  • Data: 2017-02-08 12:41:34
    Temat: Re: Telefon przewodowy - problem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JA pisze:

    > Po podniesieniu słuchawki w telefonie słychać burczenie.
    >
    > Wszystkie kable w routerze odłączyłem.
    >
    > Próba 1)
    > Do routera podłączylem tylko kable zasilania i telefonu.
    > Świecą się lampki zasilania i telefonu.
    > WYNIK: Telefon jest głuchy

    Nazwijmy to "przypadek 1".

    > Wynika z tego, że lokalnie, bez światłowodu się nie da.
    >
    > Próba 2)
    > Do routera podłączylem kable zasilania, telefonu i WLAN
    > (do ETH5/WLAN) łączący router z LAN na terminalu ONT.
    > Świecą się lampki zasilania, telefonu,WLAN, Wi-Fi oraz
    > zsynchronizował się po chwili Internet
    > WYNIK: Sygnał w telefonie jest PRAWIDŁOWY, żadnego
    > burczenia.
    >
    > Próba 3)
    > Dodatkwowo podłączyłem do routera (do ETH4) kabel łączący
    > go z dekoderem i włączyłem dekoder; telewizor działa.
    > WYNIK: Sygnał w telefonie jest PRAWIDŁOWY, żadnego
> [...]

    A to niech będzie "przypadek 2".

    > Po następnym pojawieniu się burczenia odłączę kabel dekodera
    > i sprawdzę. Jeśli będzie dobrze, wyciagnę wniosek, że przyczyną
    > jest dekoder.

    Tym razem udowodniliśmy nie tyle to, że Usenet dzała, a fakt, że
    jeśli się coś rozmontuje i zmontuje nazad tak samo, wtedy działa
    lepiej. Następuje tu przemiana włożonej w układ energii na masę,
    ktrej brakowało do prawidłowego funkcjonowania urządzenia. Czasem
    jest tak, że niczego nie brakuje, a nadmiarowa masa konkretyzuje
    się w postacji kilku śrubek, które nijak do nicego nie pasują.

    W czasie potencjalnych kolejnych inwestygacji związanych z nowymi
    napadami burczenia, bardzo ważne jest odróżnienie przypadku 1 od
    przypadku 2. Bo może być tak, że w przypadku 1 telefon będzie
    głuchy (w sensie telefonicznym), lecz będzie burczał. To oznaka,
    że źródło jest lokalne, najpewniej związane z zasilaniem któregoś
    z urządzeń. Jeśli burczenie pojawi się w momencie załapania
    synchronizacji ADSL i zalogowania telefonu SIP, wtedy znak, że
    przychodzi ono z zewnątrz.

    Jarek

    --
    Wół pomyślał: "Znakomicie,