  • Data: 2017-02-08 11:55:34
    Temat: Re: Telefon przewodowy - problem
    Od: "JA" <J...@J...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrno9klmr.qrs.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Coś do tego rourera jest podłączone kablem? Jeśli jest, to odłączyć.
    > Mamy wtedy sytuację klarowną -- jest telefon (który burczy), zasilanie
    > (którego przecież nie odłączymy) i "medium sieciowe" (jak rozumiem,
    > światłowód). Światłowód odłączyć możemy, żeby stracić łączność ze
    > światem. Wtedy będzie jasność, czy buczenie ma źródło lokalne, czy
    > też przychodzi w kanale VoIP. To ostatnie jest mało prawdopodobne,
    > ale spróbować trzeba.

    Bardzo dziękuję za ten pomysł. Jakoś sam na to nie wpadłem. :-(

    Mam (wszystko z Orange):
    Terminal ONT
    Router FunBox 2
    Dekoder UHD88

    Na terminalu ONT są wejścia:
    - światłowodu (oznaczone żółtym trójkątem ostrzegawczym)
    - LAN
    - power
    - przycisk On/Off
    oraz lampki:
    - power
    - PON
    - LOS
    - LAN
    Podczas normalnego dziłania świecą się lampki: power, PON i LAN,
    natomiast do gniazd podłączone są:
    - kabel power
    - światłowód idący z gniazda w ścianie, a tam z klatki schodowej
    - kabel LAN idący do gniazda ETH5/WAN w routerze

    Na routerze FunBox 2 są wejścia:
    - power
    - ETH5/WAN
    - ETH4
    - ETH3
    - ETH2
    - ETH1
    - USB
    - Reset
    - TEL
    - DSL
    oraz lampki:
    - zasilanie
    - DSL
    - WAN
    - Internet
    - Telefon
    - WPS
    - Wi-Fi
    Podczas normalnego działania świecą się lampki:
    zasilanie, WLAN, Internet, Telefon i Wi-Fi.,
    natomiast do gniazd podłączone są:
    - kabel zasilania
    - kabel WAN (do ETH5/WAN)
    - kabel łączący z dekoderem
    - kabel telefoniczny

    Po podniesieniu słuchawki w telefonie słychać burczenie.

    Wszystkie kable w routerze odłączyłem.

    Próba 1)
    Do routera podłączylem tylko kable zasilania i telefonu.
    Świecą się lampki zasilania i telefonu.
    WYNIK: Telefon jest głuchy

    Wynika z tego, że lokalnie, bez światłowodu się nie da.

    Próba 2)
    Do routera podłączylem kable zasilania, telefonu i WLAN
    (do ETH5/WLAN) łączący router z LAN na terminalu ONT.
    Świecą się lampki zasilania, telefonu,WLAN, Wi-Fi oraz
    zsynchronizował się po chwili Internet
    WYNIK: Sygnał w telefonie jest PRAWIDŁOWY, żadnego
    burczenia.

    Próba 3)
    Dodatkwowo podłączyłem do routera (do ETH4) kabel łączący
    go z dekoderem i włączyłem dekoder; telewizor działa.
    WYNIK: Sygnał w telefonie jest PRAWIDŁOWY, żadnego
    burczenia.

    Po następnym pojawieniu się burczenia odłączę kabel dekodera
    i sprawdzę. Jeśli będzie dobrze, wyciagnę wniosek, że przyczyną
    jest dekoder.

    Jeszcze raz dziękuję za pomysł i pozdrawiam
    JA