  • 1. Data: 2017-08-17 13:01:15
    Temat: Przeładowana laweta
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    Witam

    kierowca z PJ kategorii B musi przewieźć samochód o masie własnej 1955kg autolawetą
    3,5t o ładowności 1590kg - przeładowana będzie o prawie 400kg.

    Jakie z tym wiążą się ewentualne konsekwencje? Mandat za przeładowanie? Za
    przekroczenie 3,5t na kat. B? Coś innego jeszcze?

    Czy inne ryzyko występuje zapuszczając się w trasę opłotkami, a autostradą?

    Z góry dzięki za praktyczne rady, zwłaszcza za radę: nie rób tego, to nielegalne! ;-)

    pablo

  • 2. Data: 2017-08-17 13:14:08
    Temat: Re: Przeładowana laweta
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-08-17 o 13:01, Pablo Eldiablo pisze:
> [...]
    >
    > Z góry dzięki za praktyczne rady, zwłaszcza za radę: nie rób tego, to nielegalne!
    ;-)

    > pablo

    W razie jakiegoś wypadku może pojawić się regres od ubezpieczyciela, a
    to może kosztować.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-08-17 13:21:29
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2017-08-17 13:01, Pablo Eldiablo wrote:
    > nie rób tego, to nielegalne! ;-)

    Raczej niebezpieczne. Choćby z tego powodu nie powinno się robić takich
    rzeczy.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2017-08-17 13:32:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > przeładowanie? Za przekroczenie 3,5t na kat. B? Coś innego jeszcze?
    >
    >W razie jakiegoś wypadku może pojawić się regres od ubezpieczyciela,

    No wlasnie sie zastanawiam, czy moze.
    DMC pojazdu odpowiada kategorii, za takie drobne przeladowanie ...

    J.

  • 5. Data: 2017-08-17 13:58:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.08.2017 o 13:01, Pablo Eldiablo pisze:
> [...]
    >
    > Jakie z tym wiążą się ewentualne konsekwencje? Mandat za przeładowanie? Za
    przekroczenie 3,5t na kat. B? Coś innego jeszcze?
    OIDP to tak:
    500 zł - gdy dmc. jest przekroczona nie więcej niż o 10%;
    2000 zł - gdy dmc. jest przekroczona więcej niż o 10% i nie więcej niż o
    50%;
    5000 zł - w pozostałych przypadkach, tzn. jeśli dmc. jest przekroczona
    więcej niż o 50%.
    W razie pecha to jeszcze wszystko to, co koledzy już pisali.
    Jacek

  • 6. Data: 2017-08-17 14:35:46
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 13:01:17 UTC+2 użytkownik Pablo Eldiablo napisał:

    > Z góry dzięki za praktyczne rady, zwłaszcza za radę: nie rób tego, to nielegalne!
    ;-)

    Dzięki za głosy rozsądku :-)
    Biorę jednak lawetę pow. 3,5t z kierowcą, ewentualne konsekwencje przy odrobinie
    pecha nie są warte kilku pln oszczędności.

    Pozdrawiam! :-)

  • 7. Data: 2017-08-17 15:23:09
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 13:21:32 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Raczej niebezpieczne. Choćby z tego powodu nie powinno się robić takich
    > rzeczy.

    Niebezpieczne ze względu na konsekwencje wynikające z formalności, a nie warunków
    technicznych. Taka prawda. Samochody dostawcze mają najczęściej grubo pozaniżane na
    papierze dopuszczalne obciążenie, aby móc je rejestrować do 3,5t, zamiast np. do 5,5t
    i obostrzeń z tym związanych (PJ kat. C, viatolle, tachografy itp.). Jazda jako taka
    niczym się nie różni, czy załadujesz 500kg więcej czy mniej, konstrukcja pojazdu to
    wytrzyma z nawiązką.

    pablo

  • 8. Data: 2017-08-17 15:32:11
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-08-17 o 13:21, quent pisze:

    > Raczej niebezpieczne. Choćby z tego powodu nie powinno się robić takich rzeczy.

    I przechodzić na czerwonym.

  • 9. Data: 2017-08-18 15:18:52
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2017-08-17 15:23, Pablo Eldiablo wrote:
    > Niebezpieczne ze względu na konsekwencje wynikające z formalności, a nie warunków
    technicznych. Taka prawda.

    Ja tego nie wiem. Nadwaga 400kg przy ładowności 1590kg brzmi poważnie

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2017-08-18 15:19:57
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2017-08-17 15:32, robot wrote:

    > I przechodzić na czerwonym.

    Nie ma analogii. Przechodząc na czerwonym ryzykujesz *jedynie* własnym
    zdrowiem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info