  • 41. Data: 2017-08-23 20:22:43
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.08.2017 o 10:23, RadoslawF pisze:

    > To że dochód masz 13k nie oznacza że straciłeś 2k.

    Dziękuję wysoiki sądzie:)

    > Ale jak zarabiałeś 15k i pracodawca proponuje zmianę warunków i
    > 13k to zgadzając się będziesz miał te 2k straty.

    Nie - dalej będę miał 13 klocków dochodu. Baa. Nawet jak na umowie będę
    miał 15 a dostanę 13 to mogę się żalić, że mnie orżnęli na dwa kafle,
    ale dalej mój dochód to 13k.

    Shrek

  • 42. Data: 2017-08-23 21:28:56
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.08.2017 o 09:17, RadoslawF pisze:

    > Nie wykazałeś, nieudolnie próbowałeś.

    jakieś kontrargumenty, czy nie bo nie

    > Albo i nie zarobi. I na pewno nie dostane spodziewanego zysku.
    > I to też jest jego strata.

    Skoro taki miał plan to dostanie w 100% planowany zysk i zamknie firmę
    (oddział) ze względu na jego nierentowność w danym miejscu. Czysty zysk.
    Znam człowieka co otwierał firmy ze względu na dotacje. Myślę że nigdy
    nie liczył na rentowność przedsięwzięcia, a żył (być może nadal żyje)
    tylko z tego

    Łukasz

  • 43. Data: 2017-08-23 21:47:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-23 o 21:28, ddddddddddddd pisze:

    > jakieś kontrargumenty, czy nie bo nie

    A jakie mogą być argumenty do stwierdzenia "wykazałem" skoro
    nie wykazałeś?

> [...]
    > Znam człowieka co otwierał firmy ze względu na dotacje. Myślę że nigdy
    > nie liczył na rentowność przedsięwzięcia, a żył (być może nadal żyje)

    Opisałeś nie model biznesowy a metodę jak oszukać lub wyrwać dotację.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2017-08-23 21:49:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-23 o 20:22, Shrek pisze:

    > Dziękuję wysoiki sądzie:)

    > Nie - dalej będę miał 13 klocków dochodu. Baa. Nawet jak na umowie będę
    > miał 15 a dostanę 13 to mogę się żalić, że mnie orżnęli na dwa kafle,
    > ale dalej mój dochód to 13k.

    To "Nie" do czego się odnosiło? Do braku straty w momencie kiedy
    zarobki obniżą ci z 15k na 13k?

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2017-08-23 22:50:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.08.2017 o 20:47, RadoslawF pisze:

    > A jakie mogą być argumenty do stwierdzenia "wykazałem" skoro
    > nie wykazałeś?

    Wiele modeli biznesowych opiera się o konkretne założenia typu:
    zarabiamy na pewno w pierwszych x latach, później możemy to zamykać.
    Ot choćby otwarcie firmy montującej panele fotowoltaiczne, bo rząd
    przewidział dotacje 90% przez najbliższe dwa lata i inwestor stwierdził
    że na tak krótki okres warto otworzyć działalność. Po tych dwóch latach
    firma wykazuje stratę, inwestor tylko zysk. Tak ciężko ci to zrozumieć
    czy po prostu nie potrafisz się przyznać do błędu, że nie każda strata
    firmy jest stratą jej właściciela?

    > Opisałeś nie model biznesowy a metodę jak oszukać lub wyrwać dotację.

    dobrze, wykasuj tekst o dotacji, pozostaw tylko o ulgach podatkowych. To
    jest model biznesowy, może nie etyczny, ale często praktykowany. Ale tak
    samo nieetycznym jest brać 500 na dziecko jeśli tych pieniędzy na
    dziecko nie potrzebujemy, czy brać jakąkolwiek dotację, jeśli możemy
    sami te pieniądze zarobić.

