  • 1. Data: 2014-09-21 17:31:42
    Temat: Temat z czapy - samochod elektryczny.
    Od: k...@g...com

    Na Alibabie od metra małych samochodów elektrycznych. Takich dwu osobowych
    popierdółek, cztero osobowe też się trafiają. Niektóre jak by żywcem z filmu "
    Jaskiniowcy". Ale sporo takich co wyglądają jak samochody. Parametry nawet jak by
    były dwa razy zawyżone to i tak dobre. Typowe małe miejskie samochodziki. Ceny od 7
    tysięcy baksów. Czy jakieś nierozwiązywalne problemy z rejestracją czy co, że ich w
    Polsce na ulicach nie widać?

  • 2. Data: 2014-09-25 15:35:57
    Temat: Re: Temat z czapy - samochod elektryczny.
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 września 2014 17:31:42 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Na Alibabie od metra małych samochodów elektrycznych...... Ceny od 7 tysięcy
    baksów. Czy jakieś nierozwiązywalne problemy z rejestracją czy co, że ich w Polsce na
    ulicach nie widać?<
    Pewie wtyczki do kabla są inne niż nasze a i na ulicy takich nie ma. Gdzie podłączyć
    jak się wyładuje pod marketem? :)

  • 3. Data: 2014-09-25 23:33:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Sep 2014 06:35:57 -0700 (PDT), "W.Kr."
    <w...@g...com> wrote:
> [...]
    ma. Gd=
    > zie podłączyć jak się wyładuje pod marketem? :)

    To raczej problem z przepisami jaki musi spełniać pojazd. Te tanie
    chińskie pojazdy nie spełniają jakiś certyfikatow. Kiedyś rozmawiałem
    z takim polskim importerem dwa razy. Pierwszy raz jak z pompą
    ogłaszał na swoich stronach, że będzie sprowadzał jakiś konkretny
    model, miał kosztować ok 20 tys. pln. Po roku od pierwszej rozmowy
    rozmawialiśmy drugi raz, okazało się, że ten pojazd nie przechodzi u
    nas certyfikacji (nie pamiętam już z jakiś powodów), importer dał
    sobie spokój. Rozmowę zakończył stwierdzeniem, że w obecnej sytuacji
    prawnej nie ma szans w najbliższych latach, aby tanie pojazdy
    elektryczne z Azji jeździły po naszych drogach. A rozmowa ta była z
    6 lub 7 lat temu,

    A markowe pojazdy (imiev itp.) mają chore ceny i to też powód ich
    nieobecności na ulicy.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-09-26 00:51:31
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 25 września 2014 23:33:31 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > 6 lub 7 lat temu,
    >

    > A markowe pojazdy (imiev itp.) mają chore ceny i to też powód ich

    brak jakiegoś dokumentu może być faktyczną przeszkodą. Jak by nie patrzeć są to
    samochody. Jakiś indywidualny import może przejść ale większej ilości już nie jeśli
    by cena miała być na poziomie uzasadniającym zakup. Można kupić od Rometu z
    możliwością rejestracji ale kosztuję wtedy + 10 tysięcy i VAT od trzydziestu tysięcy.
    Cała nadzieja w Niemcach ze kupią milion i po trzech latach wymienia na nowszy model.

  • 5. Data: 2014-09-29 13:38:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    k...@g...com napisał:

    >Pewie wtyczki do kabla są inne niż nasze a i na ulicy takich nie ma.
    >Gdzie podłączyć jak się wyładuje pod marketem? :)

    Market pewnie chetnie sprzeda.
    W Ikei nawet widzialem takie gniazdka na parkingu.

    O,
    http://samochodyelektryczne.org/we_wroclawiu_powstaj
    e_siec_punktow_ladowania.htm

    J.

  • 6. Data: 2014-09-30 00:37:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Sep 2014 13:38:24 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    http://samochodyelektryczne.org/we_wroclawiu_powstaj
    e_siec_punktow_lado
    wania.htm

    Cytowany news ma 2 lata, czy te stacje jeszcze istnieją? Jaki sens
    jest stawianie takich stacji do wolnego ładowania, gdy bardziej
    potrzebne jest szybkie dużo prądowe a do takiego są specjalne
    przewody i "ładowarka" przyczym każdy producent stosuje inne
    wtyki/urządzenia?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-09-30 00:47:45
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 30 września 2014 00:37:51 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >
    > potrzebne jest szybkie dużo prądowe a do takiego są specjalne
    >
    > przewody i "ładowarka" przyczym każdy producent stosuje inne

    30 do 50 tysięcy za skrzynkę z gniazdkiem, dwoma gniazdkami.

  • 8. Data: 2014-10-01 06:49:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Sep 2014 15:47:45 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:
    > 30 do 50 tysięcy za skrzynkę z gniazdkiem, dwoma gniazdkami.

    Sugerujesz, że...?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-10-01 14:55:53
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 1 października 2014 06:49:35 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Sugerujesz, że...?
    >

    > --
    >
    > Marek

    Nic nie sugeruję. Napisałem tylko ze chujowa skrzynka z dwoma gniazdkami kosztuje
    30-50 tysięcy złotych. Jak bym bardzo potrzebował to góra 2 tysiące bym za takie coś
    zapłacił. Miejsce tez bym wybierał żeby do podłączenia skrzynki było niedaleko.