    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Temat z czapy - samochod elektryczny.
    Date: Thu, 25 Sep 2014 23:33:31 +0200

    On Thu, 25 Sep 2014 06:35:57 -0700 (PDT), "W.Kr."
    <w...@g...com> wrote:
    > Czy jakieś nierozwiązywalne problemy z rejestracj=
    > ą czy co, że ich w Polsce na ulicach nie widać?<
    > Pewie wtyczki do kabla są inne niż nasze a i na ulicy takich nie
    ma. Gd=
    > zie podłączyć jak się wyładuje pod marketem? :)

    To raczej problem z przepisami jaki musi spełniać pojazd. Te tanie
    chińskie pojazdy nie spełniają jakiś certyfikatow. Kiedyś rozmawiałem
    z takim polskim importerem dwa razy. Pierwszy raz jak z pompą
    ogłaszał na swoich stronach, że będzie sprowadzał jakiś konkretny
    model, miał kosztować ok 20 tys. pln. Po roku od pierwszej rozmowy
    rozmawialiśmy drugi raz, okazało się, że ten pojazd nie przechodzi u
    nas certyfikacji (nie pamiętam już z jakiś powodów), importer dał
    sobie spokój. Rozmowę zakończył stwierdzeniem, że w obecnej sytuacji
    prawnej nie ma szans w najbliższych latach, aby tanie pojazdy
    elektryczne z Azji jeździły po naszych drogach. A rozmowa ta była z
    6 lub 7 lat temu,

    A markowe pojazdy (imiev itp.) mają chore ceny i to też powód ich
    nieobecności na ulicy.

    --
    Marek