  • 51. Data: 2015-01-18 22:00:57
    Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 18 Jan 2015 21:32:16 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Z tego co widze to "zwykla krajowka" w terenie niezabudowanym.
    >Ale dwujezdniowa, wiec ile tam - 100km/h ?

    DTŚ? Nie krajówka, tylko wojewódzka. w tym miejscu jest (chyba) 100
    km/h.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 52. Data: 2015-01-18 22:02:23
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-01-18 o 20:29, J.F. pisze:

    > Troche inne uderzenie mialem na mysli - patrzac na pierwsza czesc
    > filmu to jest tylko lekko skrecony od toru ruchu - z kilkanascie
    > stopni. Przod jest nierozbity wiec slup ominal, i gdyby z taka
    > niewielka odchylka "otarl sie" o slup, ktory zdarlby drzwi, i gdzies
    > tam w tylnej czesci zahaczyl o tylne kolo.
    > Patrze na ujecie z drugiej kamery i prawie nic tam nie widac, ale nie
    > wyglada mi to na suniecie bokiem, tylko wlasnie jak wyzej, i to wrecz
    > pod odwrotnym katem -zdazyl juz skontrowac

    Puść sobie w zwolnionym tempie. Pod sam koniec filmu z pierwszej kamery
    samochód zahacza o krawężnik, co przyspiesza jego obrót w prawo - na
    ostatnich 2 klatkach już tył wyprzedził przód.

    Z drugiej kamery widać, że samochód - już w pozycji 3/4 tyłem - uderza w
    słup bramownicy tylną częścią drzwi kierowcy. Samochód rozpada się na
    części, przód okręca się i nieruchomieje na słupie, tył odlatuje w siną dal.

    Wina kierującego jest oczywista, ale barierka to tam powinna być (inna
    sprawa, że wtedy by się odbił i zderzył z innymi)...

    MJ

  • 53. Data: 2015-01-18 22:11:46
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Pierdoły. Po prostu niektórzy lubią jeździć a do tego lubią podjąć pewne
    > ryzyko. Jest oczywiście kwestia na ile narażają innych, ale to nie jest
    > kwestia głupoty tylko PRZYJEMNOŚCI.

    Zapraszam na tor.
    ---
    Masz swój tor ? To się zbierzemy i przyjedziemy :-)

  • 54. Data: 2015-01-18 22:23:41
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    I jeszcze zrzut z filmu, tuż przed uderzeniem:
    http://users.fuw.edu.pl/~michalj/temp/wypadekdts.jpg

    MJ

  • 55. Data: 2015-01-18 22:53:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 22:23:41 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
    >Puść sobie w zwolnionym tempie. Pod sam koniec filmu z pierwszej kamery
    >samochód zahacza o krawężnik, co przyspiesza jego obrót w prawo - na
    >ostatnich 2 klatkach już tył wyprzedził przód.

    Nie widze. Jakies dziwne biale blyski - ale czy to reflektory czy
    przypadkowe odbicia ?

> [...]
    >części, przód okręca się i nieruchomieje na słupie, tył odlatuje w siną dal.

    > I jeszcze zrzut z filmu, tuż przed uderzeniem:

    No wlasnie - widac dwie jasne plamy, jakby po przekatnej.
    co jest czym ?

    J.

  • 56. Data: 2015-01-18 23:22:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 22:00:57 +0100, jerzu napisał(a):

    > DTŚ? Nie krajówka, tylko wojewódzka. w tym miejscu jest (chyba) 100
    > km/h.

    Jak 100, to chyba by wypadało żeby słupy, drzewa i inne takie atrakcje były
    zabezpieczone barierami.

  • 57. Data: 2015-01-18 23:37:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 20:21:49 +0100, re napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Inna sprawa, że te klatki za czasów Bublewicza były mizerne - jedna rurka
    > wzdłuż drzwi, druga po słupku i to było wszystko.
    > ---
    > Problemem wypadku Bublewicza nie była słaba klatka tylko długi czas
    > wyjmowania go, czyli to co słusznie lub nie zostało poruszone w tym
    > kontekście.

    To że drzewo weszło do środka było wynikiem ówczesnych klatek które były
    bardzo słabe.
    Potem istotnie bardzo długo czekał na pomoc, a na koniec trafił do jakiegoś
    słabego szpitala.

    Gdyby taki wypadek zdarzył się dziś prawdopodobnie współczesna klatka by to
    wytrzymała na tyle, że sam by wysiadł, najpóźniej po kilku minutach
    nadjechałby odpowiednio wyposażony wóz strażacki, śmigłowcem
    przetransporotwanoby go do przyzwoitego szpitala.

    A co do zabezpieczenia samochodu, to dziś dużo lepiej zabezpieczone auta
    spotyka się na KJS, a minimalne wymogi dla klatki, do startu w jakimkolwiek
    rajdzie są znacznie wyższe niż wtedy.

    To co miał Bublewicz wyglądało tak:
    http://shop.racingfuel.biz/images/product/f/ford-sie
    rra-rs-cosworth-2-doors-omp-roll-cage-256px-256px.jp

    A to co mają współczesne rajdówki wygląda tak:
    http://atlasteam.gr/eshop/catalog/images/18.jpg

    Do tego nie wiem jakie były wtedy zwyczaje dotyczące materiałów z których
    klatki się budowało.

  • 58. Data: 2015-01-18 23:42:01
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-01-18 o 12:04, spider pisze:
    > Ku przestrodze zapierdalaczom:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=yS5PpL3db2U
    >
    > http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/chorzow-smier
    telny-wypadek-na-dts-policja-opublikowala-film,26806
    60,artgal,t,id,tm.html

    50 odpowiedzi w temacie, wszystkie potępiające.
    To ja się grzecznie pytam - skoro statystyczne 99% kierowców potepia
    takie zachowania, to kto - kurwa - codziennie mi się na ostatnim metrze
    wpie*la przed nos na zjeździe z obwodnicy..?
    Ten 1% rolników nie mających internetu stanowi większośc na drodze..?

  • 59. Data: 2015-01-18 23:42:17
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-01-18 o 22:53, J.F. pisze:

    > Nie widze. Jakies dziwne biale blyski - ale czy to reflektory czy
    > przypadkowe odbicia ?

    Jakie białe błyski? Normalnie widać samochód, z lewej ma reflektory, z
    prawej czerwone tylne światła, którymi obraca się do przodu...
    Weź to sobie obejrzyj w 1/4 speed, nie będę każdej klatki zrzucać...

    > No wlasnie - widac dwie jasne plamy, jakby po przekatnej.
    > co jest czym ?

    Jakie dwie plamy? To jest obraz cz-b, widać prawy bok samochodu, od
    lewej: światła tablicy rejestracyjnej, tylną klapę, prawe tylne światło,
    prawy bok, prawy reflektor (na samej krawędzi kadru). Na następnej
    klatce samochód wali lewym bokiem w słup.

    MJ

  • 60. Data: 2015-01-18 23:48:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Jak 100, to chyba by wypadało żeby słupy, drzewa i inne takie atrakcje były
    > zabezpieczone barierami.

    ludzie, 100 i chcecie robić zabezpieczenia jak na torze?
    Jakoś kiedyś się tyle jeździło na brukowanych dwukierunkwocyh z drzewami
    i jakoś zyjemy

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?