  • Data: 2015-09-01 19:04:56
    Temat: Re: Taka ciekawostka z powerbankiem i pojemnoscią
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " (c)RaSz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    28 sierpnia 2015 12:32 Użytkownik "J.F." napisał w
    >: Po pierwsze - mysle, ze nie ma takiego problemu.
    >: Najstarsze ktore pamietam mialy 1800, no moze 1500,

    >Jeśli mówisz o Li-jonowych, to nie wiem,

    Pisze o 18650.

    >ale używałem onegdaj Ni-MH 600 mAh! -- i wcale nie narzekałem.

    Podejrzewam, ze uzywales NiCd. Sam pamietam 550, 650 ... ile obecnie
    sie osiaga, to nie wiem.
    Bo potem weszly NiMH, dzis maja 2000-2500, ale ile mialy kiedys
    najmniejsze R6 ?

    >No ale obsługiwały one telefon bezprzewodowy
    >(stacjonarny), i ładowarka była stale pod ręką, więc ciągle je można
    >było
    >podładowywać, czyli kłopot żaden. No i właśnie w takim zastosowaniu
    >były one
    >lepsze, niż jakieś ogniwa o wyższej pojemności, ale niższej
    >żywotności.

    Akurat chyba w tych telefonach to konczyly zywot relatywnie szybko -
    pare lat i do wymiany.

> [...]

    >Jakoś nie widzę specjalnych zalet ogniw NiMH'owych (przynajmniej do
    >moich
    >zastosowań), ale kadmowe zapamiętałem jako bardzo dla mnie użyteczne,
    >niestety:
    >już *nie wolno* nimi handlować (sic!) a to za sprawą matuszki Unii, a
    >raczej jej
    >komisarzy ludowych. A to mnie wq***wia niepomiernie. Jestem
    >przekonany, że to
    >nie żadna-tam "dbałość o środowisko", bo wystarczyłoby zaproponować
    >jakieś
    >metody ich utylizacji, i szkodliwość byłaby zaniedbywalna.

    No, co by nie mowic, to kadm szkodliwy jest, a sporo trafiloby na
    smietniki.
    Tak nawiasam mowiac - czy dzis jest jakas osobna utylizatornia, czy
    wyrzucic do pojemnika na baterie ?

    >Ich wielka zaleta była taka, że świetnie nadawały się do
    >elektronarzędzi: można
    >było z nich pociągnąć prąd ładnych kilka (a może nawet kilkanaście)
    >amperów! Bez
    >wielkiego uszczerbku dla ich żywotności. Ogniwa nowsze, te niby
    >"lepszejsze" --
    >by po takim poborze padły na pysk...

    by padly, czy padly ? Te nowe ogniwa NiMH wcale nie sa takie zle ... w
    zasadzie to nie ma czego zalowac.
    A pomysl, ze narzedzie dluzej pracuje, no i jak na eneloopach, to
    zawsze gotowe do pracy ...

    J.