  • Data: 2014-12-20 17:42:43
    Temat: Re: Telewizory kineskopowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan janusz_k napisał:

    > Widzę że nie masz pojęcia o sygnale dvb-t, więc nie będę dalej
    > dyskutował bo nie mam ani czasu ani ochoty tłumaczyć różnice
    > pomiędzy sygnałami.

    Nie mam. Ale przecież nie chodzi tu teraz o zawiłości w modulacjach
    cyfrowych, tylko o prosty fakt, że kineskopy robione pod standard
    telewizyjny, niezmiennie obowiązujacy przez jakieś 70 lat, pokazują
    tylko 575 linii. A jak się chce na nich pokazać obraz w proporcjach
    nowycho standardów, to tych linii jest bodaj 430.

    > Nie, 2,5 raza przekątna co jest != od 6m.

    "2,5 raza przekątna", to może być mnemotechniczną regułą dla monitora
    "Full HD" (1920x1080). Ja jeszcze pamiętam z czasów, kiedy oglądałem
    telewizję (lata siedemdziesiąte), że mówiono o "razy sześć do ośmiu).
    No i wtedy to się jakoś w tej odległości obraz tolerowało, bo nie było
    innego wyjścia. Dzisiaj, jak z psie pieniądze można mieć obraz z LCD,
    w ogóle nie widzę powodu do trzymania kineskopów gdzieś poza muzeum.

    > Przestań, nie zobaczysz tej nierówności, oko nie jest tego w stanie
    > rozróżnić.

    Nie zobaczę, bo już nie mam gdzie oglądać kineskopów. Ale widziałem --
    i nie wspominam tego dobrze.

    > Mnie tłumaczyłeś?

    Nie. Tak ogólnie bardziej. Jakby kto chciał przeczytać, a na wiedzę
    nie był odporny bardzo.

    --
    Jarek