    Łukasz

  • 46. Data: 2017-08-24 02:28:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-23 o 22:50, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > firma wykazuje stratę, inwestor tylko zysk. Tak ciężko ci to zrozumieć
    > czy po prostu nie potrafisz się przyznać do błędu, że nie każda strata

    W każdym przypadku jaki znam.
    To że założyłeś nierentowość firmy po dwu latach nie oznacza że
    firma nie przyniesie strat. Chyba że odpowiednio szybko ją zamkniesz.
    Ale jeśli nie zdążysz to przyniesie straty też właścicielowi.
    Bo po czasach prosperity firmę likwidujesz i wyprzedajesz.
    I każde zadłużenie czy faktury które trzeba spłacić z pieniędzy
    uzyskanych z wyprzedaży są ewidentną stratą właściciela.

> [...]
    > samo nieetycznym jest brać 500 na dziecko jeśli tych pieniędzy na
    > dziecko nie potrzebujemy, czy brać jakąkolwiek dotację, jeśli możemy

    Firma przez jakiś czes nie generowała strat co oznacza że przynosiła zyski.
    Z powodu ulg czy dotacji, bez różnicy.
    I te ulgi czy dotacje nagle się kończą.
    Zanim zamkniesz firmę a ona poniesie jakieś straty to jako właściciel
    też je poniesiesz. Te straty obniżą ci przychód ze sprzedaży resztek
    firmy.
    I nie jest ważne że przedtem zarobiłeś na tyle dużo że masz na pokrycie
    tych strat.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2017-08-24 06:46:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.08.2017 o 21:49, RadoslawF pisze:

    > To "Nie" do czego się odnosiło? Do braku straty w momencie kiedy
    > zarobki obniżą ci z 15k na 13k?

    Przecież wyraźnie stoi napisane. Zapytaj jakiegoś księgowego. Bo na
    razie to pozujesz na wielkiego biznesmena i protekcjonalnie traktujesz
    innych.

    Shrek

  • 48. Data: 2017-08-24 07:00:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Tak ciężko ci to zrozumieć
    > czy po prostu nie potrafisz się przyznać do błędu, że nie każda strata
    > firmy jest stratą jej właściciela?

    I po co dyskutujesz z kimś takim?

  • 49. Data: 2017-08-24 10:37:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-24 o 06:46, Shrek pisze:

    > Przecież wyraźnie stoi napisane. Zapytaj jakiegoś księgowego. Bo na
    > razie to pozujesz na wielkiego biznesmena i protekcjonalnie traktujesz
    > innych.

    A ty nie traktujesz?
    Na poprzednie pytanie nie odpowiedziałeś a mnie oskarżasz o
    protekcjonalne traktowanie innych.
    O ile jam mam podparcie w sprawach sądowych wygranych przez
    tych co straty ponieśli to wy wyskakujecie z jakimiś wydumanymi
    przykładami, ty to nawet z nie związanymi z biznesem.
    Chcesz porozmawiać o prawie pracy i o problemie że pracodawca
    wypłacił o 2k za mało? porozmawiaj z kimś innym.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2017-08-24 11:09:56
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.08.2017 o 01:28, RadoslawF pisze:

    > W każdym przypadku jaki znam.
    > To że założyłeś nierentowość firmy po dwu latach nie oznacza że
    > firma nie przyniesie strat. Chyba że odpowiednio szybko ją zamkniesz.

    Nie przyniesie strat właścicielowi*

    *-chyba że właściciel będzie też prezesem i odpowiednio szybko nie
    ogłosi upadłości

    > Ale jeśli nie zdążysz to przyniesie straty też właścicielowi.

    Nie, pogadaj o tym z księgową.

> [...]
    > Zanim zamkniesz firmę a ona poniesie jakieś straty to jako właściciel
    > też je poniesiesz. Te straty obniżą ci przychód ze sprzedaży resztek

    Obniżą przychód FIRMY a nie WŁAŚCICIELA

    > I nie jest ważne że przedtem zarobiłeś na tyle dużo że masz na pokrycie
    > tych strat.

    słyszałeś w ogóle o istnieniu innych form działalności niż jednoosobowa
    działalność gospodarcza?

    Dla mnie EOT bo nie ma sensu, według ciebie właściciel odpowiada całym
    majątkiem za swoją spółkę i nic tego nie zmieni.

    Łukasz