem punkty pośrednie.
    [...]

  • 69. Data: 2014-01-22 11:47:08
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-14 16:16, r...@k...pl pisze:

    > Grubo przesadzasz.

    Wcale nie, wypraktykowałem już kilka programów i na podstawie tego rzecz
    oceniłem. Być może jakieś super drogie programy sa w tym użyteczne (nie
    sprawdzałem), ale programy w typie "Korkosfera" to zajmuja tylko
    niepotrzebnie miejsce na urządzeniu.

  • 70. Data: 2014-01-22 11:48:06
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-20 20:48, AL pisze:

    > ja uzywam "Osmand plus" i uwazam ja za jedna z lepszych (przynajmniej
    > mapy). Open street maps - mapy mozesz rowniez samemu edytowac (jak
    > brakuje jakies ulicy w Twojej okolicy).
    >
    > Na wschod od Buku wrecz nie ma lepszej.

    Ja także czasem używam Osmonda, ale tego darmowego. Owszem jest
    dokładny, ale nie z tą standardową mapą OSM. Żeby było dokładnie to
    trzeba zainstalować bardzo dokładna mapę UMP. I tak nawiasem - rejon na
    wschód od Buku to m.in. ja osobiście wprowadzałem poprawki i
    uaktualnienia do mapy UMP. :-)